Dar varžybų išvakarėse pagrindiniais pretendentais į nugalėtojus įvardinti kaunietis Vytautas Švedas ir latvis Janis Vorobjovs tarpusavio dvikovose didesnių klaidų išvengė ir pirmą „300 ežerų“ ralio dieną baigė be rimtų nuostolių. Jiedu pakaitomis laimėjo pirmus du greičio ruožus, trečiajame pasižymėjo Martynas Samuitis, o ketvirtoje rungtyje greičiausias vėl buvo svečias iš Latvijos.
„Diena prasidėjo anksti. Turėjome dar susirašyti trijų greičio ruožų stenogramas, po to jau sekė itin greitas veiksmas trasoje su tam tikrais nesklandumais. Jei pirmame greičio ruože „paragavom“ priekyje važiavusio Janio Vorobjovo sukeltų dulkių ir jau manėme, kad ilgai skęsime jų debesyse, tai antrajame, Visagino mieste, užklupo galinga liūtis, dėl kurios vietomis ne važiavome, bet tiesiog plaukėme. Nors po lietaus nebeliko dulkių, besimainanti kelio danga daug kur tapo ypač slidi, prireikė greitai prie jos adaptuotis“, – pasibaigus pirmai ralio dienai savo įspūdžius apibendrino V.Švedas.
Vis dėlto lenktynininkas juokauka, kad „plaukti“ šįkart sekėsi visai neblogai. Būtent per liūtį jis atsigriebė, ką buvo praradęs pirmame greičio ruože ir trumpam išsiveržė į priekį su trapia pustrečios sekundės persvara.
Tiesa, antrajame greičio ruože broliukas latvis vienoje iš stabdymo zonų kliudė ir numušė šieno kupetą. Ši ne iškart buvo atstatyta į savo vietą, todėl iš paskos atlėkusiam V.Švedui teko sumažinus greitį apvažiuoti menamą kliūtį.
Greta stovėjęs teisėjas suabejojo šiuo manevru ir už tai paskyrė 20 sekundžių baudą. „Juta Racing“ komandos ekipažas dėl tokio sprendimo pateikė apeliaciją ir vakarop sulaukė palankaus varžybų komisarų verdikto. Nuspręsta, kad bauda skirta nepagrįstai, todėl ji panaikinta.
Po pirmos ralio dienos antroje vietoje žengiantis ir tik 3,22 sekundes varžovui iš Latvijos nusileidžiantis V. Švedas teigia šio nesusipratimo nesureikšminantis: „Teisėjo klaida – ne blogiausia, kas gali nutikti. Gerai, kad turėjome filmuotą vaizdo medžiagą iš automobilio vidaus, kurią pateikę komisarams įrodėme, jog viską padarėme pagal taisykles ir esame teisūs. Jei teisėjų ar net mano paties padarytos klaidos kiekvienąkart išmušinėtų iš vėžių, man nebūtų čia ką veikti kovojant dėl ketvirtos pergalės „300 ežerų“ ralyje. Bet kokie emocinį diskomfortą sukeliantys faktoriai negali veikti lenktynininko. Visa tai turi likti nuošalyje, o pats privalai koncentruotis į savo darbą ir žiūrėti tik pagrindinio siekio – laimėti.“
Paskutiniame penktadienio greičio ruože Zarasų miesto gatvėmis ir siaurais miško keliukais V. Švedas su šturmanu Žilvinu Sakalausku važiavo kiek atsargiau, nes ant jų automobilio priekio nebuvo sumontuoti papildomi žibintai. Startuojant užslinko prietema, o apniukęs dangus dar pablogino matomumą.
„Manau, kad iškart po ralio starto ore tvyrojusios gan tirštos dulkės bei dienos pabaigoje užklupusi tamsa ir nulėmė tai, jog esame antroje pozicijoje. Viliuosi, šeštadienį viskas eisis sklandžiau, nes važiuosime lietaus jau paragavusiais keliais, tad matomumas turėtų būti geras, – prognozėmis dalijasi pozityviai nusiteikęs V.Švedas. – Antra startinė pozicija išeis į naudą. Trasoje mums teks šiek tiek nuvalytos vėžės, matysime daugmaž aiškią važiavimo trajektoriją, kuria galėsime vadovautis. Be to, savo rezultatus palyginsime su priekyje jau pravažiavusio Janio Vorobjovo tempu. Jis tokios galimybės neturės.“
Lenktynininkas pastebi, kad pirmą ralio dieną įveikti vos 32 kilometrai greičio ruožų iš numatytų 140 km, tad visi taškai rezultatų lentelėse bus dėliojami šeštadienį, įveikiant likusius aštuonis greičio ruožus. Juolab kad čia dalyvių lauks ir rekordinė 39 km ilgio rungtis, galinti ženkliai pakoreguoti daugelio rezultatus.
Nepaisant turimo kelių sekundžių deficito, tarp lietuvių pirmaujantis V. Švedas nusiteikęs ryžtingai ir tvirtina savo tikslų nemažinantis – kovoti tik dėl pergalės. Tai būtų jau ketvirtas „300 Lakes Rally“ nugalėtojo titulas gausioje daugkartinio Lietuvos ralio čempiono trofėjų kolekcijoje. Be to, laimėtas ralis Zarasuose jam užtikrintų lyderio pozicijas ir šiųmečiame Latvijos ralio čempionate.