2016 m. automobilių kroso sezone – nauji tikslai

Šie metai autokrosui buvo išties įspūdingi – lietuviai lipo ant aukščiausiųjų apdovanojimų laiptelių, o Vilkyčiuose iškovota teisė rengti Europos kroso čempionato etapą. Apie šį sezoną ir kas laukia kitais metais, Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) paklausė kroso komiteto pirmininko Kazimiero Gudžiūno.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

– Kazimierai, sezonas buvo ilgas, bet labai įdomus. Kaip vertinate jį?

– Taip, sezonas buvo ilgas, bet tikrai nenuobodus. Juo galiu tik pasidžiaugti. Pamažu vėl pradėjo didėti ir dalyvių skaičius – regioninėse varžybose turime apie 100 dalyvių, o čempionate – apie 50. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Kazimieras Gudžiūnas
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Kazimieras Gudžiūnas

Žvelgiant tarptautiniu mastu, tai rezultatai taip pat tik džiugina. Paulius Pleskovas tapo Europos autokroso vicečempionu. Tai – neįtikėtinas pasiekimas. Taip pat labai gerus rezultatus pasiekė Ernestas Steponkus, kiti sportininkai. Vilkyčiuose vyko Europos rali kroso čempionato  lygio „Challenge“ etapas. Pasiekimai yra puikūs, o visa tai vainikavo Panevėžyje vykusi šventė, kurios metu pagerbėme mūsų sportininkus ir uždarėme šį tikrai gerą sezoną.

– Galbūt jau galite atskleisti ir būsimo sezono planus ir išsikeltus tikslus?

– Kiti metai bus tikrai ne mažiau įdomūs nei šie. Pirmasis mūsų tikslas – stiprinti nacionalinį čempionatą. Kaip minėjau, regioninės varžybos pritraukia daugiau dalyvių nei čempionatas. Manau, buvo nueita neteisinga kryptimi, nes sportininkai nustojo tobulėti ir apsistojo regioninių varžybų formate. Tai reiškia, kad jų individualus meistriškumas auga labai lėtai, jie nesivaržo su stipriausiais varžovais, automobilių paruošimo lygis taip pat mažesnis. 

Sieksime keisti šią situaciją, koreguosime reglamentą, dalyvių įkainius, visi 6 čempionato etapai vyks kartu su pirmenybėmis – „Regionų taure 2016“. Vieną dieną čempionatas, o sekančią – regioninės varžybos. Taip sudarytas tvarkaraštis tam, kad sportininkai pamatytų kitą lygį, automobilius, greičius, komandų darbą ir siektų tobulėti, pereiti į aukštesnį lygį.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

– Taip pat visi nekantriai laukia ir Europos automobilių kroso čempionato etapo Lietuvoje. Ar yra daugiau naujienų dėl būsimo renginio?

– Taip, kitais metais mūsų laukia dar vienas labai svarbus išbandymas – Europos automobilių kroso čempionato etapas Lietuvoje, kuris vyks birželio 4-5 dienomis Vilkyčiuose. Tai didžiulė atsakomybė, sunkus darbas, reklama šaliai ir šventė autosporto gerbėjams. 

Pirmasis etapas vyks Vokietijoje, o tada geriausi Europos kroso lenktynininkai persikels savaitgaliui į Lietuvą. Kiti etapai bus rengiami Italijoje, Prancūzijoje, Vengrijoje ir Čekijoje. Kaip matote, Lietuva papuolė tarp 6 šio prestižinio renginio organizatorių iš visos Europos. Tai – labai didelis pasiekimas, kuris atsispindės ir šios sporto šakos augime.

– Galbūt galite papasakoti plačiau, kaip jūsų nuomone Europos kroso čempionato etapas paveiks šios sporto šakos populiarumą Lietuvoje?

– Tokio kalibro renginiai ar tarptautiniai laimėjimai labai teigiamai veikia sporto šaką. Pavyzdžiui, Rūtos Meilutytės ar Ričardo Berankio sėkmės istorijos tapo varomąja jėga naujų baseinų statybai bei lauko teniso populiarumo augimui. Neabejoju, kad Europos kroso čempionato etapas Lietuvoje taip pat susilauks didžiulio gerbėjų ir žiniasklaidos dėmesio bei leis augti šiam sportui.

Manau, kad kitais metais Lietuvą aukščiausiame lygyje galės atstovauti 10 ir daugiau sportininkų. Po šio etapo mes galėsime pasakyti, kokiame iš tikrųjų lygyje esame. Tikiuosi, kad po 2-4 metų Lietuvos vardą garsins dar daugiau lenktynininkų.

– O kaip vertinate bendrą Lietuvos autokroso lygį šiandien?

– Lietuvoje autokrosas, rali-krosas yra vienos iš vedančiųjų sporto šakų. Turime Europos vicečempioną, du tarptautinius prestižinius Europos turnyrų etapus. Mūsų trasos atitinka Europos standartus, o saugumas yra maksimalus.  Sulaukiame didelio žiūrovų susidomėjimo, pamažu auga ir sportininkų skaičius. Jokia kita autosporto šaka ir jos atstovai šiuo metu nėra tiek pasiekę.

Jei lygintume save su kaimynais – situacija taip pat nebloga. Estijoje autokrosas yra mažiau populiarus ir jie neturi gerų trasų. Latvijoje autokrosas yra labai populiarus, jie turi daugiau dalyvių nei mes, tačiau pas juos trasos yra daug prastesnės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų