1 faktas: jos greitos
Vandens formulės F2, skriedamos vandeniu, gali pasiekti maksimalų 204 - 206 km/val. greitį. Dar įspūdingesnis yra jų įsibėgėjimas – 100 km/val. greitį jie pasiekia greičiau nei tokie superautomobiliai kaip „Lamborghini Murcielago“ ar „Mercedes SLR McLaren“. F2 klasėje visos formulės „apginkluotos“ vienodais 2,5 litrų darbinio tūrio, šešių cilindrų varikliais, išvystančiais daugiau nei 200 arklio galių. Sutikite – iki 500 kilogramų sveriančiai vandens formulei tokios galios variklis yra tiesiog žvėriškas.
2 faktas: už vandens formulės kainą galėtumėte įsigyti butą
Tai - brangus sportas. Skaičiai kalba patys už save – pačios formulės kainuoja nuo 50 iki 80 tūkst. eurų. Dar maždaug 20 tūkst. eurų atsieina amerikietiški „Mercury“ varikliai. Dar viena brangi detalė yra formulės sraigtai, kurie, beje, lūžta praktiškai kiekvienose varžybose. Vienas sraigtas atsieina po maždaug 1,6 tūkst. eurų. Beje, Lietuvos komandos mechanikai Kaune, Aleksote, įsikūrusiose dirbtuvėse juos gaminasi patys. Turtingiausia F2 Pasaulio čempionato komanda iš Jungtinių Arabų Emyratų į varžybas vežasi po maždaug 20 skirtingoms vandens ir oro sąlygoms pritaikytų sraigtų.
3 faktas: dar visai neseniai tai buvo antra pagal mirtingumą sporto šaka pasaulyje
Vos prieš 20 metų beveik kiekvienos vandens formulių varžybos baigdavo sportininkų žūtimis. Tai buvo antra pagal mirtingumą sporto šaka po alpinizmo. Formulių kabinos anksčiau būdavo atviros, o korpusas lūždavo nuo bet kokio stipresnio kitos formulės prisilietimo.
Šiais laikais saugumui skiriamas milžiniškas dėmesys. Lenktynininkai sėdi uždaroje ir gerai apsaugotoje kabinoje. Jie būna prisisegę saugos diržus, kurie nelaimės atveju atsisega vienu mygtuko paspaudimu. Formulei apvirtus, sportininkai gali kvėpuoti užsidėję deguonies kaukę.
Greitaeigiuose kateriuose taip pat įrengta papildoma saugumo sistema, formulei apvirtus jos galą pripildanti vandens, o kitoje pusėje išskleidžianti oro pagalvę, kuri transporto priemonės priekį iškelia virš vandens. Tiek treniruočių, tiek varžybų metu vandens telkinyje budi kelios profesionalių gelbėtojų ir narų komandos.
4 faktas: lenktynininkus veikia didžiulė išcentrinė jėga
90 laipsnių posūkiuose vandens formulės skrieja 150 km/val. greičiu, o vairuotojus tuo metu veikia 4,5 G išcentrinė jėga. Po vandens formulių varžybų, kurios paprastai trunka apie 40 minučių, lenktynininkai neretai iš kabinos gali išlipti tik su komandos draugų pagalba. Be to, per varžybas numesti kokius 1-2 kilogramus kūno svorio sportininkams yra visiškai įprastas dalykas.
5 faktas: varžybų metu lenktynininkai neatleidžia greičio pedalo
Užgęsta raudonos šviesos, lenktynininkas vienu mygtuko paspaudimu užkuria formulę ir iki galo nuspaudęs greičio pedalą jo nei kiek neatleidžia iki pat varžybų pabaigos. Skamba neįtikėtinai? Galbūt. Bet būtent taip savo formules vairuoja greičiausi F2 klasės lenktynininkai. Jų profesionalumas atsiskleidžia formulės valdymo technikoje. Viena svirtele lenktynininkai reikiamu momentu užlenkia ir atlenkia variklį, kita svirtele – jį pakelia ir nuleidžia. Šiuos veiksmuose bei, žinoma, pačios formulės valdyme vairu ir atsiskleidžia skirtumai tarp lenktynininkų, virstantys šimtosiomis sekundės dalimis.