„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

2023 m. „Formulės 1“ sezonas: svarbiausi įvykiai, neskaičiuojant likusių penkių etapų

Iki sezono baigties beliko tik 5 „Grand Prix“ t.y. techniškai jau esame peržengę trijų ketvirtadalių sezono ribą.
Fernando Alonso Bahreine iškovojo trečią vietą
Fernando Alonso Bahreine iškovojo trečią vietą / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Kas pasikeitė nuo praeito karto, kai analizavome pirmą sezono pusę. Verti paminėjimo momentai buvo štai šie:

Su „pliuso“ ženklu

„McLaren“

Metus pradėję itin prastai, antroje jo dalyje „McLaren“ stebėtinai patobulėjo. Galimai, iki metų galo britams pavyks aplenkt tėvynainius iš „Aston Martin“ ir iškovoti 4-ą vietą čempionate. Smagus atsigavimas, žadantis neblogą pradžią ir naujam kitų metų sezonui.

Maxas Verstappenas

Lygi šiol – beveik nepriekaištingas olando sezonas, išskyrus klaikiai prastą rezultatą Singapūre. Maxas ne tik tapo čempionu trečią kartą, jis tą padarė dominuojančiu stiliumi.

Šis Verstappeno sezonas kažkiek primena tokiu pat dominavimu pasižymėjusius Michaelio Schumacherio („Ferrari“) 2002 ir 2004 metų sezonus bei Lewiso Hamiltono („Mercedes“) titulą 2020-ais.

Sezonas dar nesibaigė, tad Maxas turi nemažai galimybių pelnyti dar kelias pergales prie esamų 14-os (!) ir pagerinti dar kelis rekordus, pavyzdžiui, pakilti aukščiau pelnytų pergalių ar podiumų per sezoną lentelėse.

Carlosas Sainzas

Carloso neatpažinsi – staiga šis „Mr Nice Guy“ virto nuožmiu varžovu ir nuo Nyderlandų GP yra daugiausiai taškų (po Verstappeno) iškovojęs lenktynininkas. Verta paminėt, kad Singapūre jis įrodė savo, kaip ypatingai intelektualaus piloto, vardą, kuo puikiausiai strategiškai sudėliojęs lenktynių eigą savo naudai, o jų pabaigoje, sumaniais taktiniais manevrais prilaikydamas už savęs L. Norrisą, sugebėjo apsiginti nuo garantuoto pralaimėjimo prieš žymiai greitesnius „Mercedes“ pilotus. Vamos, Carlos!

Labai apmaudu, jog Sainzo bolidas sugedo prieš pat startą Katare ir jam nepavyko net startuoti lenktynėse.

Lando Norrisas

Drįstu teigti, kad Lando yra greičiausias ir geriausias iš naujos kartos pilotų. Manyčiau, bendru pajėgumu jis nusileidžia tik Verstappenui ir Hamiltonui. Gavęs žymiai konkurencingesnę techniką britas tą įrodo trasoje – net 5 podiumai antroje sezono dalyje tą tik įrodo.

Su „minuso“ ženklu

„Aston Martin“

Tęsiasi britų nuosmukis. Fernando Alonso, kaip jam įprasta, išspaudžia iš bet kokio automobilio maksimumą, tačiau tuo negali pasigirti Lance‘as Strollas – pastaruoju metu kanadietis atrodo bejėgis tiek prieš Alonso greitį, tiek kovoje su neklusniu „Aston Martin“ bolidu.

Sezono pradžia buvo fantastiška, netrūko laukiančių net pirmos Alonso pergalės, bet viskas tarsi sustojo ir pradėjo ridentis žemyn. Sezono pirmoj dalyje atrodė, kad britų komanda kovoja dėl 2-os vietos Konstruktorių įskaitoje, bet dabar panašu, kad bus labai didelė sėkmė išsaugant 4-ąją.

Danielis Ricciardo

Anąkart atsiradęs „su ženklu plius“ skiltyje, australas iškart krito į neigiamų įvertinimų grupę. Jo apmaudi klaida Zandvoorte ir taip gauta trauma, neslėpsiu, gali palaidoti visas tolimesnes Danielio viltis.

Jau žinoma, kad Ricciardo grįš į rikiuotę Teksase, tad turės tik penkis savaitgalius savo vietai ekipoje 2024-iems metams cementuoti.

