„4x4 Perimetro“ pradžia – trečiadienį

Ilgiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys, bekelės maratonas „4x4 Perimetras“, prasideda jau liepos 1-ąją. Tądien vyks administracinė ir techninė komisijos, o jau liepos 2-osios rytą pro starto arką Druskininkų kempinge pravažiuos 20 ekipažų, kurių nariai pasiryžo neeiliniam išbandymui: 2000 kilometrų įveikti Lietuvos pasienio keliais.
„4X4 Perimetras“ 2014
„4X4 Perimetras“ 2014 / Jurgos Anusauskienės nuotr.

Prieš renginį surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjęs „4x4 Perimetro“ organizatorius Gediminas Grigaitis teigė, kad pasirinkus idealų maršrutą, visureigiams užteks įveikti 1980 km, tačiau tokių atvejų pasitaiko retai. 

Trasos šiemet sudėtingesnės, daugiau pravažumo elementų. Tiesa, pravažumas nemažai priklausys nuo oro sąlygų – jeigu bus šlapia, bus sunku, jeigu spės išdžiūti – lengviau

„Trasos šiemet sudėtingesnės, daugiau pravažumo elementų. Tiesa, pravažumas nemažai priklausys nuo oro sąlygų – jeigu bus šlapia, bus sunku, jeigu spės išdžiūti – lengviau“, - gerai nusiteikęs pasakojo G. Grigaitis.

Viena įdomiausių vietų – Akmenės kalcito kasykla. Jos kraštovaizdis yra labai neįprastas Lietuvoje ir labiau primena Pietų Ameriką. Kasyklos teritorija einantis greičio ruožas taip pat keičiasi kiekvienais metais – ji veikia ir dalis jos yra pastoviai kasama. 

Galimybė pažinti šalį

2000 kilometrų maratone startuoti pasiryžo 20 ekipažų. 14 jų priklauso „Extreme“ klasei, likę – „Tourism“. Šios klasės iš esmės skiriasi vienu dalyku – trasa („Extreme“ turi keturis sudėtingus greičio ruožus, „Tourism“ – nulį) bei ekipažo narių skaičiumi. „Extreme“ visureigyje gali sėdėti tik vairuotojas ir šturmanas, o „Tourism“ ekipažo narių skaičių riboja tik automobilio konstrukcija – kiek jame numatyta sėdimų vietų.

Egidijaus Babelio nuotr./Gediminas Grigaitis
Egidijaus Babelio nuotr./Gediminas Grigaitis

G. Grigaitis džiaugėsi, kad šiemet išbandymui pasiryžo net 9 naujokų ekipažai, o varžybose startuojančių latvių skaičius padvigubėjo – vietoje vieno ekipažo šiemet bus du.

Latviai į renginį atvyksta po gerų treniruočių kitose bekelės varžybose, tad varžybų organizatorius beveik neabejojo, jog „Tourism“ klasėje kaimynai bus tarp lyderių. Gal netgi abu jų ekipažai užkops ant prizininkų pakylos.

Ką įvardyti favoritais „Extreme“ klasėje, nuspręsti sunku – čia startuoja ne vienas patyręs bekelės vairuotojas.

Proga pažinti šalį

„4x4 Perimetras“ vyksta jau penktus metus iš eilės. Didžioji maratono trasos dalis driekiasi Lietuvos pasienio zonomis, tačiau kai kurios atkarpos keičiamos kiekvienais metais, kad anksčiau dalyvavę žmonės neturėtų pranašumo. 

Egidijaus Babelio nuotr./Renatas Požėla
Egidijaus Babelio nuotr./Renatas Požėla

Tai gali tapti ir nebloga ekskursija – G. Grigaitis juokavo, kad „Tourism“ klasėje galima būtų važiuoti ir su šeima bei „4x4 Perimetrą“ paversti labai smagiu nuotykiu. Tiesa, tai būtų nuotykis, reikalaujantis daug ištvermės ir kantrybės.

Spaudos konferencijoje dalyvavęs Valstybės sienos apsaugos tarnybos vadovas Renatas Požėla sakė manantis, kad toks renginys – gera galimybė pažinti šalį. Paprastą dieną pasienio zonomis nepasivaikščiosi – ten gali sutikti arba pasieniečius, arba leidimą vaikščioti šiose zonose turinčius asmenis, arba kontrabandininkus.

„Juk Lietuva prasideda būtent nuo ten, kur mes dirbame. „4x4 Perimetrui“ padedame išduodami leidimus lankytis pasienio zonose – dalis trasos eis būtent ten. Leidimai reikalingi tam, kad dalyviai renginio dienomis netaptų pažeidėjais“, - sakė VSAT vadovas.

Egidijaus Babelio nuotr./Saulius Jurgelėnas, Renatas Požėla ir Gediminas Grigaitis
Egidijaus Babelio nuotr./Saulius Jurgelėnas, Renatas Požėla ir Gediminas Grigaitis

„SEAT Leone“ bus paruoštas

Kitas spaudos konferencijos dalyvis, vienas labiausiai patyrusių bekelės maratonų dalyvių Lietuvoje, Saulius Jurgelėnas, pasidalijo naujausia savo patirtimi – praėjusį savaitgalį jis kartu su Vaidotu Žala dalyvavo ralio reido pasaulio čempionato etape „Italian Baja“. Finišo jie nepasiekė – nauju ir mažai išbandytu lietuvio mechaniko Dariaus Biesevičiaus konstruotu „SEAT Leone“ visureigiu ekipažas neįveikė gilios vandens brastos. Važiuojant per ją, vanduo per oro filtrą pateko į variklį.

„Kai taip nutinka, varikliui būna „kaput“. Tai – tik konstrukcinis netikslumas, kuris bus išspręstas – vanduo ten patekti neturi. Vis tik automobilio testų nebuvo daug ir naivu būtų tikėtis, kad jokie trūkumai neišlys“, - kalbėjo S. Jurgelėnas.

Jis sakė, kad visureigiui jau keičiamas variklis, tad į „4x4 Perimetro“ varžybas jis spės. Tiesa, čia jo ekipažą sudarys kiti žmonės – Ruslanas Bičenovas ir Gediminas Gribulis. 

Prisimindamas Italijoje matytą trasą, S. Jurgelėnas pasakojo, kad kai kurias vietas galima pritaikyti ir Lietuvoje – jis pamatė ne vieną sprendimą, kaip bekelės trasas suformuoti net ir apgyvendintose vietovėse. Vienas iš renginio organizatorių neslėpė, kad pasaulio ralio reido čempionate įgautą patirtį panaudos ir formuojant ateinančių metų „4x4 Perimetro“ trasas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis