Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Antrame „4x4 Perimetro“ etape klaidų neišvengė ir lyderiai

Lietuvos bekelės lenktynių čempionate „4x4 Perimetras“ neužtenka važiuoti greitai – didelę dalį galutinio rezultato lemia gebėjimai skaityti kelio knygą, orientuotis aplinkoje bei abiejų ekipažo narių tarpusavio supratimas. Antrajame „4x4 Perimetro“ etape Švenčionių rajone buvo visko: ir paklydimų, ir incidentų, o klaidų neišvengė net labiausiai patyrę sportininkai, rašoma pranešime spaudai.
Bekelės lenktynių čempionatas „4x4 Perimetras“
Bekelės lenktynių čempionatas „4x4 Perimetras“ / Organizatorių nuotr.

„4x4 Perimetro“ varžybų atidarymo šventė penktadienio vakarą vyko Švenčionių centre – gausiai susirinkę žiūrovai klausėsi informacijos apie kiekvieną dalyvį ir stebėjo išskirtinius visureigius bei motociklus. Netrukus po to varžybų dalyviai pajudėjo į pirmojo ruožo startą.

Daugiausia įspūdžių – naktį

Antras „4x4 Perimetro“ etapas išskirtinis tuo, jog pirmasis jo ruožas vyko naktį – visų klasių dalyviams reikėjo orientuotis tamsiu paros metu klaidžiuose Švenčionių miškuose. Ypač nelengva buvo „Sport“ klasės visureigiams bei motociklininkams – jiems naktį reikėjo įveikti klaidumu garsėjančio Pabradės poligono teritorijoje sudarytą trasą.

VIDEO: Antrame „4x4 Perimetro“ etape klaidų neišvengė ir lyderiai

„Finišavom, viskas normaliai. Paskutinius 5 kilometrus važiavom be galinio rato, tačiau azartas padarė savo – tik prie finišo tai supratom. Klaidų legendoje nebuvo, tačiau poligonas garsėja savo sudėtingomis trasomis: naujokams buvo sunkiau, o šiek tiek važiavusiems paprasčiau. Reikia stebėti kelio ženklus, atitvarus, vartus ir taip toliau – mažiau šansų pasiklysti. Rytoj tęsim kovą“, – penktadienį vos išlipęs iš automobilio po finišo kalbėjo pastarųjų metų Lietuvos bekelės lenktynių čempionas Vaidotas Paškevičius, specialiai šiam etapui išsinuomojęs T1 klasei parengtą galingą visureigį „Hummer“.

V. Paškevičius tik vėliau sužinojo, jog naktines trasas jis su Gyčiu Vercinsku įveikė greičiau už kitus sportininkus.

„Žiauriai sunkus etapas, daug klaidžių kelių. Užmušanti antroji pusė, kai įvažiuoji į tankečių poligoną, kur lėkdamas dideliu greičiu turi nuo vieno kupsto skristi ant kito arba nosim smingi žemyn ir per tave kopos virsta. Kažkas tokio. Pirma pusė labai patiko, o antroje keikėmės. Tačiau organizacija aukštam lygyje, renginys tikrai geras“, – naktinio greičio ruožo „malonumus“ pasakojo Edmundas Mockus. Jis su Vaidotu Mockumi naktį finišavo penkti.

Kitą dieną sportininkams reikėjo įveikti dar du greičio ruožus ir rytinis buvo lemtingas „Hummer“ ekipažui. V. Paškevičius su G. Vercinsku apie dešimt minučių klaidžiojo trasoje ir to užteko, kad juos pralenktų patyręs latvio ir ruso ekipažas su „Toyota Hilux“ – Aleksandras Želudovas ir Antonas Nikolajevas. Paskutiniame, trečiame etape, lietuviai vėl buvo pirmi, tačiau prarasto laiko kompensuoti nepavyko – „Sport“ klasėje greičiausiais pripažinti pirmą kartą Lietuvoje besivaržantys svečiai, visus ruožus įveikę per 3 val. 4 min. 51 sek. Lietuvių ekipažas nuo jų atsiliko mažiau nei dviem minutėmis.

Trečią vietą „Sport“ klasėje užėmė Virginijus Narauskas ir Gytis Jackūnas („Mitsubishi Pajero“).

„Enduro“ bei ATV klasių motociklininkai varžėsi tose pačiose trasose. „Enduro“ pirmą vietą užėmė Andrius Liškus („Honda CRF450X“), nugalėjęs ir naktiniame etape. Antras liko Vytautas Radzevičius (KTM EXC500), trečias – Laurynas Avyžius (KTM EXC350).

ATV (keturračių motociklų) klasėje greičiausias buvo Dalius Olechnavičius („Can am Renegade“), antrą vietą užėmė Romualdas Karužis („Yamaha Grizzly“), o trečias liko Laisvydas Kancius („Can am Outlander“).

Neturistiniai maršrutai

„Extreme“ klasės dalyviai varžėsi greičio ir orientaciniuose ruožuose, o „Tourism“ bei „Motorourism“ – tik orientaciniuose. Pastarųjų klasių pavadinimai, kaip juokavo dalyviai, yra šiek tiek neteisingi, mat turizmas paprastai įsivaizduojamas kiek kitaip. O čia laiko dairytis į apylinkes ar tiesiog važiuoti neskubant neišėjo – 300 kilometrų orientacinių ruožų įveikimui skirta tiek laiko, kad sustoti nėra kada.

Švenčionių apylinkėse ilgą laiką nelijo: trasos buvo įveikiamos daugeliui visureigių, tačiau sudėtingos ekipažų navigatoriams – tiek Pabradės poligono apylinkėse, tiek naktiniame etape bene kiekvienas šių klasių dalyvis buvo paklydęs, o dalis šių ruožų net nebaigė – supratę, jog niekaip nesuspės įveikti trasos per tam numatytą laiką, važiavo tiesiai į finišą.

„Extreme“ klasėje vilčių varžovams nepaliko Egidijaus ir Andriaus Puidokų ekipažas su „Isuzu Trooper“ – jie nugalėjo trijuose iš keturių šios klasės ruožų. Antroje vietoje liko Raimondas Greičius ir Virginijus Trakšelis („Nissan Terrano“), trečioje – Rolandas Milašius ir Andrius Krivickas („Opel Monterey“).

„Tourism“ klasėje kova buvo itin permaininga. Visuose trijuose orientaciniuose ruožuose nugalėjo skirtingi ekipažai, o pirmąją vietą antrame „4x4 Perimetro“ etape užėmė Darius Grinys su Mindaugu Jankumi („Toyota FJ Cruiser 400“), kuriems tokia pozicija po pirmosios dienos net nekvepėjo – naktiniame etape jie užėmė tik 9 vietą.

Antri „Tourism“ klasėje liko Jonas ir Vytautas Venclovai („Mercedes-Benz ML“), treti – Mindaugas Aškelėnas ir Raminta Grigaitytė („Toyota Land Cruiser“).

„Mototourism“ klasėje visų ruožų finišą pasiekė vienintelė Dariaus Lesnikausko ir Sigito Draukšos komanda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai