Neseniai rašėme, kad dėl hibridinių sistemų pristatymo WRC programa išliko brangi ir tai neabejotinai trukdė pritraukti naujus gamintojus.
FIA galiausiai atlikusi detalią analizę, svarsčiusi mintis net apskritai atsisakyti „Rally1“ kategorijos, ją pakeičiant „Rally2“ ar jos modifikuota „Rally2+“ versija, priėmė galutinį sprendimą.
Pagal FIA paskelbtą planą, „Rally1“ kategorijos automobiliai bus naudojami ir toliau, tačiau be hibridinių variklio sistemų, su supaprastinta aerodinamika ir sumažintu turbokompresorių „restriktoriumi“.
„Rally1“ automobiliai nebenaudos hibridinių variklių sistemų.
Manoma, kad 2022 m. pristatyti „Rally1“ grupės hibridiniai ralio automobiliai kainavo apie milijoną eurų. Todėl FIA nusprendė sumažinti sumą, kuria reikdavo operuoti čempionate dalyvaujančios komandoms.
Tiesa, ir šių metų čempionate buvo galima startuoti su „Rally1“ automobiliu be hibridinės sistemos, tačiau tokiu atveju buvo reikalingas hibridinės sistemos svorį atitinkantis balastas ir su tokiu automobiliu startavęs dalyvis nebūtų galėjęs varžytis dėl čempionato taškų.
Pasak pačios FIA, atsisakius hibridinės sistemos, automobilių pajėgumas bus kompensuotas sumažinto svorio ir oro „restriktoriaus“ dėka.
Taip pat nuo 2026 m. keisis WRC reglamentas. Pagal jį naujieji WRC automobiliai generuos apie 330 AG, bus ribojama variklių ir pavarų dėžės kaina. Daugelis technologinių sprendimų bus apribota iki dabartinių „Rally2“ automobilių lygio. Siekiant sumažinti kaštus bus ribojamas ir automobilių maksimalus greitis bei aerodinamika.
Automobilio kaina bus ribojama iki 400 tūkst Eur., taip daugiau nei dvigubai sumažinant šiuo metu naudojamų „Rally1“ automobilių kainą.