„Nemiegojome beveik tris paras, trasoje skubėjome kiek galėjome, žaibiškai tvarkėmės su iškilusiais sunkumais, bet tik susipažinę su galutiniais rezultatais galėjome atsikvėpti. Galima sakyti, pravažiavome ir ugnį, ir vandenį, todėl pergalės skonis mums labai gardus”, – pasakoja Vaidotas Paškevičius, „Vaidota-Trucksline“ ekipaže važiavęs pagal navigatoriaus Dariaus Danuso instrukcijas.
Šeštadienį po varžybų finišo pagal preliminarius rezultatus šis ekipažas nugalėtojo titulu pasidalino su Algirdo Kazlausko bei Donato Grikiečio komanda, kuri „4x4 Perimetras“ trasoje patyrė net kelias rimtas avarijas. Tačiau suskaičiavus galutinius maratono rezultatus paaiškėjo, kad „Vaidota-Trucksline“ ekipažas konkurentus aplenkė solidžia 15 taškų persvara.
Beveik 60 valandų lenktynės
Į 2000 km kelionę ekipažai pasileido ketvirtadienį 9 valandą ryto. Misija paprasta – nepasiklysti, neviršiti leidžiamo greičio pravažiavimuose, laiku pasiekti visas maratono stoteles. Taip pat, skirtingai nei turistų klasės dalyviai, „Sport“ ir „Extreme“ klasių lenktynininkai varžėsi ir specialiuose greičio ruožuose, kur siekė parodyti kuo geresnį laiką. Tokių ruožų šiais metais buvo septyni. „Sport“ klasei teko gerokai sunkesni išbandymai.
„Kova tikrai buvo įtempta ir sunki. Greičio ruožuose kovojome kiek turėjome jėgų – lėkėme, laužėme automobilį, siekėme paties geriausio įmanomo rezultato. Pražiavimuose, kuriuose turėjome laikytis kelių eismo taisyklių, taip pat nebuvo kada snausti. Maksimalų leidžiamą greitį stengėmės išlaikyti net vingiuotuose miško keliukuose, kuriuose 70 km/h greitis neatrodė toks mažas“, – pasakoja Vaidotas Paškevičius, maratonui pasirinkęs dirbtuvėse gerokai perdarytą, bet visvien ne pirmos jaunystės „Nissan Terrano“ automobilį su saugos lankais.
Viename greičio ruože ekipažas susidūrė su dideliu iššūkiu – užsidegė jų automobilio elektros instaliacija. Ugnies būta didelės, tačiau atjungus elektros tiekimą ir pasitelkus gesintuvus ją pavyko numalšinti.
„Kadangi automobilį gaminomės patys, jį žinome mintinai. Užtrukome gal dvidešimt minučių, kol suradome nuo vibracijų apsinuoginusį ir užsidegusį laidą. Jį sutvarkę, grįžome į lenktynes ir kituose greičio ruožuose vėl buvome labai greiti”, – pasakoja V.Paškevičius.
Sudėtinga ir paini skaičiavimo sistema
Tiesa, lenktynininką labiausiai suglumino ne bemiegės naktys, sunkus mechanikų darbas pertraukų metu, bet varžybų eigoje besikeičianti rezultatų sistema. Kaip sakė „Vaidota-Trucksline“ lenktynininkas, varžybų metu buvo labai sunku prognozuoti savo poziciją.
„Visų pirma, reikia pagirti organizatorius už nuostabų renginį, kuris tikrai vertas lietuviško Dakaro etiketės. Surengti 2000 km lenktynes pasienio keliukais – tikrai sudėtingas uždavinys, su kuriuo organizatoriai puikiai susitvarko kiekvienais metais. Tačiau paini rezultatų skaičiavimo sistema, kuri keičiasi net vykstant varžyboms, mus kiek glumina. Tai susiję ir su saugumu – smarkiai lyderiaujantis ar beviltiškai atsiliekantis ekipažas turėtų žinoti savo padėtį. Tiek vieni, tiek kiti galėtų mažiau rizikuoti ir rūpintis saugiu rezultatu, o ne lėkti kaip galva pametus visus 2000 kilometrų”, – sako Vaidotas Paškevičius.
Vienaip ar kitaip, šios varžybos ekipažui paliko puikų įspūdį. Be abejo, saldus pergalės skonis užglaisto daugybę patirtų sunkumų, nemigo naktų ir valandų valandas sunkaus darbo tiek ruožiant automobilį prieš lenktynes, tiek remontuojant jį maratono metu.
Bekelės maratono „4x4 Perimetras“ „Sport“ klasės rezultatai
- Vaidotas Paškevičius ir Darius Danusas, 192 taškai.
- Algirdas Kazlauskas ir Donatas Grikietis, 177 taškai.
- Virginijus Narauskas ir Gytis Jackūnas, 153 taškai.
- Remigijus Narauskas ir Egidijus Pavalkis, 89 taškai.