Jau prieš kovą peržvelgus bendrosios įskaitos lenteles buvo aišku, kad vairuotojų laukia negailestinga kova dėl paskutiniųjų taškų šių metų PRO lygos įskaitoje, o žiūrovų – begalė įsimintinų automobilių su nemažiau įspūdingai juos valdančiais vairuotojais. Vos prasidėjus treniruotėms, visi lūkesčiai pasitvirtino – kiekvienas dalyvis negailėjo nei kuro, nei padangų, nei savo automobilio. Visų tikslas buvo vienas – kuo geriau pasirodyti paskutinėje šių metų driftingo čempionato kovoje.
Finalinėje kovoje svečio teisėmis dalyvavo pora vairuotojų iš Latvijos bei lietuvis, gyvenantis Didžiojoje Britanijoje ir vairuojantis PRO lygoje nematytą automobilį – Honda S2000. Visgi svečiams „Urmo“ bazės asfaltas nebuvo draugiškas – iš jų tik vienas latvis sugebėjo parlipti kvalifikacijos barjerą ir patekti į porinius „Tsuiso“ važiavimus. Tačiau ten Janis Lamberts gavo kiek kitokio lygio priešininką – šio sezono lyderį, „Drifter.lt“ komandos narį Kęstutį Petronį su žiūrovų akis ypač traukusiu žaliuoju „sonic‘u“ Nissan 180SX. Sezono lyderis jau kvalifikacijoje įrodė, kad ne per atsitiktinumą pirmauja bendroje driftingo čempionato vairuotojų įskaitoje: šiame etape jis surinko daugiausia taškų ir užėmė pirmąją vietą. Pirmoje „Tsuiso“ kovoje K. Petronis parodė, kad yra aukštesnio lygio vairuotojas ir nepaliko teisėjams jokios abejonės sprendžiant šios poros laimėtoją.
Pirmą kartą šiame sezone savo ilgai tobulintą BMW e30, sukryžmintą su Nissan SR20DET varikliu, drifto varžybose pademonstravo 2006 ir 2007 metų drifto karalius Andrius Miciūnas – tačiau jis baigė kovą jau pirmoje Top16 kovoje, kur jį nugalėjo Ramūnas Brūzga, vairuojantis Lietuvoje itin retą Nissan Silvia PS13.
Praėjusių metų Lietuvos drifto karalius, „Drifter.lt“ narys Timas Simniška su „Vimota“ Opel Omega, į Top16 iškopęs antruoju numeriu, pirmame poriniame važiavime neturėjo problemų surenkant daugiau taškų už „JDMArt“ atstovą Tadą Lučkaitį. Pastarajam tai buvo pirmoji kova PRO lygoje – iki šiol jis važiavo tik Driftingo čempionato Street lygos varžybose. Pirmą kartą važiuojant su PRO dalyviais iškart patekti tarp 16 geriausiųjų – neblogas pasiekimas šio sezono naujokui.
Kitose Top16 kovose netrūko staigmenų: favoritais laikyti Izidorius Paukštys, Evaldas Kovalenka ir Paulius Jacina po apmaudžių savo klaidų buvo priversti pasitraukti iš tolimesnės kovos jau pirmame „Tsuiso“ porinių važiavimų etape. Beje, E. Kovalenka daugelį nustebino savo automobilio išvaizda: iki šiol buvusi akinamai balta Nissan Silvia PS13 prieš kovą pasidabino daugybe juodų plėmų, kurie iki tol agresyviai atrodžiusį Nissaną pavertė žaismingai atrodančiu automobiliu.
Geriausiųjų aštuntuke intrigos buvo daug, tačiau į pusfinalius iškopė porų favoritai: K. Petronis, T. Simniška, trečiasis „Drifter.lt“ atstovas Darius Balys, varžybose pasirodęs naujuoju savo automobiliu „BCE“ BMW 550 bei Mantas Andriukaitis su BMW e30. Tiesa, pastarojo pasirodymo pusfinalyje mažai kas tikėjosi, tačiau M. Andriukaičiui puikiu savo pasirodymu PRO lygos finalinėje kovoje pavyko nustebinti nevieną driftingo sirgalių.
