Pirmasis visureigis iš Druskininkų kempingo startuos birželio 30-ąją 6 val. ryto, o pirmojo ekipažo lenktynių finiše tame pačiame Druskininkų kempinge laukiama liepos 2 d. apie 18 val.
Per dvi su puse paros bekelės entuziastams teks įveikti maždaug 2000 kilometrų maršrutą ne įprastais, lygiais asfalto ar žvyro keliais, o palei Lietuvos valstybinę sieną besidriekiančiais takais ar net giliau įspraustomis provėžomis, kurių keliu, aišku, nepavadinsi. Todėl leistis į tokį maršrutą su gražiais ir greitais lengvaisiais automobiliais būtų didžiausia avantiūra ir jų, žinoma, čia nepamatysi.
Lietuvos pasienį dvi su puse paros drebins galingi, didesnį pravažumą turintys visureigiai, ruošti specialiai šiam bekelės maratonui, ir jokiu papildomu pravažumo arsenalu neaprūpinti serijinės gamybos visureigiai. Todėl bekelės maratono dalyviai varžysis atskirose grupėse, kur automobilių parkas bus kaip reta margas, o 60-ties valandų maratono automobiliu šįkart bus tituluojamas naujasis, tačiau jau spėjęs pelnyti tarptautinį pripažinimą „Nissan Navara“ pikapas.
Vienas šio renginio sumanytojų ir pagrindinis jo dirigentas, VšĮ „Bekelės fiesta“ direktorius Gediminas Grigaitis maratono spaudos centrui pasidžiaugė, jog dar nepasibaigus paraiškų dalyvauti varžybose priėmimo terminui ištvermės lenktynėse panoro dalyvauti 20 ekipažų, tarp kurių didžioji dalis – naujokai.
Pasak G. Grigaičio, šiemet lygiaverčio susidomėjimo susilaukė tiek „Extreme“, tiek „Tourism“ klasės.
Bene pagrindinis varžytuvių tarp šių klasių dalyvių skirtumas – lenktynių trasa. Pasirinkusiųjų „Extreme“ klasę šiemet laukia net šeši gana sudėtingi greičio ruožai, o „Tourism“ klasės dalyviai greičio rungtyse nesivaržys.
Skiriasi ir ekipažo narių skaičius : „Extreme“ klasės visureigyje pergalės paprastai siekia tik vairuotojas su šturmanu, o „Tourism“ klasės įgulą gali sudaryti tiek žmonių, kiek gamintojas yra numatęs tame automobilyje sėdimų vietų.
Bekelės maratonas „4x4 perimetras“ – tai ne tik nekompromisinė kova su kilometrais, kelio dulkėmis ar nuovargiu. Tai kartu ir unikali galimybė įdėmiau pasižvalgyti po Lietuvos pasieniu besidriekiančius vaizdingus, vietomis tiesiog unikalius kampelius, į kuriuos paprastas mirtingasis negali užsukti be specialaus pasienio tarnybų leidimo.
Nors kovojantys dėl vietos ant nugalėtojų pakylos neturi labai daug galimybių žvalgytis po patrauklias akiai, nematytas šalies pasienio vietoves, tačiau daugelis maratono dalyvių šias varžybas vertina kaip daug ištvermės ir kantrybės reikalaujantį nuotykį, o kartu – ir retą galimybę geriau pažinti savąją šalį.
„Didžioji 2000 kilometrų ilgio trasos dalis jau šeštą kartą drieksis Lietuvos pasienio zona, tačiau per penkerius metus kiekvienąkart ji buvo skirtinga, – tvirtina G. Grigaitis. – Todėl ir šiemet lenktynių maršrutas nuo pasienio zonos nutols 10, o gal ir dar keliais kilometrais daugiau, tačiau bendras trasos ilgis išliks panašus.“
Taigi, šiemetinio bekelės maratono „4x4 perimetras“ dalyvių laukia durpėmis, moliu, klintimis padengti trasos ruožai, miško ir lauko keliukai, tačiau bus ir žvyro bei asfalto atkarpų.
Be abejo, bekelės maratono dalyviai laukia ir tikisi malonės ir iš dangaus. Jei merks lietus – bus labai sunku, jei švies saulė – gerokai lengviau, nes trasos bus sausos ir neslidžios, tačiau dulkėtos.
Nors bekelės maratonui „4x4 perimetras“ startas bus duotas ankstyvą birželio 30-osios rytą, tačiau lenktynių dalyviai į Druskininkų kempingą susirinks varžybų išvakarėse – birželio 29-sios pavakarę, kai čia darbą pradės administracinė ir techninė komisijos.
Komisijų darbą vainikuosiančiame dalyvių susirinkime bene didžiausią ažiotažą kelia burtų traukimo ceremonija, lemsianti ekipažų starto tvarką.
Neveltui kai kurie šio bekelės maratono dalyviai palankų starto numerį vertina kaip pusę pergalės.