„Užsilenkinėjo motociklai ir žmonės“
Tomas porina įspūdžius už dvi dienas: „Ketvirtadienį turėjome kankinančią dieną, palyginus su penktadieniu, nors kaip ir žadėjo pastarąją baisesnę, man buvo atvirkščiai. Ketvirtadienį žiauriai buvo nesąmoningos kopos – tokios minkštos, kad net neina apsakyti. Lygioj vietoj galėjai prasmegti – tiek prisivarčiau per priekį, tiek tą motociklą pritampiau – sunku papasakoti!
Net Deividas, taip pat važiuojantis su mumis – „Desert Rose“ techninio aptarnavimo komandoje – ir jau 20 metų gyvenantis Emiratuose bei kiekvieną savaitgalį išlekiantis į kopas, sakė, kad gyvenime nematė tokių kopų, kaip kad ketvirtadienį. Ten daug mūsų „mirė“ – technika ir žmonės „užsilenkinėjo“.“ Tačiau T.Jančį lydėjo sėkmė ir jis grįžo į bivaką dar nesutemus: „Tikslas – nueiti į dušą, kol dar šviečia saulė, nes praustis po tuo lediniu vandeniu menkas malonumas“, – juokavo motociklininkas.
Kirstos kopos žudikės
Organizatoriai teigė, kad 9-ajame etape, kuris buvo jau antrasis kilpos principu šiame ralyje, įtrauktos ir pačios didingiausios kopos Mauritanijoje – netoli miesto Chinguetti, kuris priklauso UNESCO pasaulio paveldui. Tomas antrino: „Penktadienį vėl gavome labai daug kopų, bet jos buvo jau visai kitokios – didelės, didingos; jeigu dieną prieš buvo pribarstyta po 3-5 metrų aukščio kopelių, tai dabar – dešimtimis metrų dydžio. Kietas smėlis, smagiai važiavosi ir pakankamai greitai jas ėmiau.“
Tačiau ir tą dieną lietuvis neišvengė nuotykių: „Iš vakaro per briefingą mus perspėjo, kad bus kirstų kopų – t. y. kai važiuoji, atrodo viskas normaliai, bet labai staiga baigiasi kopa, kokiu 90 laipsnių kampu eina į žemę. Tai ir aš taip tėškiausi į žemę! 2 kartus! Antrą kartą gal nuo 5 metrų aukščio nuskridau ir susivarčiau; ir kol raičiausi iš skausmo, tik žiūriu – iššoko bagis ir nusileido ant mano motociklo viršaus! Gerai, kad tik ant galinio rato užvažiavo – greitai susirinkau ir išvažiavau. Po šito karto sau ir vėl, jau antrą kartą, pasakiau – reikia sulėtinti.“
Sulūžę važiuotojai, degantys motociklai
Pirmą kartą „nelėkti“ sau Tomas sakė dar iš ryto: „Gal 30 kilometre radau gulintį motociklininką – sulaužyta koja ir su šalia degančiu motociklu. Bet ten jau buvo medikai, tai sustojau tik nufotografuoti. Deja, bet lygiai tokį patį vaizdelį mačiau ir kitą dieną: netoli starto nukritęs dar vienas baikeris...“ Prancūzas Guillaume Vidal, 8-ajame greičio ruože finišavęs 6-as, krito 40-ajame kilometre ir buvo sraigtasparniu išgabentas į ligoninę. Jo KTM užsiliepsnojo ir sudegė.
„Nors tai nuteikia kaip šaltas dušas, įdienojus vis tiek įsijaučiau... ir va, nuo kopos nušokau. Bet, atrodo viskas baigėsi gerai ir mano kelis lyg ir vietoje – esu turėjęs traumą.
Na, o šeštadienį laukia dar viena ilga diena, o tada jau dienos eis trumpyn. Visi kalba, kad liko viena sudėtinga diena. Pagal kelio knygą matosi, kad bus šlykščių elementų – turbūt vėl bus tų mažesnių kopelių, kurios tokios minkštos ir sunkiai „imasi“. Iki keteros net metro negali užvažiuoti, o nuvažiuojant taip smengi, kad motociklą reikia traukti. Šlykštuma“, – reziumavo T.Jančys.