Pusfinalius pradėjo du „Drifter.lt“ atstovai: sezono lyderis K. Petronis ir trečiąją vietą bendroje įskaitoje užimantis D. Balys. Labai panašaus pajėgumo vairuotojams nepavyko išsiaiškinti santykių po pirmųjų važiavimų – teisėjai nusprendė pakartoti šios poros kovą, taip suteikdami žiūrovams begalę teigiamų emocijų. Ši kova – kone daugiausia palaikymo šūksnių susilaukusi iš visų pasirodžiusių „Urmo“ bazėje. Greičiausiai todėl, kad čia važiavo galingiausi automobiliai visoje PRO lygoje – o vien tai jau reiškia, kad važiavimai turėjo būti įspūdingi. Prie automobilių pridėjus puikius vairuotojus, gaunamas rezultatas patiko kiekvienam žiūrovui, stebėjusiam šią kovą: begalė tirštų dūmų, garsiai riaumojantys ir ugnimi besispjaudantys varikliai privertė žiūrovus kelti viršgarsinį triukšmą. Sirgaliai nenurimo ir abiem vairuotojams laukiant teisėjų verdikto, kuris buvo negailestingas D. Baliui – jis turės tenkintis kova dėl trečiosios vietos. Tuo tarpu K. Petronis ketvirtąkart šiemet patenka į driftingo kovos finalą – bet kuriam drifteriui tai būtų svajonių viršūnė. Ką jau kalbėti apie tai, kad „sonic‘o“ vairuotojas – šio čempionato naujokas.
Kitame pusfinalyje intrigos buvo kiek mažiau, tačiau ir antroji pusfinalio pora: T. Simniška ir M. Andriukaitis susilaukė didžiulių publikos aplodismentų. Tačiau po šios kovos važiavimų teisėjams galvos skausmo buvo mažiau nei po prieš tai buvusios – negailestingas M. Andriukaičiui nuosprendis buvo paskelbtas iškart šiems vairuotojams sustojus išklausyti teisėjų verdikto.
Taigi, paguodos kovoje dėl trečiosios vietos vienas priešais kitą stojo 2 BMW vairuotojai: D. Balys su „BCE“ e34 550i bei M. Andriukaitis su e30. Šioje kovoje intriga buvo iki priešpaskutinio posūkio – šiame besivydamas D. Balio automobilį M. Andriukaitis persistengia ir apsisuka. Antrame važiavime „Drifter.lt“ narys, stipriai spausdamas savo priešininką, išlaiko taškų pranašumą, įgytą anksčiau, ir yra skelbiamas trečiosios vietos nugalėtoju. Tampa aišku, kad D. Balys užima trečiąją vietą ir bendroje čempionato įskaitoje – jo, ten įsitvirtinusio jau nuo pirmojo PRO lygos etapo Latvijos „333“ trasoje, niekas nesugebėjo iš tos vietos pajudinti viso sezono metu.
Finalas, galima sakyti, buvo tradicinis – trečią kartą šiais metais pirmas dvi vietas turėjo pasidalinti du „Drifter.lt“ komandos nariai: K. Petronis ir T. Simniška. Iki šiol abu vairuotojai tokiais atvejais buvo pasidalinę po pergalę, o tai reiškė tik viena – dar vieną efektingą ir žiūrovams įdomią kovą. Tačiau pirmame važiavime besivydamas Nissan 180SX T. Simniška kiek pervertino savo galimybes ir paskutiniame posūkyje apsisuko. Antrajame važiavime K. Petronis žaliąją Opel Omegą vijosi be klaidų, o tai reiškė, kad jis tampa Driftingo čempionato PRO lygos ketvirtojo etapo nugalėtoju. Ir, žinoma – 2009 metų Lietuvos Drifto Karaliumi! Jo komandos draugas ir finalo varžovas T. Simniška bendroje čempionato įskaitoje liko antras.
Per apdovanojimų ceremoniją triumfavo visas „Drifter.lt“ kolektyvas - jų vairuotojai pasidalino prizines vietas bendroje PRO lygos įskaitoje. Pergalės šampano purslų nepavyko išvengti ir vyriausiajam teisėjui, atvykusiam į „Game over“ finalą tiesiai iš Japonijos – Hiroki Furuse, populiariosios driftingo komandos „Team Orange“ vadovui.
Dauguma Driftingo čempionato dalyvių jau kuria planus žiemai: naujasis Lietuvos Drifto Karalius K. Petronis jau pradėjo savojo Nissan 180SX tobulinimą kitam sezonui – neseniai iš Japonijos atkeliavusi nauja turbina bei kolektoriai laukia savo eilės būti patalpinti po žaliojo Nissano kapotu. 2008 metų Drifto Karalius T. Simniška kurį laiką pardavinėja savo Opel Omega, tačiau būsimo pirkinio neatskleidžia. Visgi galima neabejoti, kad kitame sezone vienintelio Driftingo čempionate Opel automobilio vairuotojas naujuoju savo pirkiniu nustebins nevieną driftingo gerbėją. Kiti vairuotojai irgi nesnaudžia – nevienas jų dar prieš finalinę kovą dalinosi idėjomis apie savųjų automobilių tobulinimą ar netgi keitimą. O tai reiškia viena - 2010 metų Driftingo čempionatas bus dar kupinesnis įspūdingų ir retų automobilių, dar profesionalesnių vairuotojų ir, žinoma, dar daugiau neužimrštamų akimirkų svarbiausiam driftingo atributui – žiūrovams.