– Aidai, kodėl pasiryžote startuoti šiose sunkiose bekelės varžybose „Ladoga 2015“?
– Praėjusiais metais svečiavausi pas bekelės varžybų dalyvį ir organizatorių Audrių Sutkų. Jis man pasakė, kad „Ladoga“ organizatoriai atnaujino motociklų įskaitą ir pasiūlė man ten sudalyvauti. Mėgstu iššūkius, todėl šį pasiūlymą rimtai apsvarsčiau.
Padėjęs viską ant svarstyklių visgi nusprendžiau dalyvauti bekelės varžybose.
Tiesa, buvo didelė dilema, kur dalyvauti. Tuo pačiu metu kaip ir „Ladoga“ vyks jubiliejinis, dvidešimtasis „Žurnalistų ralis“. Padėjęs viską ant svarstyklių visgi nusprendžiau dalyvauti bekelės varžybose.
Šiemet „Ladoga“ varžybose bus atnaujinta motociklų įskaita, tačiau viskas vyks kitokiu formatu nei būdavo anksčiau. Būtent tai ir nusvėrė mano pasirinkimą, jog turime galimybę būti pirmaisiais Lietuvos motociklininkais, dalyvausiančiais „Moto“ įskaitoje, nes čia lietuviai apskritai dar nėra dalyvavę.
Visureigių įskaitoje Lietuvos atstovų gausu ir čia yra startavę tokie pilotai kaip Benediktas Vanagas ir Antanas Juknevičius.
– Ar turite panašių varžybų patirties?
– Tai mano pirmasis sezonas su lengvuoju „Enduro“ motociklu ir tai tėra pirmieji mano žingsniai. Apskritai į „Ladoga“ išvažiuoju po kokių dešimties treniruočių. Iš jų dvi vyko „Enduro sprinto“ varžybų metu.
Žmonės dažnai sako, kad aš daug pravažiavęs motociklu ir jokios varžybos man negali būti naujiena. Mano atsakymas, klausiantiems kaip man seksis, dažnai būna išreikštas palyginimu.
Jei žmogui, kuris paprastu automobiliu per metus pravažiuoja kad ir 50 tūkst. km. duotumėte profesionalioms ralio varžyboms paruoštą automobilį ir jis vos po dešimties treniruočių važiuotų dalyvauti į Europos ralio čempionato etapą, kokių rezultatų būtų galima tikėtis?
Vien jau „Ladoga“ finišo pasiekimas man būtų rezultatas. Aukštų tikslų pirmą sezoną sau nekeliu, todėl, kad tokio pobūdžio daugiadienėse varžybose patirties tikrai nėra daug.
Kadangi „Moto“ įskaita vyks kitokiu formatu, manau, kad ir patys organizatoriai dorai dar nežino, kaip jiems pavyks. Tikimasi, kad jie vengdami perspausti ir padaryti per daug sudėtingas varžybas, pasiūlys ne tokias sunkias trasas, kaip seniau.
Kai tu matai, kad trasoje visureigis paskendęs iki stogo, tuomet pagalvoji, kaip per tą pačią balą pravažiuoti pačiam.
Anksčiau būdavo, kad motociklai važiavo ten pat, kur ir visureigiai. Kai tu matai, kad trasoje visureigis paskendęs iki stogo, tuomet pagalvoji, kaip per tą pačią balą pravažiuoti pačiam. Būtent toks sudėtingumas laikui bėgant ir atbaidė „Moto“ įskaitos dalyvius ir galiausiai šį kategorija sunyko visai.
Dabar organizatoriai siekia atversti naują „Moto“ įskaitos puslapį ir tikiuosi, kad su trasų sudėtingumu jie labai nepersistengs. Trasos motociklams ir automobiliams žadamos skirtingos.
Organizatoriai dabar publikuoja nuotraukas iš trasų sudarinėjimo, tai kai kur matyti dar ir sniego. Tikėtis, kad ten bus labai sausa, neverta. Žinant, kad Sankt Peterburgas yra pastatytas ant pelkės, galima manyti, jog lengva tikrai nebus.
Vyksta ir fizinio pasiruošimo treniruotės. Važinėju dviračiu, bėgioju. Stengiuosi kaip įmanoma dažniau pabėgioti po kelis kilometrus, ugdyti ištvermę.
– Kur vyksta treniruotės ruošiantis „Ladoga“ varžyboms?
– Treniruočių turiu ženkliai per mažai, nes tam nėra laiko. Šis sportas nėra mano darbas, tai hobis. Turiu dirbti savo tiesioginius darbus, todėl negaliu treniruotis tiek, kiek norėčiau. Viena rimčiausių treniruočių yra dalyvavimas varžybose.
Su kolega Mindaugu Aškelėnu, su kuriuo kartu važiuosiu į „Ladoga“, šiemet startavome „Enduro sprinto“ Lietuvos ir Pabaltijo čempionatų etapuose. Jau buvo du etapai. Juose sudalyvavome.
Turėjome tris kilometrus tikros pelkės, kurią įveikėme per šešias valandas.
Bene rimčiausia treniruotė buvo Pabradės poligono apylinkėse, kur pernai rudenį vyko „Enduro ralis“. Važiavome beveik tuo pačiu maršrutu, kuriuo pernai varžėsi dalyviai. Turėjome tris kilometrus tikros pelkės, kurią įveikėme per šešias valandas.
Tikimės, kad „Ladoga“ varžybose bus kažkas panašaus, gal kiek lengviau arba tokios bekelės nebus tiek daug. Žinoma, morališkai esame nusiteikę bet kokiai trasai.
– Kokiu motociklu startuosite?
– Startuosime „KTM XC350-F“ motociklais. Tai motociklai, turintys 350 kub.cm. variklius. Tai standartiniai „Enduro“ motociklai, nieko jiems papildomai nedarysime, nes jie skirti tokioms ar panašioms varžyboms.
Abu motociklai yra nauji, šių metų gamybos ir pirkti būtent šiam projektui. Motociklus pirkome iš KTM atstovų Lietuvoje – „Motoshop“, kurių specialistai po treniruočių keičia tepalus, sukinėja varžtelius ir atlieka kitus priežiūros ir paruošimo darbus.
– Ar „Moto“ klasėje bus daug varžovų?
– Registracija dar nėra sustabdyta ir varžovų dar gali daugėti. Šiuo metu klasėje yra apie 60 dalyvių. Kai paskutinį žiūrėjau, daugiau dalyvių iš Lietuvos „Moto“ klasėje nebuvo. „Moto“ klasė yra skirstoma į kategorijas pagal motociklų charakteristikas, bet visi punktai ir trasa bus identiška visiems.
– Važiuosite kartu su Mindaugu Aškelėnu. Dirbsite kaip komanda?
– Man su tokiu motociklu yra pirmas sezonas, o Mindaugas važiuoja gerokai ilgiau už mane, tačiau rimtose varžybose motociklu anksčiau nedalyvaudavo.
Jis bekelės varžybose dalyvauja kaip šturmanas visureigių įskaitose, todėl turi navigacinės patirties tokio tipo varžybose. Manau, kad jis bus pagrindinis mūsų komandos šturmanas ir vedlys. Važiuoti iš paskos jo bus tikrai lengviau.
Kaip sekasi motociklininkams A.Bubinui ir M.Aškelėnui bei kitiems lietuviams, važiuojantiems visureigiais, galėsite sekti portale gazas.lt, o motociklininkų asmeniniai įspūdžiai bus talpinami operatorius.lt svetainėje.