„2023-iųjų Dakaras man būtų 14-tas karjeroje, tad neturiu tikslo dalyvauti jame tik tam, kad finišuočiau ar pasiekčiau vidutinį rezultatą.
Komandos ambicijos – kovoti dėl vietos TOP-10 absoliučioje įskaitoje, o tam reikalingas konkurencingas automobilis, kurį šiuo metu dėl nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių įsigyti ar išsinuomoti yra ypač sudėtinga“, – pranešime cituojamas A.Juknevičius.
Lenktynininkas tęsia, kad vienintelis konkurencingas automobilis, leidžiantis kovoti dėl aukščiausių pozicijų absoliučioje įskaitoje Dakare, yra šiemet atsiradusios T1+ klasės automobilis. To pasiūlyti bagis negali, todėl komanda atsisakė minties jį įsigyti ir susikoncentravo į T1+ klasės automobilį.
Šiuo metu T1+ klasės automobilių paklausa labai didelė, o pasiūla minimali. Šią lenktyninę techniką gamina du gamintojai – „Prodrive“ ir „Overdrive, o nauji gamintojai neskuba įeiti į rinką, nes besitęsiant COVID-19 pandemijai ir vasarį Rusijai užpuolus Ukrainą kyla daug bėdų su trūkinėjančiomis tiekimo grandinėmis. Šios aplinkybės lemia rekordiškai išaugusias T1+ klasės automobilių kainas – jos prasideda nuo 800 tūkst. eurų.
„Situaciją sunkina ne tik tai, kad nauji T1+ klasės automobiliai kainuoja labai brangiai, bet ir tai, kad senesnės kartos T1+ klasės automobilių rinkoje tiesiog dar nėra, nes pati klasė Dakare atsirado šiemet. Svarbu ir tai, kad šie nauji automobiliai dar nėra pilnai ištestuoti, dėl to, tikėtina, kad po pusės metų ar metų bus daromas vadinamasis „upgrade“.
Todėl, mano nuomone, privačiai komandai pirkti normaliai neištestuotą naujos kartos T1+ automobilį be gamyklinio techninio palaikymo už protu nesuvokiamus pinigus yra tiesiog neracionalu. Logiškiau palaukti metus ir įsigyti tokį, kuris pasiūlytų optimalų kainos, kokybės ir pajėgumo santykį“, – teigia A.Juknevičius.
Pertrauką išnaudos prasmingai
Paklaustas, kam išnaudos pirmąją pertrauką po 8 metų iš eilės dalyvavimo Dakare, A.Juknevičius nusišypso ir sako, kad nesėdės rankų sudėjęs – didelį dėmesį skirs strateginių ir techninių sprendimų priėmimui artimiausiems metams.
Jis taip pat stebės, kaip keisis situacija rinkoje ir kaip 2023-iųjų lenktynėse atrodys naujieji T1+ klasės automobiliai.
„Tai – ne pirma mano pertrauka Dakare, per 13-os metų karjerą Dakare jų buvo kelios ir tai yra visiškai normalu. Automobilių sporte taip pat esu išbandęs daugybę skirtingų taktikų ir strategijų.
Dėl to esu tikras, kad laikas viską sudėlios į savo vietas, tik reikia kantrybės, analizuojant rinkos diktuojamas sąlygas ir vertinant, kokią Dakaro techniką galima įsigyti už racionalią kainą“, – pasakoja A.Juknevičius.
Feisbuke jis vis dėlto paliko intrigą: „Visgi, tai tikrai nereiškia, kad artėjančiame Dakare visai nesusitiksim. Greitu metu pranešiu savo planus.“
Ar Dakaro legenda grįš į Dakarą?
Lenktynininkas tikras, jeigu pavyks įsigyti T1+ klasės automobilį, kuris leis kovoti dėl ilgus metus puoselėjamo tikslo iškovoti vietą TOP-10 absoliučioje įskaitoje, 2024-aisiais jį pamatysime ant Dakaro podiumo.
A.Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, 2022-aisiais įveikęs 13-ąjį savo Dakarą.
Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-aisiais A.Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.