Vytauto važiavimo niekaip kitaip nepavadinsi – jis profesionalus. Pirmąją ralio dieną ir antrosios dienos rytą Vytautas spaudė kiek galėjo, o per likusius tris keturis greičio ruožus į priekį užleido Roką Lipeikį. Tiesa, skirtumas buvo labai saugus.
Praėjusiais metais Vytautas su šturmanu Žilvinu Sakalausku paskutiniame greičio ruože keliomis dešimtosiomis aplenkė Roką Lipeikį. Šiais metais situacija buvo labai panaši, tik skirtumas – gerokai didesnis.
Pernai antras ir šiemet antras – Rokas Lipeikis. Aktyviai ralyje nedalyvaujančio Roko ir jo dukros Ingos ekipažas po finišo pasidžiaugė savo pasirodymu, bei apgailestavo dėl jaunų ir žymiai greitesnių lenktynininkų klaidų. Šis ekipažas vairavo „Open“ klasės „Mitsubishi Lancer Evo VIII“.
„Mums pasisekė, Benediktui – nelabai...“, – po finišo lyg juokais, lyg rimtai sakė Ramūnas Čapkauskas. Jis su Tomu Šipkausku šiame ralyje – treti, o N4 klasėje po Vytauto Švedo – antri.
Ketvirtas ralyje – Benedikto Vanago ir Irinos Kolomeytsevos ekipažas. Vienu momentu jie buvo net antri, tačiau pradurta padanga kainavo laiko. Daug brangaus laiko.
Ralį baigė 36 iš 67 startavusių ekipažų.
„300 Lakes Rally“ TOP 10
1. Vytautas Švedas, Žilvinas Sakalauskas, „N4“, „Mitsubishi Lancer Evo X“.
2. Rokas Lipeikis, Inga Lipeikytė, „Open“, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“.
4. Ramūnas Čapkauskas, Tomas Šipkauskas, „N4“, „Mitsubishi Lancer Evo IX“.
3. Benediktas Vanagas, Irina Kolomeytseva, „N4“, „Subaru Impreza WRX STi“.
5. Alexander Mykhaylovas, Normunds Kokinsas, „N4“, „Mitsubishi Lancer Evo X“.
6. Radik Shaymievas, Maxis Tsetkovas, „N4“, „Peugeot 207 S2000“.
7. Giedrius Notkus, Dainius Alekna, „Open“, „Subaru Impreza STi“.
8. Alexey Shemetas, Antrey Sutkovas, „N4“, „Mitsubishi Lancer Evo X“.
9. Valts Zvaigzne'as, Martins Ozolinsas, „Open“, „Mitsubishi Lancer Evo IX“.
10. Jaakko Keskinenas, Juha Heikkila, „Open“, „Toyota Corolla WRC“.
Antrosios ralio dienos eiga
Į septintą greičio ruožą dalyviai išvažiavo tokia rikiuote: V.Švedas, B.Vanagas, V.Gryazinas. Šiame 13,9 km. ilgio greičio ruože greičiausias buvo neabejotinas šio ralio lyderis Vytautas Švedas. Antras – Benediktas Vanagas, trečias – Rokas Kvaraciejus. Reikia paminėti, kad ketvirtas šiame ruože buvo vos 0,1 sek. atsilikęs Vasily Gryazinas.
Aštuntasis greičio ruožas staigmenų nepateikė. 5,27 ilgio greičio ruože greičiausias (spėkite iš trijų kartų) Vytautas Švedas. Jis savo persvarą padidino iki 45 sek.
Iš kovos pasitraukė dar vienas greitas ekipažas – Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu. Problemų turėjo ir Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku – jų automobilyje po vakarykščio tramplino lūžo amortizatorius ir sulinko šakė. Amortizatorių pakeitė, bet šakė stovi ne tiesiai, galinis ratas kiek „pasislinkęs“.
Įdomu! Antroje bendrosios įskaitos vietoje esantis Vasily Gryazinas po aštuntojo greičio ruožo finišo apvirto. „Skrydis“ baigėsi sėkmingai, automobilis suremontuotas greitai ir laiko nuostolių pavyko išvengti. Tačiau tik po dar kelių greičio ruožų galėsime spręsti ar apgadintas „Mitsubishi Evo IX“ nesulėtėjo.
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Renginio akimirkos |
Devintame greičio ruože – rimtas incidentas. Pavojingą avariją padarė Tomo Biliaus ir Vyčio Pauliukonio ekipažas. Jų „Honda Civic Type-R“ po skrydžio nuo tramplino nusileido griovyje. Ekipažui prireikė medikų pagalbos. Pirminėmis žiniomis, didelis krūvis teko jų stuburams. Mūsų žiniomis abu lenktynininkai nugabenti į Visagino ligoninę, šturmanas paguldytas išsamiems tyrimams. Jo būklė stabili.
Tame pačiame greičio ruože techninių bėdų turėjo „A2000“ klasės lyderis – Dimitryi Myachinas. Protokole rašoma, kad jų „Honda Civic Type-R“ sustojo – sulūžo jų granata. Taip pat, Eugenijus Michalauskas su Adomu Šablevičium protokole pažymėti kaip „sustoję“. Jie važiavo „Open“ klasės „Mitsubishi Lancer Evo IX“.
Dešimtas greičio ruožas nuimtas ne dėl minėtos avarijos, o dėl nesaugaus žiūrovų elgesio. Prieš trasoje pasirodant lenktynininkams, ja pravažiuoja teisėjų automobilis ir apžiūri, ar žiūrovai įsitaisę saugiu atstumu nuo kelio. Deja, keliose vietose teisėjams nepavyko išvaikyti per arti trasos įsikūrusių žiūrovų, todėl varžybų vadovo sprendimu greičio ruožas atšauktas.
Vienuoliktame greičio ruože Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku padidino savo persvarą iki 1 min. 13 sek. Jie lyderiai ir bendroje, ir „N4“ klasės įskaitoje. Antras – „Open“ klasės lyderis Rokas Lipeikis su Inga Lipeikyte.
Trečioje pozicijoje – Benediktas Vanagas ir Irina Kolomeytseva. Dieną pradėję treti, treti jie ir važiuoja. O štai dieną pradėjęs antras Vasily Gryazinas po 11 GR – ketvirtas. Tiesa, iki antro jam trūksta vos penkių sekundžių. Taigi, nors ralio lyderis ir turi solidžią persvarą, kova dėl antrosios pozicijos žada būti įtempta. Iki ralio finišo liko keturi greičio ruožai.
Šiuo metu į Zarasų centrinėje aikštėje įrengtą serviso zoną vienas po kito renkasi lenktynininkai. Čia jie turės progą valandą pailsėti, o tuo tarpu mechanikai paremontuos jų automobilius. Didelis krūvis jiems tenka šiame ralyje – ypač tramplinuose. Vytautas Švedas savo mechanikams pasakodamas įspūdžius juokavo: „Gal kas turite paskolinti porą stuburo slankstelių?“.
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Renginio akimirkos |
Dvyliktame greičio ruože rimtą avariją patyrė Vasily Gryazinas. Jo „Mitsubishi Lancer Evo IX“ vertėsi asfaltinio greičio ruožo pirmoje dalyje. Šiame asfaltiniame greičio ruože daugiau rimtų incidentų nebuvo. Jame greičiausias buvo galingą „Open“ klasės „Evo“ vairuojantis Rokas Lipeikis. Antras – tvirtai lyderio pozicijoje esantis Vytautas Švedas. Trečias – geriausią savo ralį važiuojantis Benediktas Vanagas.
Tryliktame – dar vienas top dešimt lenktynininkas traukiasi iš kovos. Rokas Kvaraciejus su Mariumi Samuoliu priversti kelti rankas į viršų. Neatlaikė jų „Evo X“ automobilis.
„Playboy“ pavadinimo greičio ruože vėl greičiausias Rokas Lipeikis. Prieš lenktynių startą sakęs, kad didelio tempo iš jo tikėtis nereikia – jis jau pensininkas. Šis „pensininkas“ kol kas – antroje bendrosios įskaitos pozicijoje.
Beje, vakar dienos naujieną papildėme video su Aro Kalėdos „Opel Astra“ „Stogu“ ir siužetu iš specialiojo greičio ruožo Zaraso ežero saloje. Naujieną rasite >>ČIA<<.
Keturioliktame, ilgiausiame šio ralio greičio ruože, Ramūnas Čapkauskas su tramplinuose kiek apgadintu „Mitsubishi Lancer Evo IX“ (N4 klasė) aplenkė Benediktą Vanagą su „Subaru Impreza WRX STi“. Tuo tarpu ralio lyderis Vytautas Švedas šį 19,3 km ilgio greičio ruožą įveikė greičiausiai. Antrą laiką parodė Rokas Lipeikis.
Taigi, lieka pats paskutinis – penkioliktasis greičio ruožas. Jis vyks Zaraso ežero saloje. Tai – vos dviejų kilometrų specialusis greičio ruožas. Jei Vytauto Švedo dešimtas „Evo“ nesulūš šokinėdamas nuo tramplinų, jo pavyti jau nebeįmanoma. Jis Roką Lipeikį lenkia 1 min. 7 sek. Tai – daugiau nei solidi persvara ralyje.
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Renginio akimirkos |
Tą patį galime pasakyti ir apie Ramūną Čapkauską. Jis nuo Roko atsilieka 54 sek., o ketvirtoje pozicijoje esantis Benediktas Vanagas – 19 sek. už nugaros.
Deja, ilgiausiame ralio ruože neatlaikė žiūrovų mėgiamas BMW. Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos pasirodymas baigtas. Gaila, nes saloje jo galu varomas BMW būtų padovanojęs žiūrovams gerą reginį.
Šiame greičio ruože apsivertė 46 nr. ekipažas – Arūnas Lopetaitis su šturmanu Ričardu Abelkiu. Nežinome, ar jiems prireikė medikų pagalbos. Papildysime.
Po keturiolikto greičio ruožo pasitraukė tikras publikos numylėtinis – Dovilas Čiutelė. Neatlaikė jo „LADA 2105 VFTS“ sankaba... Gaila, nepamatysime jo „statant skersą“ paskutiniame specialiame greičio ruože Zaraso saloje.