Jei procesas nesiklostys sėkmingai, naujas sezonas Danieliui gali būti labai trumpas, nes už durų jau laukia jaunas ir greitas Liamas Lawsonas.

Sezono pabaiga bei kito pradžia lems australo ateitį t.y. ar jis pakeis Sergio Perezą „Red Bull“ komandoje 2025-ais (o gal ir 2024-ųjų eigoje), arba tiesiog pasitrauks iš F-1 visam laikui.

Sergio Perezas

Antrąkart iš eilės „minusuose“ atsidūręs meksikietis turėtų džiaugtis, kad dar turi galimybę važiuoti komandoje. Taip, suprantu ir žinau, kad jis turi galiojantį kitam sezonui kontraktą, bet popierius yra popierius, jį, reikalui esant, visada galima pakeisti banknotais ir kontraktą nutraukti anksčiau laiko.

Nesu Helmuto Marko vietoje, tačiau, žinant jo kantrybę (jos nebuvimą), nenustebčiau, jei su Perezu būtų atsveikinta anksčiau laiko.

Jei šio sezono pabaigoje Sergio atsities, tuomet jo kalėdinė pertrauka bus laiminga, o naujo sezono pradžia pakankamai lengva. Tačiau jei ir toliau tęsis silpni pasirodymai kvalifikacijose ar klaidos lenktynėse, Kalėdų senelis galimai atneš liūdnų žinių.

Esminės naujienos

Nauja komanda

FIA patvirtino žinią apie naują komandą čempionate. Prie dabartinių ekipų turėtų prisijungti legendinė „Andretti“ iš JAV. Visiems reiktų lyg ir džiaugtis, bet yra vienas niuansas.

Naujos komandos atsiradimui prieštarauja FOM, t.y. F1 komercinių teisių savininkai bei didžioji dauguma egzistuojančių komandų. Kodėl? Esmė pakankamai triviali – naujas čempionato dalyvis pagal galiojančią tvarką, turi sumokėtį 200 mln. JAV dolerių įnašą, kuris padalinamas komandoms lygiomis dalimis – po 20 mln. kiekvienai.

Minėtas niuansas yra toks – komandos nori, jog įmoka atitiktų dabartines realijas ir siektų apie 600~700 mln. dolerių t.y. po 60~70 mln. kiekvienai.

Laiko dar yra, vyks daug nuomonių apsikeitimų ir derybų, bet šiam momentui panašu, jog „Andretti“ peletone atsiras ne anksčiau 2026-ųjų.

Pilotų kontraktai

Visos vietos, išskyrus Logano Sargeanto „Williams“, yra užimtos. Amerikietis turi įvykdyti jam iškeltus tikslus ir, galbūt, liks ekipoje kitam sezonui. Visi kiti pilotai jau turi pasirašę sutartis.

Kiek anksčiau su Logano vieta buvo siejamas Mickas Schumacheris, tačiau pastaruoju metu tos kalbos nutilo.

Įdomu tai, jog kitais metais pasibaigs net 14 (!) lenktynininkų kontraktai – bus daug judesio ir naujovių 2025-iems! Iš likusių, ilgalaikes sutartis turi:

iki 2028 m. – Maxas Verstappenas,

2026 m. – Oscaras Piastri,

2025 m. – Lando Norrisas,

2025 m. – Lewisas Hamiltonas,

2025 m. – George'as Russellas.

Paskutinis sezono ketvirtis

Tolimesnė čempionato eiga bus įdomi kovomis tarp „Ferrari“ ir „Mercedes“, bei tarp „McLaren“ ir „Aston Martin“, tačiau tik dėl sportinio intereso, mat sezoną jau senokai „nunešė“ jau 3-kart čempionas Maxas Verstappenas ir „Red Bull“.

Taip pat įdomu kaip pasirodys Danielis Ricciardo, turintis vos 5 „Grand Prix“ tam, kad atstatytų savo formą ir užbaigtų sezoną geru rezultatu, idealiai, pasirodžius geriau už komandos partnerį Yuki Tsunoda.

Be to, nepamirškime apie Las Vegaso debiutą F-1 kalendoriuje. Turėtų būti vaizdingas ir šou elementų kupinas savaitgalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“