2012 metais pagamintas automobilis jau yra matęs nemažai lenktynių. Tačiau jis nuolat prižiūrimas, agregatai atnaujinami. Tad dykumų maratonui jau paruoštas tinkamai. Tai, pasak Antano Juknevičiaus, ir kelia jam didžiausią džiaugsmą.
Vėluojantis degalų bakas
Vienintelis rūpestis – ar tinkamai veiks atnaujintos automobilio sistemos. Taip pat – vėluojantis degalų bakas (jame telpa 0,5 tonos aviacinio kuro). Senasis, šiuo metu sumontuotas automobilyje, yra skilęs ir klijuotas. Todėl važiuoti su tokiu yra rizikinga. Antanas tikisi, kad naujas bakas pasieks Lietuvą dar prieš išsiunčiant automobilį į Pietų Ameriką.
Kalbėdamas apie lūkesčius, kurią vietą galėtų užimti 2017-ųjų Dakare, jau šeštą kartą prie dykumų bolido vairo sėsiantis Antanas buvo atsargus 9iš viso tai jau 8-asis startas Dakare). Panašiai kaip ir kiti Lietuvos ekipažai, ši komanda stengsis pasiekti geriausią įmanomą rezultatą. Tačiau Antanas pripažino, kad, jei pasiseks, jie gali būti neprognozuojami. Gerąja prasme.
Tiesa, Antanas su Dariumi lenktynių starto vietą pasieks diena anksčiau nei kiti Lietuvos ekipažai – kad galėtų išbandyti automobilį realiomis sąlygomis.
Atnaujinta pavarų dėžė, perdarytas vairo stiprintuvas
Po 2016-ųjų Dakaro komandos mechanikai iš gamyklos gautomis dalimis atnaujino „Sadev“ pavarų dėžę, kitus agregatus. Prie variklio padirbėta minimaliai: kelionės iš Pietų Amerikos metu dėl drėgnos aplinkos vožtuvų lizdai buvo pažeisti korozijos ir 4 cilindrai tapo nesandarūs. Todėl buvo išardytas variklio blokas, atnaujintos galvos. „Overdrive“ variklių resursas siekia 20 000-25 000 greičio ruožų kilometrų. O iki šiol nuvažiuota apie 15 000 kilometrų. Tad, pasak A.Juknevičiaus, variklis turėtų atlaikyti ir 2017 metų maratoną.
Pakeliamosioms kojoms buvo sukonstruotas visiškai nepriklausomas elektrinis mechanizmas, kuris gali veikti net nedirbant varikliui
„Hilux“ silpnoji vieta – vairo stiprintuvas ir kolonėlė. Lietuvos inžinierių komanda iš „RaceTech“ kartu su „Overdrive“ specialistais patobulino šias detales, kad smėlynuose neliktų be vairo stiprintuvo.
Išriedėjęs iš „Overdrive“ dirbtuvių, A.Juknevičiaus automobilis turėjo vieną siurblį, kurio pajėgumu naudojosi dvi sistemos – vairo stiprintuvas bei pakeliamosios kojos, naudojamos įstrigus smėlyje ar keičiant detales. „RaceTech“ specialistai iš Lietuvos nusprendė siurbliui palengvinti gyvenimą – buvo priimtas sprendimas atskirti sistemas.
„Pakeliamosioms kojoms buvo sukonstruotas visiškai nepriklausomas elektrinis mechanizmas, kuris gali veikti net nedirbant varikliui“, – patobulinimus atskleidė „RaceTech“ inžinierių vadovas M.Bernotas.
Tokiu būdu ne tik sumažinta siurblio apkrova. Dabar automobiliui stovint nereiks kaitinti variklio. Anot specialistų, dabar patobulinta ir stiprintuvo sistema. Prieš modifikacijas joje filtrai buvo įtaisyti grįžtamajame bakelyje, o ne į siurblį einančioje magistralėje. Dėl šios priežasties bake atsirasdavo šiukšlių. Vairo kolonėlės taip pat perrinktos iš naujo.
Vyr. mechanikas į Dakarą nevyks
Beje, pats M.Bernotas, vadovavęs automobilio atnaujinimui, į Dakarą vykti negalės, nes patyrė Achilo sausgyslės traumą. Todėl jo vietą trijų mechanikų komandoje pakeis kažkas kitas, galbūt bus pasitelktos pajėgos iš Latvijos.
Kita vertus, net ir Antano šturmanas Darius jau moka greitai pakeisti pusašį ar lankstųjį guolį (vadinamąją „granatą“). Todėl, esant būtinybei, tokius paprastus darbus lenktynininkai galės atlikti patys.
