Visos lenktynių naujienos, nuotraukos ir video
Tai reiškia, kad organizatorius gali neleisti kai kuriems lenktynininkams, net ir turintiems FIA/LASF licenciją, dalyvauti lenktynėse. Gali koreguoti kai kuriuos taisyklių punktus iki SKK (sporto komisarų kolegijos) posėdžio. Net ir organizatorių taikomas „Ballance of Performance“ (BoP), kurio tikslas suvienodinti dalyvių galimybes, yra subjektyvus, nustatomas šių lenktynių organizatorių ir gali 100 proc. nesutapti su kitų panašių renginių praktika.
Svarbūs faktai
- Lenktynes trečius metus iš eilės laimėjo komanda „Circle K Milesplus“.
- Antrą vietą užėmusi „Exit by Balpol-SPS Automotive Performance“ gavo penkias nuobaudas. Dauguma – už lenkimus esant geltonos vėliavos fazei. Taip pat 1600 Eur piniginę baudą už nedalyvavimą apdovanojimų ceremonijoje.
- Lenktynių ir treniruočių metu liepsnojo du automobiliai: „Techninis projektas-Viada“ BMW ir „ES motorsport“ Porsche.
- Lenktynių metu „Exit by Balpol-SPS Automotive Performance“ PIT lane zonoje parbloškė „Circle K Milesplus“ vadovą Harį AlekSandravičių, stovėjusį savos komandos zonoje.
- Penktadienį lenktynių incidentai bus aptarti LASF posėdyje.
Intriga išlaikyta iki lenktynių pabaigos
Taigi yra erdvės interpretacijoms. O tai reiškia, kad visuomet bus nuskriaustų ir nepatenkintų, nes kasmet kažkurios klasės dalyvių gali laukti siurprizai dėl minimalaus automobilio svorio, leidžiamo vienu metu įpilti degalų kiekio ar restriktoriaus skersmens (per jį į variklį patenka oras). Dėl tokių apribojimų Baltijos čempionate BEC 6 val. lenktynių serijoje pirmaujanti „Gera dovana – Šiauliai RD Signs – Reimpex“ komanda su „Lamborghini Huracan Supertrofeo“ jau prieš startą neslėpė, kad koją gali pakišti nepalanki degalų pylimo tvarka ir sumažinta galia.
Kai yra erdvės interpretacijoms, visuomet bus nuskriaustų ir nepatenkintų
Tačiau šių metų lenktynėse daug aistrų kilo ne tik dėl BoP. Kova dėl TOP3 vyko vos ne 9 val., o nugalėtojas paaiškėjo tik po 10-ties valandų, kai „Circle K Milesplus“ Porsche aplenkė degalus pylusios „Exit by Balpol-SPS Automotive Performance“ Mercedes. Atrodytų, Dariaus Jonušio tikslas – išlaikyti intrigą iki pabaigos – pasiektas? Taip, intriga išlaikyta, tačiau ne vienas dalyvis (ne tik Nemunas Dagilis) pareiškė, kad daugiau tokiose lenktynėse nedalyvaus.
Tarkime, žinoma ralio ir žiedo lenktynininkė Ernesta Globytė FB paskyroje parašė:
„Kol kas nuo savo nuomonės išsakymo apie teisėjų darbą, keistus techninių biuletenių ir tam tikrų dalykų keitimus TCR klasėje penktadienio vakarą (likus maždaug 10 val. iki lenktynių starto) ir kitus sprendimus varžybų metu susilaikysiu. Pasakysiu tik tiek, kad išlipus iš automobilio po pirmos savo valandos pasakiau: tai paskutinė #štuka kurioje dalyvauju, šitam cirke mano daugiau nei kojos nebus. Bet apie šitus niuansus vėliau, tegul nurimsta visos tos karštos emocijos.“
Gerokai aršesni Nemuno Dagilio („Balpol“ Mercedes) pikti priekaištai D.Jonušiui tiesioginiame TV eteryje ir Jono Gelžinio („Circle K“) siūlymas visiems laikytis tų pačių taisyklių. Taip jis apeliavo į „Balpol“ Mercedes pilotų elgesį trasoje.
Taigi įtampa kaupėsi ne tik trasoje (puiki iliustracija D.Jociaus vairuoto Mercedes ataka į Ralfo Arono Porsche galą vietoje, kurioje būtų sudėtinga aplenkti), bet tai, kas vyko po finišo: broliai Dagiliai ir D.Jocius (likę antri), protestuodami atsisakė lipti į sceną atsiimti apdovanojimo, jų vieta ant pakylos liko tuščia.
