Daugiau naujienų apie Dakarą rasite čia.
Nusileidimas ant „nosies“ su laiminga pabaiga
„Agrorodeo“ komandos pilotams ši diena nebuvo iš lengvųjų, o V.Žala finiše prisipažino, jog jau nuo greičio ruožo pradžios šturmano Sauliaus Jurgelėno nuolat klausinėjo, ar dar daug liko iki finišo. Mat tai lėmė pirmoje greičio ruožo dalyje įvykęs incidentas, kurio metu komanda vos nepatyrė avarijos.
„Daug kopų šiandien buvo, bet pats daug reikalų prisidariau. Pačioje greičio ruožo pradžioje nukritom nuo vienos kopos – pastatėm žvakę. Pražioplinau nusileidimą, ir nulėkėm priekiu. Tada atsirado paranoja, kad kažkas sugedę – tai atrodo vairas į šoną krypsta, tai amortizatorius leidžia. Visiškai išsimušėm iš ritmo. Po to įklimpom gal 4 kartus. Žodžiu, vienas pražiopsotas momentas ir reikalų visai dienai. Man tai ilgiausia diena buvo – vis klausinėjau Sauliaus, kiek liko“, – įspūdžius iš greičio ruožo pasakojo vairuotojas Vaidotas Žala.
Sportininkų šiandien laukė itin minkštas smėlis – net ir nuleidus padangų slėgį iki 0,8 baro, automobilis klimpo ir sunkiai ropojo per kopas.
„Kam buvo iki šiol smėlio mažai, tai po šios dienos turėjo užtekt. Pirmoje dalyje visiškas automobilio laužymas buvo, o pabaigoje laukė piktos kopos. Atrodo, kad šiandien organizatoriai sugalvojo – na, vaikučiai, einam ryte palaužysim mašinėles, o po to – į didelę smėlio dėžę“, – septinto etapo finiše pasakojo šturmanas Saulius Jurgelėnas.
Visgi komanda septintajame greičio ruože finišavo 22-oje pozicijoje, o bendroje įskaitoje užima 15-tą vietą.
Laimė dėl susigrąžinto tempo
Nors didžiąją Dakaro dalį „CRAFT bearings“ komandai teko kovoti su techniniais gedimais, septintasis greičio ruožas parodė, jog nuolat nesisekti negali. Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas pirmadienio iššūkius įveikė be didesnių nesklandumų, o finiše džiaugėsi 20-ta vieta.
„Labai faina diena – kad tokios visos būtų Dakare. Viskas vyko sklandžiai, ramiai, apgalvotai – prieš kopas susimažinom slėgį, vėliau vėl pasididinom, važiavom protingai ir esame tokioje pozicijoje, kokioje ir norime būti,“ – po finišo kalbėjo Antanas Juknevičius. „Vienoje vietoje buvome paklimpę fešfešo dulkėse, ten gal kokias 7 minutes praradome, o daugiau viskas kaip iš pypkės – nei ratų prapylėm, nei pasiklydom – gerai dirbom abu. Labai smagus greičio ruožas.“
Ir vėl finiše pirmi iš lietuvių
Nors Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis startavo beveik pusvalandžiu vėliau nei pirmasis lietuvių ekipažas, „General Financing team Pitlane“ komanda įrodė, jog gali važiuoti greičiau ir finišą pasiekė pirmieji. Pilotai neslėpė, jog teko pasikeisti vieną ratą, tačiau didesnių nesklandumų trasoje išvengė.
„Turinti galvoje kokią turėjome startinę poziciją po vakar, tai finišas yra tikrai labai geras, – dalinosi B.Vanagas. – Kalbant apie mūsų situaciją absoliučioje įskaitoje, reikalų irgi labai nepagadinom. Organizatoriai buvo labai prigąsdinę, jog bus 100 kilometrų labai sudėtingų kopų, bet mums pavyko susitvarkyti be didesnių nuostolių. Sustojome, nusileidome ratų slėgį, pravažiavome viską be užklimpimų, tiesa, numontavome vieną ratą, teko pasikeisti. Išvažiavę iš masyvo, vėl prisipūtėme ratus ir grįžome į finišą. Iš esmės toliau darbuojamės ties pozicijų įtvirtinimų ir po šiandienos nuotaikos tikrai pozityvios.“
Dienos rezultatą pakomentuoti paprašytas ekipažo šturmanas gyrė piloto pasirodymą kopose, bei džiaugėsi, jog po negandų kupino pirmadienio ir žemesnės starto pozicijos pavyko grįžti į sveiką tempą bei finišą pasiekti 16–iems.