Šio automobilio rinkos kaina – apie 300 000 eurų, o komandos biudžetas – apie 270 000 eurų.
Paklaustas ar neketina įsigyti naujo modelio „Toyota Hilux Overdrive“, kuris šiemet debiutavo Dakare, Antanas atsakė, kad jam – tai yra tokia pati svajonė, kaip įsigyti kosminį laivą. „Naujas toks automobilis kainuoja per 600 000 eurų. Kol kas man visiškai pakanka šio 2012 metais pagaminto automobilio. Jis labai greitas. Jis greitesnis už mane. Aš dar turiu kur tobulėti“, – kuklinosi Antanas.
Šio, nenaujo automobilio rinkos kaina – apie 300 000 eurų, o komandos biudžetas, neskaičiuojant automobilio kainos – apie 270 000 eurų.
Dakaro monstrą išardė iki rėmo
330 arklio galių Dakaro monstras prieš 2016 m. Dakaro startą buvo atidžiai peržiūrėtas lietuvių inžinierių, tačiau laiko didelėms modifikacijoms tuomet nebuvo. Pasak „RaceTech“ dirbtuvių, ruošiančių A.Juknevičiaus automobilį, vyriausiojo inžinieriaus Marijaus Bernoto, šis pasiruošimo ciklas buvo pats laikas automobilį atstatyti į beveik naują stadiją.
Šiemet turėjome daugiau laiko, todėl viską perrinkome ir atnaujinome iš pagrindų. Automobilis buvo išardytas paliekant pliką rėmų konstrukciją
„Šiemet turėjome daugiau laiko, todėl viską perrinkome ir atnaujinome iš pagrindų. Automobilis buvo išardytas paliekant pliką rėmų konstrukciją. Tuomet ji buvo valoma smėliasrove, virinamos pažeistos vietos, viskas stiprinama ir dažoma. Ralio reido automobilių kėbulas ir konstrukcija varžybų metu patiria didžiules apkrovas ir natūralu, jog dažai bei apsauginiai sluoksniai pažeidžiami akmenų, šakų ar kitų trasoje esančių objektų“, – pasakojo inžinierius.
Automobilyje sumontuotas ir visiškai naujas, dar nenaudotas amortizatorių rinkinys.
Naujasis A.Juknevičiaus šturmanas – „pankas“
Į 7-ąjį savo Dakaro ralį Antanas Juknevičius važiuoja su nauju šturmanu – Darium Vaičiuliu.
„Dariaus prisijungimas toli gražu nebuvo staigmena nei man, nei kitiems komandos nariams. Daugybę metų pajuokaudavome, kad kartu keliausime užkariauti Dakaro, o šiais metais tai tapo realybe. Dakaras – didžiulis ir nelengvas projektas, kuriam įveikti nepakanka vien ambicijų ir finansinių išteklių. Labai svarbų vaidmenį čia atlieka vidinė motyvacija, emocinis ir fizinis pasirengimas. Darius spinduliuoja šiomis savybėmis, be to, man labai artimas jo mąstymas ir požiūris į gyvenimą. Abu esame atsakingi ir disciplinuoti, tačiau kartu ir savotiški gyvenimo „pankai“, – apie šturmano pasirinkimą atviravo A.Juknevičius.
Dakaro naujokas Darius Vaičiulis jau turi daug smėlynų lenktynių patirties. Jis yra startavęs ralio reido varžybose – 2008-aisiais kartu su Antanu Juknevičiumi laimėjo Sacharos dykumoje vykusias „Libya Desert Challenge“ varžybas. Naujasis šturmanas nebijo iššūkių, jis yra toks pat „pankas“ kaip Antanas. Darius yra įkopęs į Everesto (Azija, 8848 m.), Akonkagvos (Pietų Amerika, 6960 m.), Kilimandžaro (Afrika, 5895 m.), Makinlio (Šiaurės Amerika, 6194 m.) ir Elbruso (Europa, 5642 m.) viršukalnes.
Prieš porą metų būsimomis ateinančių metų Dakaro ralio trasomis Darius Vaičiulis įveikė daugiau nei 5000 km motociklu. 2017-ųjų sausį startuosiantis ralio maratonas vyks Paragvajuje, Bolivijoje bei Argentinoje.
2016-ųjų metų Dakare Antano Juknevičiaus ir Mindaugo Slapšio ekipažas absoliučioje automobilių klasės įskaitoje užėmė 27-ąją vietą. Iš viso A. Juknevičius Dakaro raliuose jau dalyvavo 7 kartus, o aukščiausią, 25-ą vietą, jis pasiekė 2009-iaisiais.