Ši tema tapo itin aktuali, kai paaiškėjo, jog dėl didesnio bolidų svorio ir nustatyto minimalaus svorio limito kentės sunkesni pilotai.
Praėjusį savaitgalį Malaizijoje vykusių varžybų metu A. Sutilo bolide buvo įmontuotas gėrimų butelis, tačiau jis nebuvo sklidinai pripildytas. Kaip ir Australijoje, kur vyko pirmosios sezono lenktynės, taip ir Bahreine vokiečio „Sauber“ bolide nebus butelio su vandeniu.
„Butelio su gėrimu nebus“, – sakė vienas sunkiausių pilotų rikiuotėje.
Bahreine lenktynės truks apie pusantros valandos, tad teks išsiversti be vandens. Dažniausiai būna 1 litras. Malaizijoje buvo apie pusantro litro.
„Bahreine lenktynės truks apie pusantros valandos, tad teks išsiversti be vandens. Dažniausiai būna 1 litras. Malaizijoje buvo apie pusantro litro. Tačiau mano situacijoje kalbame apie didelį viršsvorį. Reikia nepamiršti gėrimo butelio, kuris tuščias sveria apie pusę kilogramo.“
A.Sutilas pridūrė, kad tokie atvejai, kai sportininkas dėl svorio privalo atsisakyti organizmui būtinų skysčių, gali priversti prie itin nemalonių pasekmių – dehidratacijos ar nualpimo varžybų metu.
„Kyla pavojus nualpti arba susidurti su dehidratacija. Kartais greitis trasoje viršija 300 km/h, taigi ne viskas paprasta. Dabar nebegali garantuoti, kad visi sportininkai yra 100 proc. fiziškai pasiruošę.“
„Sunkesni pilotai turi numesti itin daug svorio. Tačiau nedaug ko galime atsisakyti. Negalime treniruotis, kadangi turime atsikratyti mažesnių raumenų. Tai sudėtinga ir nesąžininga situacija. Mažesni pilotai gali valgyti ką nori. Tuo tarpu mes esame natūraliai sunkesni ir dėl to prarandame apie pusę sekundės. Taip yra ne dėl to, jog mažesni pilotai yra greitesni. Jie tiesiog lengvesni. Taip neturėtų būti.“
Minimalaus svorio didinimui priešinasi lengvesni pilotai
Esu lengvas ir tuo džiaugiuosi. Tačiau jei būčiau 10 kg sunkesnis, dėl to problemų neturėčiau. Mano komanda tiesiog geriau padirbėjo kurdama bolidą
A. Sutilas prasitarė, kad siūlymui padidinti minimalų bolido svorį priešinasi žemesnio ūgio ir mažiau sveriantys pilotai.
„Lengvesni pilotai tame įžvelgia problemą ir tam priešinasi. Manau, kad tai nesąžininga. Nenorėčiau laimėti prieš pilotą, kuris yra 20 kg sunkesnis. Jei kvalifikacijoje prieš jį būčiau viena dešimtąja greitesnis, tai nebūtų tiesa.“
Lengviausias F-1 pilotas rikiuotėje Felipe Massa, sveriantis 59 kg, pareiškė, kad problema slypi ne A. Sutilo svoryje, o vokiečio pilotuojamame „Sauber“ bolide.
„Jei komanda turi sunkesnį variklį ar bolidą, jie turi geriau padirbėti ir išspręsti tą problemą“, – kalbėjo „Williams“ pilotas F. Massa.
„Esu lengvas ir tuo džiaugiuosi. Tačiau jei būčiau 10 kg sunkesnis, dėl to problemų neturėčiau. Mano komanda tiesiog geriau padirbėjo kurdama bolidą.“