Naujo projekto, pavadinto „Baltic 1000 Race“, ėmėsi patyrę organizatoriai: Darius Grinbergas, daugiau nei dešimtmetį Lietuvoje rengiantis įvairiausias žiedines lenktynes, daugelį metų vadovavęs 1000 km lenktynių Palangoje projektui bei Andresas Hallas, „Auto24Ring“ direktorius, žmogus, sugebėjęs pastatyti patraukliausią žiedinių lenktynių trasą regione.
Varžybose jie tikisi sulaukti apie 40 komandų bei 20 tūkst. žiūrovų, o renginio viešumui bus skiriama ypač daug dėmesio, tad bendra žiūrovų auditorija bus didžiausia Baltijos šalių istorijoje: pirmą kartą lenktynės bus tiesiogiai transliuojamos į Lietuvos, Latvijos ir Estijos naujienų portalus bei milijoninę auditoriją turintį visame pasaulyje matomą „Motors TV“ kanalą.
Viešinimu rūpinasi didžiausios Baltijos šalyse žiniasklaidos grupės „Eesti Meedia Group“ valdomi tinklalapiai: Lietuvoje lenktynių informacinio partnerio vardą gavo 15min.lt, Latvijoje – TVnet.lv, Estijoje – Postimees.ee. Tokia didelė žiniasklaidos grupė vieno automobilių sporto renginio viešinimu užsiima pirmą kartą Baltijos šalių istorijoje.
Lenktynės greta vasaros sostinės
Pernu meras Romekas Kosenkraniusas, praėjusią savaitę susitikęs su lenktynių organizatoriais, neslėpė džiaugsmo, kad „Baltic 1000 Race“ į kurortą pritrauks daug naujų sporto mėgėjų ir poilsiautojų – miesto centras yra vos už 3 kilometrų nuo „Auto24Ring“ trasos.
„Miestas visais įmanomais būdais prisidės prie šių lenktynių sėkmės. Suprantame, kad toks renginys padės didinti Pernu, kaip kurorto, žinomumą pasaulyje ir, žinoma, skatins automobilių sporto plėtrą visose trijose Baltijos šalyse“, – kalbėjo R. Kosenkraniusas.
Jis iškart pasiūlė ir vietą iškilmingam lenktynių atidarymui miesto centre – „Ruutli“ pėsčiųjų alėją senamiestyje, kur miestiečiai galės pasigrožėti visais sportiniais automobiliais.
Pernu, turintis 43 tūkst. gyventojų, vasarą tampa neoficialia Estijos pramogų sostine. Vienas „Baltic 1000 Race“ organizatorių D. Grinbergas neslėpė, kad prisikviesti pliaže norinčius gulėti poilsiautojus į lenktynes nėra lengvas uždavinys, tačiau jis žino, kaip išspręsti šią problemą.
Tai nebus vienos dienos lenktynės: vyks daug kitų automobilių sporto varžybų, o vienose jų dalyviai varžysis mašinomis, ne brangesnėmis nei 700 eurų
„Siūlysime žmonėms daug veiklos. Visų pirma, tai nebus vienos dienos lenktynės: ketvirtadienį bei penktadienį vyks daug kitų automobilių sporto varžybų, vienos kurių itin intriguoja: jose dalyviai varžysis mašinomis, ne brangesnėmis nei 700 eurų“, – atskleidė D. Grinbergas.
Lenktynių mėgėjai, be jau minėtų parado senamiestyje ir kelių skirtingų varžybų, galės išbandyti „Race Taxi“ – patys pasivėžinti trasoje sportiniu automobiliu. Renginio organizatorius užsiminė, kad grafikas visas dienas bus sudarytas taip, kad žiūrovai spėtų ir pasimėgauti kurorto teikiamais malonumais, ir paspoksoti į lenktyninius automobilius.
