Lenktyniauja tik patyrusieji
„Pirmiausia saugokite save ir kitus, nerizikuokite be reikalo, važiuokite kuo atsargiau, kad išvengtumėte griuvimų ir traumų. Tai ne pasaulio čempionatas, todėl daugiatūkstantinėje minioje tikrai nereikia lėkti be galvos. Čia svarbiau ne rezultatas, bet emocija, kurią sukuria tokio masto renginiai“, – patarė T.Vaitkus.
Jis pabrėžė, kad lenktyniauja čia būtent profesionalai, turintys atitinkamą patirtį ir žinantys kiekvieno manevro vertę. Ištvermingiems ir greitiems atletams numatyti keli trasų pasirinkimai: „Toyota Sport“ 100 km arba „Toyota Semi–Sport“ 50 km.
Tuo metu dviračių entuziastams T.Vaitkus siūlo nusiteikti šventiškai ir mėgautis renginiu. Pirmiausia visi jie galės pasigrožėti įnirtingomis lenktynėmis bei karštai palaikyti savo favoritus, o po to ir patys startuos „ERGO mėgėjų važiavime“. Kiekvienas pagal savo norus bei galimybes galės riedėti 10, 20 arba 30 kilometrų. Taip pat, vyks „Terrasport“ riedučių, riedlenčių ir paspirtukų važiavimas sportininkams bei mėgėjams. Jiems numatyta speciali 2,4 km ilgio trasa.
Saugumas svarbus kiekvienam
Prognozuojama, kad iš viso prie starto linijos šalia Seimo rūmų skirtingose „Velomaratono“ trasose gali išsirikiuoti apie 10 tūkst. žmonių. Jų gretas specialioje 2,4 km ilgio distancijoje taip pat papildys dalyviai su riedučiais, riedlentėmis bei paspirtukais. Be to, atskira „Proud to be LITHUANIAN“ rungtis laukia visų vaikų.
Antrasis T.Vaitkaus patarimas – užtikrinti savo saugumą.
„Be šalmo – nė iš vietos. Nesvarbu, kad čia susirenka labai skirtingą kiekį patirties sukaupę dviratininkai. Net jei tai yra pramoginis renginys, ši galvos apsauga yra privaloma kiekvienam ir be jokių išlygų“, - teigė sportininkas.
Ilgametis dviračių sporto varžybų dalyvis iš patirties žino, kad net ir neturint tikslo varžytis ar nugalėti, kartais dviratininkai neatsispiria pagundai aplenkti greta važiuojantį bičiulį. Tokiais atvejais pašnekovas ragina kaskart labai gerai įvertinti situaciją ir smarkiau spustelėti pedalus tik ten, kur išties saugu – ilgesnėse tiesiosiose, kai aplink nėra jokių kliūčių ir tai netrukdo kitiems dalyviams.
Pasitikrinti vairą ir stabdžius
T.Vaitkus kuris laikas nebedalyvauja profesionalų varžybose ir juokauja, esą „savo jau atkentėjo“. Tačiau nuo šios sporto šakos jis nenutolo ir dabar treniruoja dvi komandas – „Velopeak Hunters“ bei „Velopeak Boilers“. Jų atstovai sekmadienį taip pat pasirodys „Velomaratone“, o pats treneris vis dar svarsto apie galimybę startuoti lenktynių gido vaidmenyje, kad gyvai paaiškintų savo auklėtiniams ir kitiems dalyviams trasoje, kaip naudingiau įveikti vieną ar kitą distancijos atkarpą.
„Važiuojant šalia, galima žmogui nemažai padėti, patarti, kur geriau atsikvėpti, o kurioje trasos atkarpoje verta stipriau padirbėti. Tai gali gerokai palengvinti važiavimą ir pagreitinti tempą. Kas žino, galbūt po šio „Velomaratono“ atsiras dar daugiau norinčiųjų rimčiau išmėginti save dviračių lenktynėse. Kaip tik nuo tokių renginių dažnai ir prasideda susidomėjimas mūsų sportu“, – kalbėjo T.Vaitkus.
Paklaustas, į ką atkreipti dėmesį techniškai ruošiant ekologiškas transporto priemones sekmadienio startams, jis įvardijo du pagrindinius mazgus – patikimai sureguliuotus stabdžius ir tvirtai priveržtą vairą. Tik po to seka deramai pripūsti ratai, sutepta, tvarkinga grandinė ir kiti niuansai. Tai garantuos, kad dviratis visada klusniai važiuos taip, kaip nori jo vairuotojas.
Registracija į „Velomaratoną“ vis dar tęsiasi oficialioje interneto svetainėje, o rugpjūčio 19–ąją vyks renginio vietoje – sostinės Nepriklausomybės aikštėje. Startiniai numeriai ir paketai iki šeštadienio vakaro dalijami prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“ ties pagrindiniu įėjimu.