Geriausių „Winter rally“ vaizdų konkursas: video ir nuotraukas siųskite gazas@15min.lt ir laimėkite ralio šalikus bei lipdukus. Daugiau apie konkursą skaitykite čia.
Finišas!
Vaidotas Žala Jaroslavui Orsakui dvyliktame greičio ruože „įvežė“ 15,1 sek., tačiau to nepakako aplenkti čeką. J.Orsakas pergalę „Winter Rally“ varžybose šventė 10,2 sek. pranašumu.
12-ame greičio ruože trečią laiką pademonstravo Ramūnas Čapkauskas, lyderiui pralaimėjęs 28,3 sek. Įtampos neišlaikė ir klaidą padarė Vytautas Švedas. Šiame greičio ruože jis išlėkė iš trasos ir palaidojęs savo viltis išsaugoti trečią vietą pasitraukė iš lenktynių. Iš kovos dėl šios pozicijos pasitraukė ir čekas Antoninas Tlustakas. Neatlaikė jo automobilio variklis. Šiomis varžovų nesėkmėmis pasinaudojo Giedrius Notkus, kuris su Daliumi Strižanu šoktelėjo į trečią poziciją.
Viena ašimi varomų automobilių įskaitoje itin aukštą rezultatą pademonstravo Deivido Gezevičiaus ir Tomo Nenartavičiaus duetas. Ekipažas laimėjo 2WD įskaitą ir bendroje rikiuotėje užsitikrino 5-ą vietą.
Po vienuolikos GR
Vienuoliktame greičio ruože vėl į priekį šovė Vaidotas Žala. Jis Jaroslavą Orsaką aplenkė 6.3 sek. Trečias ir vėl Vytautas Švedas. Po dešimties greičio ruožų lyderiauja J.Orsakas, turintis 25 sek. pranašumą prieš Vaidotą Žalą. Trečias – V.Švedas.
Iki varžybų pabaigos lieka vienas greičio ruožas, po kurio paaiškės, kad šių metų ralio sezoną pradės pergale Utenoje.
Po dešimties GR
Jaroslavas Orsakas atiduoti turimos pirmos pozicijos neketina. Tai čekas įrodė dešimtame greičio ruože, Vaidotą Žalą aplenkdamas 10,6 sek. Trečio laiko autorius šiame „dope“ V.Švedas, lyderiui pralaimėjęs 11,2 sek.
Po dešimties greičio ruožų tebelyderiauja J.Orsakas. Jo persvara prieš V.Žalą jau siekia 31,6 sek. Trečias bendroje įskaitoje ir toliau žengia V.Švedas. Nuo pastarojo maždaug puse minutės atsilieka kitas Čekijos lenktynininkas Antoninas Tlustakas.
Po devynių GR
Devintame greičio ruože ir vėl greičiausias buvo Vaidotas Žala. Jis atsigriebė dar 4 sek. nuo antrą laiką parodžiusio, tačiau bendroje įskaitoje kol lyderiaujančio čeko J.Orsako. Trečias greičio ruože – čekas A.Tlustakas, o po devynių GR trečią poziciją išlaiko V.Švedas.
Devintą greičio ruožą teko stabdyti dėl avarijos. BMW važiavęs Vytauto Dusevičiaus ir Egidijaus Vaišučio duetas po incidento varžybų tęsti nebegalėjo ir užtvėrė greičio ruožą. Likę sportininkai nukreipti į dešimtąjį greičio ruožą.
Po aštuonių GR
Aštuntame greičio ruože vėl laimėjo Vaidotas Žala. Jis Jaroslavui Orsakui „įvežė“ beveik 4 sekundes. Trečias su 7,2 sek. deficitu finišavo Vytautas Švedas.
Po aštuonių GR ir toliau lyderiauja čekas J.Orsakas. Jo pranašumas prieš Vaidotą Žalą – 25,1 sek. Trečioje vietoje žengia Vytautas Švedas. Jis lyderiui pralaimi 49,1 sek. Už jo dar 40 sekundžių atsilieka kitas čekas Antoninas Tlustakas.
