Į naujo Dakaro sezono pristatymą Antanas su Darium pakvietė ypatingoje vietoje – sporto klube, smėlyje inscenizuotoje Saudo Arabijos aplinkoje. Pasitiko paplūdimio tinklinio smėlynuose su kastuvu. Juokaudami, kad atsikasti dykumos smėlyje įklimpusį automobilį – sudėtinga. Todėl ankstesniais metais Antanas neleisdavo kasti Dariui, nes pats tai mokėjo padaryti geriau.
O dabar abu vyrai jau perėję vandenį ir ugnį. Moka ir pusašius, ir ratus greitai pakeisti.
Sunkumai užgrūdina. Todėl Dakaro legenda tituluojamas Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis į Saudo Arabiją važiuos geros nuotaikos – kaip tikri Dakaro pankai, kurių šūkis – „No eat, no drink – only Dakar“ bei „Full Attack“.
Naujas automobilio dizainas
Automobilis, kuriuo Antanas su Darium važiuoja į naujo formato Dakarą – tas pats „Hilux Overdrive“. Jis nėra pagrindinė naujiena. Tačiau dizainas, sukurtas „safari“ stiliumi – akivaizdi naujovė.
„Varžybos pradeda naują etapą Saudo Arabijoje, taigi tai puikus laikas ir mums šiek tiek atsinaujinti ir įkvėpti Artimųjų Rytų dvasios. Visi, kas mane pažįsta žino, kad estetika man – labai svarbu, net ir tokiame techniniame sporte. Toks išvaizdos pakeitimas tikrai žiauriai sudėtingas procesas – tiek sprendimo prasme, tiek pačio įgyvendinimo, bet su komanda nusprendėm, kad atrodys tikrai vau, todėl turim padaryti. Dizainas įkvėptas dykumų safario tematikos, jame panaudotos kamufliažo technikos ir net trys skirtingos plėvelės. Kai dirbi su geriausiais savo srities specais, tada ir rezultatas ateina. Dabar būsime ne tik tyliausia komanda, bet ir gražiausia, vienareikšmiškai“, – juokavo labiausiai patyręs Lietuvos dykumų lenktynininkas A. Juknevičius.
Patobulinta pakaba
Be kardinalių išvaizdos pokyčių Antano bolidas patobulintas ir techniškai – po praėjusiame Dakare įvestų naujų reikalavimų pakabos eigai, šiemet juos pritaikė ir didžiulę patirtį smėlynuose turintis A.Juknevičius. Prailgintą pakabą jis rudens pradžioje išbandė Ruklos poligone.
„Praėjusiais metais nenorėjome skubėti ir įsitikinti, jog sprendimas neturi ilgalaikių padarinių ar silpnų vietų. Kitos komandos tai išbandė, tačiau iki maksimalios leistinos 30 milimetrų ribos nepriėjo. Mūsų technikams turbūt pirmiesiems ant šio modelio pavyko maksimaliai išnaudoti naujas taisykles. Automobilis dabar kur kas smagiau valdosi, ypač sudėtingo paviršiaus trasose“, – pasakojo lenktynininkas.
Naujas variklis
Po pernykščio „kūlverstuko“ nukentėjo ne tik A.Juknevičiaus automobilio stogas, bet ir visas kėbulas, kurį teko pakeisti nauju.
Tačiau, jei pamenate, didžiausias galvos skausmas buvo nuolat kaitęs variklis, kurį teko ne kartą taisyti ir perrinkti.
„Dakaras.lt“ komanda nusprendė nerizikuoti – į Saudo Arabiją važiuos nauju varikliu, o senąjį, ne kartą taisytą, laikinai pasidėjo į lentyną.
Sunkvežimis su arabiškais numeriais
Kita naujovė patyrusio lietuvio stovykloje – palaikymo automobilių logistika. Pirmą kartą per daugiau nei 10 Dakaro ralių, komanda palaikymo automobilių neplukdys iš Europos, kaip tai įprasta šio žemyno komandoms. Ilgus metus Jungtinių Arabų Emyratų dykumose mokinius smėlio vairavimo mokantis A.Juknevičius šioje šalyje turi pilnai Dakaro iššūkiui paruoštus visureigius. Taip komanda ne tik sutaupys laiko ruošiantis varžyboms Lietuvoje, tačiau ir pinigų, kuriuos sumokėtų Dakaro organizatoriams.
„Būsime pusiau vietiniai su arabiškais numeriais – gal įleis ten, kur kitiems nebus galima, – šmaikštauja Antanas. – Taip pat, toliau tęsime ekologijos projektą su komandos sunkvežimiu – praėjusiais metais nepavyko išvengti generatoriaus dėl mano kūlverstuko, bet šiemet tikimės, jog arabiška saulė sukurs pakankamai energijos visam Dakarui.“
Kitas žingsnis 2020-ųjų Dakaro pasiruošimo etape – kelionė į Marselio uostą, kur gruodžio 3-4 dienomis Europos dalyvių technika bus pakraunama į transportinį lainerį, nugabensiantį milijoninį krovinį į paslaptingąją Dakaro šeimininkę Saudo Arabiją.