Įsivaizduojate pusvalandinę vasarišką liūtį Lietuvoje, kurios metu patvinsta gatvės? Padauginkite tą pusvalandį 20 kartų ir maždaug sužinosite, kas vyksta Dakare. Tai sunku įsivaizduoti – reikia pamatyti ir pajusti.
Merkiami keliai, patvinę laukai, išsiliejusios upės ir balose besivartantys mechanikai. Antradienio vakarą Argentinoje prasidėjusi liūtis protarpiais aprimsta, tačiau netrukus vėl stiprėja. Į bivaką Chuchujaus mieste atvykusios komandos savo serviso zonas įsirengė beveik ant vandens.
Nors lyja, žaibuoja ir griaudėja be perstojo, tačiau kai kas vis dar nestokoja optimizmo nakvoti palapinėje. Tuo metu mechanikai apie miegą dar net nesvajoja ir atlieka automobilio patikros darbus. Oro sąlygos čia nėra priežastis ko nors nedaryti, tad, apsiginklavę savadarbiais lietpalčiais, šie lenda po automobiliu.
Vietomis koją statai į dešimties ar penkiolikos centimetrų gylio vandens balą.
„Tokiame bivake, nesu buvęs. Liūtis taip pila, kad vietomis koją statai į dešimties ar penkiolikos centimetrų gylio vandens balą. Organizatoriai sako, kad ten, kur greičio ruožas, lyg ir viskas gerai. Trasos šiek tiek paplautos, bet greičio ruožo kol kas neplanuojama atšaukti. Aišku, startas nuo čia yra nutolęs per šimtą kilometrų. Gal ten taip nelyja, bet niekas nežino, kas čia dėsis naktį.
Tai iššūkis visiems, netgi mechanikai turi tvarkyti automobilius atsigulę į vandenį. Matysime, kokia bus rytdiena. Tam tikrų dalykų tikrai iškils, nes anksti ryte visi mechanikai turi palikti šį bivaką ir važiuoti į Boliviją, kadangi prasideda maratoninis ruožas. Ekipažams automobilyje leidžiama pasilikti vieną krepšį su palapine, miegmaišiais, asmeniniais daiktais ir sausais drabužiais persirengimui. Jei ir toliau taip lis, aš neįsivaizduoju, kur tą palapinę statyti. Ar į ežerą, ar kur nors kitur.
Bet kokiu atveju, vienaip ar kitaip išgyvensime, nors naktį po atviru dangumi kalenti dantimis vilkint šlapiais drabužiais tikrai būtų šalta.
Įdomus niuansas yra tas, kad pirmiems 40 automobilių maratoniniam ruožui yra žymimos padangos. Tai yra keturios ant automobilio ir daugiausiai trys atsarginės. „Agrorodeo“ užėmė 41-ą vietą, todėl pirmieji laimingieji už borto, kuriems nereikia rūpintis padangų žymėjimu.
Dakaras yra Dakaras. Būna vėjai, dulkės, saulė, kaitra. Šį kartą lietus mus merkia taip, kad per porą minučių kiaurai peršlampi. Tačiau tai yra patirtis“, – sakė „Agrorodeo“ komandos šturmanas Saulius Jurgelėnas.