„Agrorodeo“ komandos sportininkai privertė aiktelėti visus Dakaro ralio gerbėjus, kai pirmajame greičio ruože spurtavo ir pakilo aukštyn, iki pat 19 pozicijos.
Antrąją Dakaro dieną, kai lauks 267 km greičio ruožas nuo Pisko, kur dabar įkurtas ralio bivakas, iki Pisko atgal, ekipažas startuoja 20-oje pozicijoje.
Lietuvos laiku komanda prie starto linijos stos 13 val. 47 min.
Sąraše pakilo aukštyn
B.Vanagui ir S.Rozwadowskiui, atstovaujantiems „General Financing team Pitlane“ komandai, Dakaro ralis prasidėjo toli gražu ne taip, kaip buvo planuota. Sportininkams įpusėję greičio ruožą nuklydo ieškodami vieno reikiamo punkto, teko grįžti iki jo, o vėliau, likus 2 km iki finišo, jų automobilis tiesiog sustojo.
„Išbandėme viską, tačiau niekas nepadėjo“, – pasakojo sportininkas, kurio automobilis galiausiai buvo partemptas į bivaką. Oficialioje lentelėje jų ekipažas – 78 vietoje.
Visgi starto rikiuotėje jų ekipažas nestartuos „uodegoje“. Teisėjai įvertino ekipažo greitį ir nusprendė šį kilstelėti aukštyn, kadangi, kaip teigė drauge su ekipažu Pietų Amerikoje esantis Konstantinas Balakinas, UAB „General Financing“ generalinis direktorius, būtų pernelyg pavojinga greitus sportininkus leisti iš rikiuotės galo.
Tad sekmadienį „General Financing team Pitlane“ ekipažas startuoja 14 val. Lietuvos laiku, iš 36 pozicijos.
Antanas Juknevičius su šturmanu Dariumi Vaičiuliu pirmąją ralio dieną sugebėjo užklimpti smėlyje ir privalėjo išsikapstyti naudodamiesi kastuvais. Finišą jie pasiekė būdami 39 galutinėje pirmosios dienos įskaitoje.
Jų „Craft Bearings“ komanda startuoja iš 45 pozicijos 14 val. 4 min. 30 sek. Lietuvos laiku.
Pabiro baudų
Pirmieji automobilių klasėje nuo starto linijos tolyn skubės „Toyota Gazoo Racing“ komandos pilotai: Nasseras Al-Attiyahas ir Bernhardas Ten Brinke'as. Trečiasis – kinišku prototipu „Borgward“ lenktyniaujantis Nicolas Fuchsas.
Starto rikiuotę nemenkai pakeitė pirmame greičio ruože užsidirbtos laiko baudos. Pasirodo, kaip pasakojo Pietų Amerikoje ralio dalyvius kalbinęs 15min Gazas žurnalistas Žilvinas Pekarskas, braižydami greičio ruožo trasą organizatoriai joje paslėpė vieną virtualų punktą. Taisyklės numato, kad toks taškas elektroninės sistemos „užskaitomas“ tik tada, kai ekipažas pravažiuoja greta jo per tam tikrą atstumą.
„Kaip pasakojo Saulius Jurgelėnas, pirmieji ekipažai nepastebėjo šio punkto ir paliko plačias vėžes, vedančias klaidinga kryptimi, tad ne vienas nuskubėjo iš paskos. Iš tiesų reikėjo šiek tiek pasukti į šalį, kad tą punktą pasiektumei. Žinoma, jį buvo galima pasiekti važiuojant ir kita kryptimi, tad ne vienas ekipažas vėliau grįžo atgal to punkto ieškoti“, – aiškino Ž.Pekarskas.
Tiems ekipažams, kuriems nepavyko rasti minėto punkto, buvo skirtos 2 valandų baudos. Tokias užsidirbo mažiausiai penki automobilių vairuotojai. Valandos laiko bauda skirta ir B.Vanago ir S.Rozwadowskio ekipažui.
Šturmanams teks pasukti galvas
Sekmadienį 267 km ilgio greičio ruožas driekiasi Pisko apylinkėse. Jo prieigose sportininkai startuoja, ten pat ir finišuoja. Visgi, kaip parodė pirmoji diena, lengva tikrai nebus. 90 proc. viso greičio ruožo suplanuota bekelėje, todėl čia, tikino Carlosas Brebbia, Balio Bardausko, lietuvio motociklininko, komandos vadovas, visiems teks pasitelkti navigacinius įgūdžius.
Pamankštinti galvas teks ir dėl to, kad sekmadienį automobiliai į trasą išleidžiami pirmieji. Įprastai pirmi važiuoja motociklai, tačiau šįkart automobilių ratai paleis visiškai švarų smėlį.
S.Jurgelėnas pasakojo, kad važiuojant Peru kopomis tik atrodo, kad įmanoma važiuoti tiesiai, kaip rodo kelio knyga, iš tiesų tenka nuolatos vingiuoti, sukiotis ir kitaip laviruoti, kad pasiektumei visus reikiamus taškus.
Numatoma, kad pirmi 40 kilometrų drieksis kalnų kanjonais, o tuomet laukia daugybė smėlio kopų, nusidrieksiančių daugiau nei 100 km. Toks smėlio kopų atstumas – bene ilgiausias Dakaro ralyje.