„Baltic 1000 race“ data – birželio 16-18 dienos. Pirmoji diena, ketvirtadienis, būtų skirta lenktynininkų administracinei ir techninei komisijoms, įvairioms trumpoms lenktynėms bei varžybų atidarymui Pernu senamiestyje, penktadienį vyktų „Baltic 1000 Race“ kvalifikacija, treniruotės bei „Race Taxi“, o šeštadienį – varžybos, po kurių numatyti apdovanojimai ir koncertas lenktynių trasoje bei dūzgės Pernu mieste.
Geriausia trasa Baltijos šalyse
„Auto24Ring“ lenktynių trasa yra moderniausia Baltijos šalyse bei viena naujausių visoje Šiaurės Europoje. 2012-aisiais 3,2 km ilgio žiedas buvo renovuotas pagal Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) „Grade 3“ reikalavimus. Čia yra 10 kairių posūkių ir 5 dešinieji, asfalto dangos plotis svyruoja nuo 12 iki 14 metrų. Lenktynių trasoje yra 24 uždari „boksai“ lenktynių komandoms.
Per kelerius metus Pernu trasą pamėgo ne tik vietiniai, bet ir dalyviai iš kaimyninių valstybių: čia vyksta ne tik Lietuvos, Latvijos bei Estijos nacionalinių žiedinių lenktynių pirmenybių etapai, bet ir Baltijos šalių čempionato varžybos.
Sportininkai išskiria „Auto24Ring“ trasą kaip itin saugią bei kokybišką, atleidžiančią nedideles klaidas. Žiūrovai savo ruožtu ją mėgsta dėl lygaus reljefo – tai suteikia galimybę būnant vienoje vietoje matyti didžiąją dalį trasos, kas neįmanoma Lietuvos „Nemuno žiede“ ar Latvijos „Bikernieki“ trasose.
Didelis mūsų privalumas – patogi geografinė padėtis. Prie pat trasos turime privačių lėktuvų oro uostą, o iki keturių kitų didelių oro uostų – kelios valandos kelio automobiliu
„Didelis mūsų privalumas – patogi geografinė padėtis. Prie pat trasos turime privačių lėktuvų oro uostą, o iki keturių kitų didelių oro uostų – kelios valandos kelio automobiliu“, – pažymėjo „Auto24Ring“ vadovas A. Hallas.
Dalyvių sąrašas negalutinis
Iki lenktynių liko daugiau nei pusmetis, bet organizatoriai jau pildo dalyvių sąrašą. Norą dalyvauti lenktynėse pareiškė kelios Estijos komandos, didelis susidomėjimas jaučiamas ir Lietuvos bei Latvijos lenktynininkų tarpe. Organizatoriai sulaukė skambučių iš Belgijos, Olandijos, Didžiosios Britanijos, Suomijos, Švedijos, Lenkijos. Beje, iš šios šalies galime tikėtis ir gražiausio ekipažo – lenktynėmis susidomėjo modeliais lenktynių pasaulyje vadinamos, tačiau daug lenktyniavimo patirties kartinge ir Formulėje 4 turinčios seserys.
Dalyvių paraiškas nuo sausio 1 d. galės teikti komandos, turinčios automobilius, paruoštus pagal tarptautinės „24h Series“, Baltijos šalių ilgų distancijų lenktynių čempionato, „Eneos 1000 km“ lenktynių techninius reikalavimus. Tai reiškia, kad trasoje matysime tiek 1,6 litro variklius turinčius mažylius, tiek GT3 klasės reikalavimus atitinkančius „Porsche“, „Ferrari“ bei „Mercedes-Benz“.
Taisyklės ir techniniai reikalavimai „Baltic 1000 Race“ sukurti bendradarbiaujant su žinomiausių pasaulyje ilgų distancijų lenktynių organizatoriais „Creventic“.
„Pirmais metais tikimės žiūrovams parodyti apie 40 itin greitų ir išskirtinių automobilių. Galiu užtikrinti, kad išvysime dalyvius ne tik iš Lietuvos, Latvijos bei Estijos, bet ir iš Suomijos, Švedijos, Belgijos ir kitų šalių“, – lenktynių sėkme neabejojo D. Grinbergas.