10-asis greičio ruožas buvo padalytas į dvi dalis ir po pirmosios dalies ne vieno ralio dalyvio veidas buvo rūškanas.
„Paklydom. Ir jūs paklydot?“ – visomis kalbomis skambėjo tarpiniame finiše susitikusių ralio dalyvių klausimai.
Emocijų neslėpė ir Darius Vaičiulis, „Craft Bearings“ ekipažo šturmanas.
„Nervina, kai viskas taip... Kai tas, kas važiuoja kairiau, laimi, o kas dešiniau – pralaimi“, – širdo jis.
„Šaltas dušas“ užsimiršusiems
Kaip finišą pasiekęs ekipažas pasakojo 15min, 10-ojo Dakaro ralio greičio ruože jie, pasitikėdami duomenimis kelio knygoje, kelių išsišakojime pasirinko ne tą upės vagą, o kai suprato, kad tolsta nuo reikiamo taško, buvo nuvažiavę tolokai. Teko paklaidžioti, grįžti atgal, dėl to, A.Juknevičiaus skaičiavimais, ekipažas prarado apie 15 min. laiko.
Šios minutės finiše galėjo virsti, pavyzdžiui, ne 18-a, o 14-a vieta greičio ruožo įskaitoje.
Lemtinga buvo ganėtinai paprasta vieta: ekipažas privažiavo vietą, kur atsirado du paraleliai vienas kito atžvilgiu einantys keliukai.
„Tarp jų buvo 4 laipsnių skirtumas: vienas vedė į kairę, kitas – į dešinę. O kursas kelio knygoje duotas tiesia linija per juos. Ir taip, jei turi nusistatęs keliais laipsniais tikslesnį kursą, pataikai į reikiamą keliuką, o jeigu ne – į klaidingą. Ir visi numynė tuo „riebesniu“ keliuku, o paaiškėjo, kad jis tolsta vis po kelis laipsnius į šoną“, – pasakojo A.Juknevičius.
Toks organizatorių elgesys tikrai nėra klaida ar atsitiktinumas, greičiau atvirkščiai, įsitikinęs lenktynininkas. Pasak jo, šitai buvo padaryta tyčia, kad visi ralio dalyviai atidžiai sektų kelio knygą ir informaciją joje, o ne pasikliautų anksčiau važiavusių paliktomis vėžėmis.
„Daug kas toje vietoje malėsi. Mums nepasisekė, ilgai užtrukome, prasukome 10 kilometrų tuščiai, praradome mažiausiai 15 minučių. O kas blogiausia, kad ir konkurentams, kurie numynė iš paskos, parodėme, kur teisinga kryptis“, – apgailestavo pašnekovas.
Anot jo, Dakaro ralyje tokie dalykai įprasti, o paklaidinti ralio dalyvius organizatoriai šiemet jau yra mėginę. Netrūksta tokių pinklių ir FIA pasaulio „Cross-Country“ ralio taurės etapuose.
„Pėdos mėtomos, kad žmonės būtų atidūs, neužmigtų. Būna, važiuoji valandą, viskas gerai, o tada staiga – kaip šaltas dušas, suvoki, kad suklydai“, – sako A.Juknevičius.
TAIP PAT SKAITYKITE: Antanas Juknevičius paaiškino, kodėl nesidžiaugia netikėta poilsio diena Dakare
Tyčia pateikta neteisingai
Darius Vaičiulis, komandos šturmanas, pinkles kelio knygoje taip pat nedrįsta vadinti organizatorių klaida.
„Sakyčiau, čia jų pakišta „kiaulė“, nes tiesiog tyčia nupaišyta trasa neteisingai. Legendoje neparodyta, kad yra du keliai, ne vienas. Ir, mano akimis, tik atsitiktinumas, kad vieni ralio dalyviai iki šio taško atvažiavo kairesne puse, kiti – dešinesne“, – svarstė šturmanas ir patyręs orientacininkas.
Jo nuomone, jei Dakaro ralio organizatoriai būtų norėję, kad visi rastų teisingą kelią, kelio knygoje būtų pažymėję trasą tokią, kokia ji yra, t. y. nubrėžtų ne vieną kelią, o du, einančius lygiagrečiai.
„Ir pernai buvo lygiai toks pats variantas: iš vieno taško atsišakojo du keliai ir tai nebuvo pažymėta. Ir atvažiavęs negali pasakyti, kad kažkuris neteisingas, abu veda teisinga kryptimi. Jei organizatoriai norėtų, tikrai pažymėtų tokias vietas, kad, jas privažiavę, visi elgtųsi atsargiauׅ“, – akcentavo D.Vaičiulis.
Baudos ir apeliacijos
Kol kas, neoficialiais duomenimis, 15min šaltiniai teigia, kad ralio teisėjai už 10-ajame greičio ruože padarytas klaidas ir „neatrastus“ paslėptus tarpinius punktus ne vienam ralio dalyviui skyrė laiko baudas.
Šie, įvertinę klaidinančią informaciją kelio knygoje, atsakė apeliacijomis ir ginčais.