Nors daugelio sportininkų veidus dengė pastebimas nuovargis ir tik kelių valandų per pustrečios paros miego stokos žymė, tačiau visi jie džiaugėsi pasiekę išganingąjį finišą. Nors tokia laimė nusišypsojo tik dvylikai iš šešiolikos maratoną pradėjusių ekipažų.
Tai sunkiausios šalyje automobilių sporto varžybos, kurių įtampą atlaiko ištvermingi vyrai, tačiau jų technika – ne visada
„Tai gana geras rezultatas, nes tai sunkiausios šalyje automobilių sporto varžybos, kurių įtampą atlaiko ištvermingi vyrai, tačiau jų technika – ne visada“, – sveikindamas maratono nugalėtojus ir prizininkus bei susirinkusius į jų sutiktuves kalbėjo renginio organizatorius Gediminas Grigaitis. Jis sakė esąs įsitikinęs, jog lietuviškoji bekelė jos nugalėtojus kažkada nuves ir į Dakaro smėlynus.
Šeštojo bekelės maratono dalyvius pasveikino Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas, kurio nuomone geras tradicijas įgijusios bekelės varžybos praturtina ne tik LASF varžybų kalendorių, bet ir suteikia daugeliui šios sporto šakos gerbėjų malonių akimirkų.
Daugiausia aplodismentų susilaukė lietuviškojo Dakaro nugalėtojai, nuo pirmųjų greičio ruožų tempą Extreme klasės dalyviams diktavęs, bene daugiausiai tokių lenktynių patirties turintis molėtiškių Vaidoto Paškevičiaus ir Dariaus Danuso, vairavusių „Nissan Terrano“, ekipažas.
Pergalę lėmė patirtis ir ištvermė, geras susiklausymas ne tik su puikiai savo reikalą išmanančiu šturmanu, bet ir visa mus lydėjusia technine brigada
Nugalėtojai visuose greičio ruožuose bei specialiose rungtyse surinko 990 taškų ir solidžia, net 235 taškų persvara pranoko artimiausius varžovus.
Nugalėtojams tai buvo jau antroji pergalė lietuviškosios bekelės maratone, kurią jie pakartojo po pirmosios, pasiektos 2014 m.
„Mūsų pergalę lėmė patirtis ir ištvermė, geras susiklausymas ne tik su puikiai savo reikalą išmanančiu šturmanu, bet ir visa mus lydėjusia technine brigada, kuriai dirigavo automobilių serviso „Vaidota“ mechanikas Donatas Uždavinys, ir, žinoma, vykusiai pasirinktas „Nissan Terrano“ visureigis“, – sėkmės komponentus vardijo V. Paškevičius. – Nors pati lenktynių pradžia tokio sėkmingo finišo tikrai nežadėjo“.
Ankstų ketvirtadienio rytą į varžybų startą Druskininkų kempinge susirinkę žiūrovai ir varžovai prisimena, jog šis ekipažas dėl sustreikavusios elektronikos net 6 minutes negalėjo užvesti automobilio variklio ir pavėlavo į varžybų startą.
„Tada šmėkštelėjo juoda mintis, jog lenktynes taip ir baigsime jų net nepradėję“, – šį slogutį prisiminė V. Paškevičius.
Nugalėtojų komandos „Vaidota Racing Team“ ekipažas per dvi su puse paros, kiek tęsėsi šios varžybos, sakė miegojęs ne daugiau 3-4 valandų, nes visų etapų finiše mechanikams teko plušėti kaip reikiant.
Antrąją vietą šioje klasėje iškovojo „Demontas Racing Team“ komandos lenktynininkai Nerijus ir Mantas Kutkos, vairavę „Mitsubishi Pajero“ ir surinkę 755 taškus.
Tik 14 taškų nuo antrųjų prizininkų atsiliko su tokiu pat automobiliu trečiąją vietą iškovoję Remigijus Plančiūnas su Egidijumi Pavalkiu.
Nors Tourism klasės dalyviai nesivaržė greičio ruožuose, tačiau ir čia ištisas 60 valandų virė ne mažiau atkakli kova.
Šios klasės batalijas, tarsi paneigdami visus mitus apie patirtį, iškovojo varžybų debiutantai Ovidijus Ercius, Gedas Mockaitis ir Arūnas Juzėnas, savo komandą pavadinę neįpareigojančiu „Turistų“ vardu ir pergalę nuskynę su „Jeep Grand Cherokee“.
Aukščiausiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį nugalėtojams garantavo 214 taškų.
„Apie tokią sėkmę net neišdrįsome pagalvoti, – po apdovanojimų ceremonijos kalbėjo O. Ercius. – Atėjau, pamačiau, nugalėjau, – taip galėčiau apibūdinti savo ir visos komandos pergalingą skrydį“.
Užteko tik kartą pamatyti, paskui ne varžybų sąlygomis įveikti vos vieną etapą, ir visureigis jau buvo nupirktas
Ovidijų palaikė ir ekipos narys A. Juzėnas, kurio nuomone didžiausi sėkmės komponentai – tai draugiškas, geranoriškas nusiteikimas, vienas kito supratimas iš pusės žodžio ir didelių ambicijų nebuvimas.
O. Ercius pasakojo, jog bekelė jį užbūrusi iš pirmo karto.
„Užteko tik kartą pamatyti, paskui ne varžybų sąlygomis įveikti vos vieną etapą, ir visureigis jau buvo nupirktas. Dar po metų – pirmosios varžybos ir pirmoji pergalė“, – trumpą kelią link pjedestalo prisiminė Ovidijus.
Surinkę 170 taškų su „Jeep Cherokee“ antrąją vietą Tourism klasėje iškovojo „Liberty“ komandos trejetas Evaldas Volskis, Giedrius Matonis ir Valdas Janušauskas, o trečiąją vietą (162 taškai) užėmė „Mercedes Benz“ visureigį vairavę Virginijus Kubilius, Dainius Morkūnas ir Andreij Lebeckij.
Nors prasibrauti ant nugalėtojų pakylos nepavyko, tačiau tikslą pasiekti finišą įgyvendino ir debiutavęs maratone šeimyninis Algio, Arūno ir Aurimo Atkočiūnų iš Panevėžio rajono Žibartonių kaimo ekipažas, vairavęs „Land Rover Discovery“ ir užėmęs ketvirtąją vietą.
Ne visos komandos, ypač debiutavusios bekelės maratone, kėlė ambicingus tikslus.
Maratono visureigiu tituluojamą „Nissan Navara“ vairavę „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys ir trys žiniasklaidos atstovai – Paulius Sviklas, Algirdas Venskus ir Egidijus Babelis, finišavę penkti, ieškojo, ypač pirmąją lenktynių dieną, ne tik trumpiausio kelio link finišo, bet ir įspūdingų kadrų iš unikalių šalies pasienio kampelių.
M. Plukys kėlė tikslą ekstremaliomis sąlygomis išbandyti varžyboms pasirinktą „Nissan NP300 Navara“, nuo standartinio besiskiriančią tik padidinto pravažumo padangomis.
„Įsitikinome, jog naujoji „Navara“, vos nuriedėjusi nuo konvejerio, neveltui susižėrė daugybę prizų. Ko gero mes likome vieni, kuriems neprireikė jokios pašalinės pagalbos“, – džiaugėsi M. Plukys.