V.Žalos problemos mažesnės nei atrodė
Vaidoto Žalos šturmanas Andris Malnieks papasakojo daugiau apie tai, kokių nesklandumų ekipažas patyrė trasoje. Duetas įlėkė į pusnį, tačiau tai nebuvo didžiausia problema. Sniegas pateko į oro įsiurbimo sistemą, pasiekė turbiną ir todėl ši sugedo. Dabar komanda keičia turbiną, bet nežino, ar spės tą padaryti. Po turbinos gedimo automobilis automatiškai įjungė avarinį režimą ir ekipažo tempas ženkliai krito.
Vėliau gedimą įvertinę mechanikai nustatė, kad turbina liko sveika. Buvo pažeistas tik oro paėmimo vamzdis.
Gedimų turėjo ir kiti dalyviai. Ramūnui Čapkauskui pirminiais duomenimis subyrėjo reduktorius. Tai įvyko penktame greičio ruože po šuolio per trampliną. Kitus greičio ruožus iki serviso zonos jis važiavo avariniu režimu.
Konkursas
Primename, kad vyksta skaitytojų nuotraukų konkursas, kuriame galima laimėti tris „Winter Rally“ šalikus.
Po septynių GR
Paaiškėjo, kad Vaidotas Žala septintame greičio ruože apgadino automobilį. Nuo jo nukrito galinis buferis, priekinis irgi aplaužytas bei aplankstytas. Veikiausiai ralio lyderiai turėjo kontaktą su sušalusiomis sniego pusnimis. Panašu, kad ekipažas dar ir pramušė ratą.
Taigi, pilotas prarado labai daug laiko ir J.Orsakui pralošė net 50 sek. Dėl šios priežasties įskaitoje po septynių greičio ruožų V.Žala krito į antrą vietą ir dabar čekui nusileidžia beveik puse minutės.
Septintame GR antras finišavo V.Švedas, o trečias – kitas Čekijos atstovas A.Tlustakas. Po septynių GR trečias vis dar žengia V.Švedas.
Po šešių GR
Šeštą greičio ruožą laimėjo Jaroslavas Orsakas iš Čekijos. Antrą laiką su 2,5 sek. atsilikimu parodė Vytautas Švedas. Trečio laiko autoriumi tapo Giedrius Notkus, čekui nusileidęs beveik 9 sek. Varžybų lyderis Vaidotas Žala šiame greičio ruože buvo tik penktas ir J.Orsakui pralaimėjo beveik 17 sek.
Po šešių greičio ruožų vis dar pirmauja Vaidotas Žala, nors jo persvara ištirpo iki 21,2 sek. Lietuvį vejasi čekas J.Orsakas. Į trečią poziciją pakilo Vytautas Švedas.
Po penkių GR
Penktame greičio ruože greičiausias buvo svečias iš Čekijos Jaroslavas Orsakas, tačiau Vaidotą Žalą jis aplenkė vos 0,4 sek. Trečią laiką su beveik 6 sek. atsilikimu nuo lyderio parodė Vytautas Švedas. Po penkių greičio ruožų daugiau nei puse minutės priekyje Vaidotas Žala.
Penktame greičio ruože incidentą turėjo Jono Pipiro ir Aisvydo Paliukėno duetas. Ekipažas pastebėtas važiuojantis be šoninio stiklo. Šio greičio ruožo nebaigė Evaldas Joteika, vairuojantis „Volkswagen Polo“. Automobiliui sugedo sankaba.
Po pirmosios dienos
Po trijų įvykusių ir vieno atšaukto pirmosios dienos greičio ruožo ralyje kol kas pirmauja Vaidotas Žala. Jis 35,4 sek. lenkia antroje vietoje važiuojantį čekų J.Orsako ir J.Žakovos ekipažą, važiuojanti „Ford Fiesta R5“ automobiliu. Treti su 42,6 sek. atsilikimu nuo lyderio – dar vieni svečiai iš Čekijos – A.Tlustakas ir I.Vybiralas.
Penktame šio ralio greičio ruože dalyviams teko įveikti itin „susuktą“ ir gana pavojingą 9,96 km atkarpą. Prieš startą šį greičio ruožą dalyviai apibūdino kaip labai „stiprų“ ir pareikalausiantį didelio meistriškumo iš ekipažų.