„Dakaras yra pačios sunkiausios automobilių sporto lenktynės pasaulyje. Džiugu, kad iš mūsų mažos valstybės dalyvavo net du ekipažai ir abu sugebėjo finišuoti“, - pagyrimais savo kalbą pradėjo LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius.
Prezidentas pareiškė besitikintis, kad automobilių sportas pagal populiarumą greitu metu aplenks futbolą ir pajuokavo, kad dėka Benedikto Vanago sugebėjimų viešųjų ryšių srityje galima tikėtis aplenkti ir krepšinį. Rudenį LASF užsakytoje apklausoje paaiškėjo, kad automobilių sportas yra trečioje vietoje pagal populiarumą tarp Lietuvos gyventojų ir nusileidžia tik krepšiniui ir futbolui.
2014-ųjų Dakaras – kitoks nei buvę anksčiau
„Dakarai yra labai individualūs. Man nepasisekė, kad automobilis tokio tipo Dakarui yra labai netinkamas. Nesu matęs tokio Dakaro, kuriame būtų tiek daug akmenų“, - 2014-ųjų ralio specifiką išskyrė Antanas Juknevičius.
„Bet man automobilį dar reikės parduoti, tai aš sakau, kad jis yra geras“, - konferencijos dalyvius prajuokino A.Juknevičius.
Jis pareiškė besitikintis, kad kitąmet pavyks važiuoti geresniu automobiliu ir kad jis neribos lenktynininkų galimybių. „Norime parodyti, kaip galime važiuoti Dakare“, - sakė A.Juknevičius.
A.Juknevičiaus treniruojamas kazachas Aidynas Rachimbajevas Dakare užėmė 17-ą vietą. „Ilgą laiką jis važiavo 11-oje vietoje, tačiau maratono pabaigoje „perdegė“ – per anksti norėjo pakilti į 10 vietą. Sakiau jam, kad neskubėtų, tačiau vieno paskutinių etapų metu jis trasoje prarado dvi su puse valandos ir nukrito keliomis pozicijomis.“
Kodėl rinkausi „Toyota FJ Cruiser“? Galėčiau atsistoti ir parodyti kišenes
Lenktynininkas ir „Astana Racing“ komandos vadovas atskleidė, kad jos narių pasirodymas vertinamas gerai. Šiemet Kazachstano komandos pilotai važiavo su „Toyota Overdrive“ automobiliais, o kitąmet bent vienas pilotas gali persėsti į MINI. Būtent šie automobiliai pastaruosius metus karaliauja Dakaro maratone.
„Kodėl rinkausi „Toyota FJ Cruiser“? Galėčiau atsistoti ir parodyti kišenes“, - šyptelėjo A.Juknevičius. jis pasakojo, kad rėmėjai patenkinti pasirodymu Dakare ir kitąmet gali tikėtis startuoti geresniu automobiliu.
Lenktynininkas užsiminė, kad kitąmet gali pavykti startuoti su tuo pačiu „Toyota Overdrive“ modeliu. Jeigu Kazachstano komanda nuomosis MINI automobilius, A.Juknevičiui gali pavykti 2015-ųjų lenktynėms išsinuomoti „Overdrive“. „Jeigu tik tas automobilis atlaikys visus 2014-us metus“, - sakė A.Juknevičius.
Kaip vieną keisčiausių Dakare nutikusių dalykų A.Juknevičius įvardijo važiavimą su vieninteliu oro filtru. „Mechanikai paliko dėžę su 15 oro filtrų ir visą Dakarą važiavome su vieninteliu. Tokio juodo aš dar nesu matęs – reikės įsirėminti“, - geros nuotaikos nestokojo daugiausia patirties Dakare turintis lietuvis.
B.Vanagas kelia aukštesnius tikslus
„Mano vertinimu, šis Dakaras buvo lengvesnis. Praėjusiais metais koviausi su visomis įmanomomis stichijomis, kurias pats ir sukūriau, tai šiame sekėsi labiau“, - prisiminė B.Vanagas.
Šiemet turėjome penkis atsarginius priekinius stiklus, tačiau nepanaudojome nei vieno
B.Vanago ir Andrejaus Rudnickio ekipažas daugiau nei pusę greičio ruožų įveikė užimdami 20-30 vietą, tačiau dėl maratono pradžioje virusių degalų prarado ne vieną poziciją.
„Darome viską, kad turėtume kitą techniką. „OSCar“ potencialą matome, tačiau mūsų siekiai didesni“
B.Vanagas atskleidė, kad jau dirba ties kitų metų Dakaro maratonu. Jis tikisi kitąmet startuoti su BMW, „Ford“ arba „Toyota“ gamykliniu automobiliu. „Važiuoti dar kartą su „OSCar“ didelės motyvacijos neturiu“, - pasakojo lenktynininkas.
Kalbėdamas apie atsargines dalis, B.Vanagas naudojosi praėjusių metų patirtimi: „Šiemet turėjome penkis atsarginius priekinius stiklus, tačiau nepanaudojome nei vieno. Pernai turėjome tik vieną, tačiau prireikė gerokai daugiau.“