Itin sunki diena motociklininkams
Arūnui Gelažninkui motociklas rūpi labiau nei ranka Bendroje motociklų įskaitoje besivaržantis Arūnas Gelažninkas šiandien buvo 38-as, o po septynių greičio ruožų, preliminariais duomenimis, užima 30-ą vietą. Po finišo Arūnas Gelažninkas neslėpė nuovargio ir atskleidė kritęs. Beje, po to jam reikėjo gerokai paplušėti norint dulkėse surasti savo motociklą.
„Kritau. Tiek dulkių buvo, kad motociklą tik pagal garsą radau. Kopose turėjau gerą ritmą, pasivijau daug varžovų, bet netikėtai praleidau vieną punktą. Tai grįžau atgal. Gal 15 kilometrų padariau papildomų, vėl praradau pozicijas. Viską susumavus sekėsi neblogai. Labai pavargo rankos.
Tikiuosi, kad motociklas – be nuostolių. Ranką truputį „nusibalnojau“, bet šiaip viskas gerai. Važiavau per dulkes, nieko nematydamas. Priekiniu ratu pagavau akmenį ir viskas. Dulkių daug – žiūri tik į laipsnius, kryptį. Viskas. Nieko nesimato – nei akmenų, nei tramplinų, nei kalnų, nei duobių. Žodžiu, sunku buvo šiandien, bet aš finiše ir tuo esu patenkintas“, - pasakojo Arūnas Gelažninkas.
B.Bardauskui vietoje poilsio - remontas Šiame greičio ruože B.Bardauskas „Original by Motul“ įskaitoje finišavo 16-oje vietoje, o po septynių greičio ruožų klasifikuojamas 17-oje pozicijoje. Bendroje įskaitoje jis finišavo 83-ias. Po finišo Balys Bardauskas teigė, kad greičio ruožas buvo sudėtingas, tačiau apie poilsį galvoti dar per anksti. „Vienišių“ įskaitoje be techninės pagalbos lenktyniaujantis lietuvis pirmiausia dar turės susiremontuoti apgadintą motociklą.
„Šis greičio ruožas - šiek tiek ilgesnis, bet nebuvo toks sunkus, koks prieš tai. Paskutinis grįžimas buvo kalnuose. Debesys, tai praktiškai nieko nesimatė, buvo sunku naviguoti. O šiaip tai mano didžiausias pavojus buvo akmenys. O jų buvo labai daug. Jeigu esu čia – reiškia, kad viskas gerai. Dabar eisiu taisyti motociklą. Nulaužiau rankenėlę, kažkas nusikabino“, - kalbėjo Balys Bardauskas.
Išbandymai ne tik lietuviams
Automobilių įskaitoje lyderis nesikeičia – likus trims etapams iki 2019 m. Dakaro ralio finišo, pirmoje pozicijoje išlieka Nasseras Al-Attiyah. Stephaneas Peterhanselis laimėjo septintąjį greičio ruožą, tačiau jį ir katarietį vis dar skiria beveik 30 minučių.
Septintajame etape abu sportininkai neišvengė klaidų: S.Peterhanselio „Mini“ į finišą atvyko be priekinių apdailos detalių, o N.Al-Attiyah „Toyota“ – su aplamdyta galine dalimi ir tuščia padanga. Tiksliau, jos likučiais, nes stoti keisti N.Al-Attiyah net nebandė – atsarginių ratų nebeturėjo.
Puikų tempą septintame etape demonstravo Sebastienas Loebas – jis buvo greičiausias šešiuose sektoriuose iš septynių. Tačiau pačiame pirmajame sugedo jo automobilio elektronika ir prancūzas prarado apie 40 minučių, kol problemą išsprendė. Net ir fantastiškas tempas likusioje trasos dalyje nepadėjo jam pavyti varžovų ar prasibrauti iki greičiausiųjų dešimtuko, tad jo galimybės nugalėti 2019-ųjų Dakaro ralyje sumažėjo iki minimumo.
Likus vos trims etapams iki legendinio Dakaro ralio pabaigos jau galima drąsiai teigti, jog statistiškai šių metų varžybos buvo vienos sunkiausių – automobilių klasėje lenktynių nebetęsia 61-as ekipažas, pasirodymą baigė 57 motociklininkai ir keturračių klasės sportininkai.