Kad kontekstas būtų dar aiškesnis, priminsiu, kad Nemunas Dagilis, lenktynėms artėjant prie pabaigos ir teisėjams svarstant (tas svarstymas užsitęsė), ar skirti komandai baudą/baudas, apkaltino D.Jonušį, kad jis stengiasi padėti laimėti „Circle K“ Porsche.
„Man kartais atrodo, kad lenktynės padarytos vienai komandai. Mums skiria baudą po baudos, kai jų komanda per FCY (geltonos vėliavos fazę) pravažiuoja greičiau nei per 2 min. 40 sek., bet niekas to nesiaiškina, o mums vis skiria baudas. Aš galiu pasakyti, kad tai paskutinės mano lenktynės čia. Jeigu mes būsim antri, aš net nelipsiu ant pakylos. Dabar taip padaryta, nežinau kieno, kad visus skriaudžiam, o vieni kažkokie yra išskirtiniai. Aš nebeturiu žodžių. Organizatoriai, čia yra akmuo į jūsų daržą. Europoj taip niekur nėra, vokiečiai yra pakraupę“, – sakė komandos „Exit by Balpol-SPS Automotive Performance“, atvairavusios įspūdingą „Mercedes AMG GT3“ – pilotas N.Dagilis.
Vėliau jo komandos draugas Deividas Jocius savo nuomonę išsakė „Facebook“ paskyroje. Lenktynininkas pateikė savo įvykių versiją apie lemtingą baudą, komandai kainavusią pergalę:
„Paskutiniame trasos posūkyje turėjau kontaktą su Porsche. Laimei, niekas per daug nenukentėjo, iškart po įvykio užsukau degalų papildymui ir automobilio vizualiai apžiūrai. Ratlankis po smūgio buvo sulaužytas, tad sprendimas buvo aiškus – PIT’ai. Deja, išvažiavę iš kolonėlės turėjome baisiai ilgas 20 minučių, kuomet degė automobilis ir raudona vėliava. Per tą laiką komanda su lenktynių teisėjais išsiaiškino, kad galėsime užsukti pasikeisti tik sugadintą ratą, jie užfiksuos ir galėsime tęsti lenktynes.
Po keitimo ir išvažiavimo iš PIT lane zonos, buvo liepta apvažiuoti ratą ir stoti į galą. O nuo čia įdomumas ir prasideda, gavome baudą už įvažiavimą keistis rato, privalomą sustojimą ir remontą dar kartą boksuose, kurio mums nereikėjo. Tada pastatė į peletono galą, kad šansai dar labiau sumažėtų, bet mes nurijome ir šią karčią piliulę. O likus mažiau nei 40 minučių iki finišo gavome 1 min. Stop&Go baudą už tai, kad teisėjas pastatė į peletono galą po minėto rato keitimo! Tai yra iš kosmoso platybių!“.
Kad būtų aiškiau, pacituosiu lenktynių organizatorių taisyklių punktą (taisykles galite rasti čia):
„Kilus būtinybei sustabdyti lenktynes dėl trasos užblokavimo (...) lenktynės gali būti sustabdytos visoje trasoje rodant raudonas vėliavas (taip pat gali užsidegti perspėjantys atitinkami šviesos signalai). Davus signalą sustabdyti lenktynes, visi automobiliai nedelsiant sumažina greitį, lėtai ir nelenkdami kitų automobilių turi važiuoti prie starto linijos ir laukti starto procedūros kartojimo pagal užimamas pozicijas.
Raudonos vėliavos fazėje komandoms draudžiama remontuoti automobilius.
Įvažiavimas ir išvažiavimas iš PIT lane bei Kuro zoną(os) yra negalimas ir bus uždarytas. Automobiliams, kurie iki signalo parodymo buvo kuro zonoje, bus leista baigti piltis kurą ir grįžti į trasą įprastine tvarka. Komandoms draudžiama remontuoti automobilius.“
Ši ir kitos lenktynių metu nutikusios situacijos, susijusios su saugumu ir teisėjavimu bus aptartos penktadienį LASF posėdyje. Tačiau, kol neturime oficialių išvadų, pamąstykite patys.
Gal N.Dagilis ir teisus, sakydamas, kad „vokiečiai pakraupę“. Nes, ko gero, sutiksite, kad šiame lietuviškame „gintariniame pragare“ komandos vadovui lietuviui susikalbėti su trasos teisėjais ir komisarais lietuviais bei estais yra lengviau. Neturiu įrašų bei įrodymų, kas su kuo kalbėjo ir kokia kalba nesusikalbėjo, bet galiu patvirtinti, kad lenktynių metu vyrauja įtampa ir informacinis chaosas, todėl neaiški komunikacija tikrai gali pridaryti problemų. Bent jau spaudos centre informacijos apie skirtas baudas mes negavome, todėl pildyti tekstą TIESIOGIAI kartais būdavo keblu.
Kitas svarbus niuansas, dėl kurio sutiko 15min kalbinti net ir nepatenkinti lenktynių organizavimu dalyviai: Dariui Jonušiui tikrai nebūtų naudinga, kad „Circle K MilesPlus“ komanda (jau trečius metus iš eilės) laimėtų lenktynes, nes taip jis prarastų intrigą ir kitų stiprių dalyvių susidomėjimą.
Klausimai, į kuriuos reikės atsakyti
Tačiau „cirku“ šių lenktynių kritikai vadina ne tik organizatorių keičiamas ar adaptuojamas taisykles, bet ir ekstremalias situacijas. Tiksliau, jų suvaldymą. Tarkime, automobilių gaisrus. Pernai suliepsnojo Giedriaus Notkaus komandos BMW. Ugniagesiai pripylė tiek vandens, kad kompiuteriai paskendo taip, kad buvo neatgaivinami. Paradoksas, bet šiemet, vėl užsidegus BMW, pilotas Jonas Sluckus neleido ugniagesiams (nemokytiems dirbti tokiomis sąlygomis), pilti vandens, o stengėsi naudoti gesintuvus ir purkšti miltelius į ugnies epicentrą. Kitaip tariant, stengėsi tausoti techniką, o ne tiesiog užpilti ją vandeniu.
TAIP PAT SKAITYKITE: Gaisras, kokio Palangos lenktynėse dar nematėme: degė R.Čapkausko „Porsche“
Kiek kitokia situacija susiklostė užsidegus R.Čapkausko (ES Motorsport) komandos žaliajam „Porsche“. Kodėl iš automobilio neliko beveik nieko? Todėl, kad buvo pražiūrėta pradinė gaisro stadija, o ugniagesiai, regis, nebuvo greiti.
Informacija pamąstymui. LASF turi specialų automobilį, skirtą tokiems gaisrams gesinti. Jis iššauna specialų miltelių užtaisą. Kodėl jau 22-osiose „Aurum 1006 km lenktynėse“ nenaudojamos tokios technologijos, kurios žymiai efektyvesnės nelaimės atveju? Nes brangiau kainuoja?
Kitas pro teisėjų akis „praslydęs“, įvertinimo nesulaukęs epizodas – incidentas, kai „Balpol“ Mercedes PIT lane zonoje, lėtojoje jos dalyje (ji vadinama repair, skirta remontui), ties „Circle K“ boksu parbloškė šios komandos vadovą H.Aleksandravičių. Situacija baigėsi stebuklingai gerai, Haris yra antrą kartą gimęs.
TAIP PAT SKAITYKITE: Palangos lenktynėse parblokštas „Circle K“ komandos vadovas: peršokti automobilio nesitreniravau
Nenoriu sakyti, kas kaltas, bet faktas, kad tokių situacijų (ir konkrečiai su Mercedes AMG GT3), pituose buvo ne viena. Inga Juškevičiūtė-Kačinskienė, „Lesta“ komandos vadovė, taip pat turėjo išvengti sustojimui PIT lane grįžtančio „Mercedes“.
Taip, šių lenktynių boksai labai siauri, Padokas (techninė zona) ant žvyro, taigi infrastruktūra nepakankama. Bet automobilius valdo pilotai, turintys atsižvelgti į jų gabaritus, prisitaikyti prie situacijos ir pagal taisykles turintys pasukti į savo boksą kaip galima vėliau. Įdomu, kaip šį epizodą įvertintų FIA?
Lenktynių organizatoriai Taisyklėse rašo:
„Vairuotojai važiuodami į PIT lane privalo laikytis maksimalių atsargumo priemonių, laikantis visų FIA Kodekso L priedo IV skyriaus reikalavimų.“
Dariaus Jonušio komentaras
Sulaukęs, ko gero, rekordiško lenktynių dalyvių emocijų pliūpsnio, jų organizatorius Darus Jonušis pasistengė savo FB paskyroje atsakyti bent į dalį klausimų ar priekaištų. Žemiau pateikiame neredaguotą variantą.
Keistas jausmas... Viena vertus jaučiuosi pakylėtas, nes 2021 m. Aurum 1006 km lenktynės buvo įspūdingos visose srityse (įspūdingiausios per visus 22 metus) – sugebėjome, suorganizuoti ir išlaikyti tradicinį renginį jau dvejus pandemijos metus, įspūdinga kova tiek absoliučioje įskaitoje, tiek klasėse, gausa įvykių, emocijų trasoje ir už jos ribų..., įspūdinga TV transliacija. Kartelė dar kilstelta aukštyn.
Nuoširdžiai dėkoju komandoms, partneriams, draugams, prijaučiantiems, žiūrovams tiek trasoje, TV ir interneto transliacijų.
Įspūdingą kovą mums visiems padovanojo absoliučios įskaitos lyderiai, daugiau nei 2/3 lenktynių tarp jų skirtumas buvo kelios sekundės. Ačiū už labai karštą ir įdomią kovą.
Sveikinu atskirų klasių ir absoliučios įskaitos nugalėtojus ir prizininkus su iškovotomis pozicijomis.
Pagal greitį trasoje dėl absoliučios įskaitos nugalėtojo visiškai lygiaverčiai galėjo kovoti trys komandos – „Balpol by SPS automotive performance“, „Circle K miles Plus“ ir „Gera dovana – Šiauliai by Rd signs Reimpex“.
„Gera dovana – Šiauliai by Rd signs Reimpex“ pridirbo daug klaidų, pradedant nuo starto, o su daug klaidų šiose lenktynėse jau sunku nugalėti (tai galima buvo padaryti prieš kokius 10 metų, bet ne dabar). O gale dar ir technika pavedė...
Taigi liko 2 kandidatai į pergalę.
Konkurencija tarp abiejų komandų buvo aštri, abi komandos nebelaikė emocijų jau nuo pirmų lenktynių valandų. Peržiūrint TV transliaciją, tik lenktynėms prasidėjus abi komandos („Circle K miles Plus“ ir „Balpol by SPS automotive performance“) jau svaidėsi pretenzijomis vieni kitiems ir agitavo teisėjus bausti vienus ar kitus. Juokinga, bet tai darė TV eteryje žiūrovams pasakodami apie jų konkurentams neva neskirtas baudas...
Aš tik galiu numanyti, kiek kartų abi komandos ėjo skųsti vieni kitus pas teisėjus...
Man, kaip organizatoriui, tai ženklas, kad komandos konkurencingos, kad mes viską padarėme gerai, kad sukurti rimtą kovą (F1 irgi vieni kitus protestais pas teisėjus verčia ir tai dalis kovos).
Nuo lenktynių pradžios man jau buvo aišku, kad nepriklausomai kuri iš šių komandų laimės, kažkuri kita kaltins organizatorių, teisėjus, trasą, atskiras situacijas, kad pateisintų savo pralaimėjimą. Per tiek renginio metų manęs tai jau nestebina. Prisiminkime, prieš porą metų, kai mes įvedėme BoP (Balance of Performance), tai „Juta racing“ net spaudos konferenciją organizavo lenktynėse, visiems sakė, kad jei BoP (galios suvienodinimas) nebus atšauktas, komanda nedalyvaus, išvažiuos iš renginio ir t.t. BoP šiemet, konkurencija didėja, o aistrų šiuo klausimu jau nebe tiek ir daug...
Renginio marketingo prasme, būtų buvę naudinga, kad šiemet būtų laimėjusi kita automobilių markė, kita komanda, kitiems metams būtų „revanšas“, didesnis susidomėjimas ir t.t. Bet lenktynes laimėjo „Circle K milesPlus“, kurie darė mažiau klaidų.
Taigi taip jau gavosi, kad ta viena komanda, kuri kaltins organizatorių, teisėjus, trasą, atskiras situacijas, kad pateisinti savo pralaimėjimą liko „Balpol by SPS automotive performance“.
Gaila, kad šios komandos kai kurie nariai su savo pasisakymais viešoje edvėje, pasinaudojant žiūrovų, sirgalių paviršutinėmis FIA (tarptautinė automobilių federacija) sporto kodekso (ne)žiniomis, bei savo veiksmais renginio finišo metu (nedalyvavimas apdovanojimo ceremonijoje) savo komandos pridarytoms klaidoms trasoje pateisinti, juodina mane asmeniškai, renginį ir autosportą iš esmės.
Dar kartą sveikinu visus „Aurum 1006 km“ renginio dalyvius su išskirtiniu renginiu ir Jūsų asmeninėmis pergalėmis klasėse ir absoliučioje įskaitoje.
Nuo manęs asmeniškai
D.Jociau ir N. Dagili, kiek srutų ant manęs bepiltumėte, aš buvau, esu ir būsiu principingas sąžiningos sportinės kovos išlaikymui. Man tai buvo ir bus svarbu. Žinau kas esu, žinau ką darau ir didžiuojuosi, kad esu lenktynininkas nuo 7 metų, kuris per savo visą karjerą kovojęs lenktynių trasoje greičiu, bet ne protestais, ne organizatorių ar teisėjų kaltinimais TV eteryje ar soc. erdvėje.
Visi klystame, tai gyvenimiška ir tikiu, kad Jūs analizuosite savo klaidas šiose lenktynėse ir parodysite savo raumenis kitais metais.
Jūs puikiai žinote, kad organizatorius nepriima jokių sprendimų, susijusių su lenktynių eiga – tai daro teisėjai, techniniai komisarai ir t.t., tad gaila, kad bandote diskredituoti mane, renginį, susidaro įspūdis, kad šis žingsnis sąmoningas...
Beje, mano asmenine nuomone, šiemet teisėjai dirbo labai gerai ir užtikrino sąžiningą komandų kovą. Nevertinant smulkesnių klaidų, kurios neišvengiamos visuose sportuose ir visose šalyse, galima būtų šių varžybų videomedžiagą naudoti teisėjų seminarams.
Mano asmeninis komentaras kaip buvusio sportininko
1. Jūs jau praktiškai buvote laimėję lenktynes, iki raudonos vėliavos, kai sportinio incidento metu, D.Jocius turėjo avariją su R.Aronu ir Porsche keitėsi ratą, jums reikėjo tik ramiai atvažiuoti iki finišo be didelių klaidų.
Nepriklausomai, kad iki raudonos vėliavos parodymo pridarėte klaidų (baltos linijos kirtimas išvažiuojant iš PIT, eilinis lenkimas per geltoną vėliavą ir t.t.), kurių „vertė“ 2-3 ratai, vis tiek pergalė jau buvo jūsų rankose.
2. Kai trasoje mojuojamos raudonos vėliavos, įvažiavimas į PIT apskritai (o dar ir remontas!!!);
Variantas 1 – Deividas, kuris tuo metu vairavo automobilį, PRIVALO žinoti FIA kodeksą: Turėtum žinoti jį mintinai ir tokių klaidų nedaryti bet kokiu atveju (bent jau vėliavų reikšmes).
Primenu: The red flag is waved upon instruction from Race Control. The race is stopped due to an accident or adverse weather conditions that render racing dangerous. During a practice or qualifying session, drivers are required to return to the pits; During the race, they must slow down and return to the red flag line. They may get out of their cars but remain close to them. No intervention on the vehicle is permitted.
Variantas 2 – komandos vadovas per raciją vairuotojui padeda susiorientuoti nepridirbti klaidų.
Per raudoną vėliavą, nėra varianto JOKIO KITO – tik važiuoti į starto liniją, ką ir padarė VISI lenktynių dalyviai, išskyrus jus...
Nesvarbu kaip pažeista mašina, ratai ar kitos dalys, gal net ant 3 ratų, kelias per raudoną vėliavą tik link starto linijos, nebent trasa užblokuota ir teisėjai VISUS auto nukreiptų į kitą vietą. O sustojus jau gali aiškintis su teisėjais dėl rato pakeitimo ar dar kokių kitų reikalų, kurie galimai susiję su saugumu.
Europoje, Vokietijoje ar bet kur kitur už šį pažeidimą greičiausiai gautumėte diskvalifikaciją.
Europoje, Vokietijoje ar bet kur kitur už šį pažeidimą greičiausiai gautumėte diskvalifikaciją (black flag).
3. Man keista, bet teisėjai jums skyrė labai mažą baudą, tik 1 minutė „Stop & Go” – tai labai maža bauda už tokią jūsų klaidą.
4. Net ir atlikus šią baudą – pergalė vis dar buvo jūsų rankose!
5. Iki finišo likus 25 minutėms, piltis kuro tiek daug kuro ir gaišti tiek daug laiko, lyg važiuotumėte dar vienas varžybas...
Nuoširdžiai apgailestauju, kad jums nepavyko laimėti, bet su tiek klaidų, jūs realiai padovanojote pergalę konkurentams.
Mano asmenine nuomone, jei bent dalies šių didžiųjų klaidų būtumėte išvengę, „Juta“ neturėjo jokių šansų laimėti.
Ramiai, kai nuslūgs emocijos, pamąstykite apie tai, kas vyko, peržiūrėkite videotransliaciją ir labai tikiuosi, jūsų nuomonė apie įvykius trasoje pasikeis. O jeigu jūs tai ir viešai pripažinsite, laikysiu Jus garbingais, profesionaliais lenktynininkais.