Varžybų organizatoriai bei Aukštaitijos autokroso pirmenybių teisėjai teigė vargiai pamenantys tokį dalyvių skaičių. Lenktynininkų susidomėjimas buvo toks didelis, kad visų trijų klasių dalyvius teko skirstyti į pogrupius.
Šiose varžybose pasirodė Aukštaitijoje retai matomi žemaičiai, kurie, kaip vėliau paaiškėjo, gerokai sumaišė kortas visą sezoną šiose pirmenybėse ketinantiems važiuoti aukštaičiams.
Kova tarp dviejų „Civic“
M-1600 klasėje bene stipriausiai pečius surėmė biržietis Erikas Narbutas ir „Bolids“ klubui atstovaujantis žemaitis Tomas Skrodenis. Abu šie sportininkai vairavo „Honda Civic“ automobilius. Nors Biržų atstovas Erikas Narbutas toli Tomo Skrodenio nepaleido, tačiau įveikti oponento jam nepavyko.
Trečioje vietoje įsitvirtino panevėžietis Egidijus Nevulis. Be didesnių klaidų važiavęs ir techninių problemų išvengęs panevėžietis aplenkė dar aštuonis varžovus ir papildė savo sezono kraitį svarbiais taškais.
Šiame etape sužibėti nepavyko praėjusio etapo staigmena tapusiam Justinui Mikalauskui. Rokiškio atstovas triumfavo pirmame etape, tačiau šį kartą iš varžybų pasitraukė finalinio važiavimo metu. Sportininkui su pralaimėjimu susitaikyti teko po to, kai jo „Mitsubishi Colt“ patyrė gedimą.
Kurioziškų situacijų neišvengta ir kituose šios klasės važiavimuose. Netikėtą reginį pademonstravo Artūras Stanys. Kroso veteranas viename iš važiavimų turėjo trasą stebėti pro mažą plyšį, kadangi atsidarė ir prie priekinio stiklo prisiplojo jo variklio gaubtas. Keletą ratų šitaip apsukusiam „Ekroso“ komandos nariui buvo parodyta juoda vėliava ir liepta pasitraukti iš trasos.
Beje, finale Artūras Stanys taip pat stebino savo užsispyrimu. Įpusėjus finalui viename iš posūkių lūžo jo automobilio galinė pakaba. Ir nors ratas neatitrūko, tačiau posūkiuose virsdavo ant šono.
Tačiau net ir su šitokiu gedimu sportininkui pavykdavo sukontroliuoti sunkiai valdomą automobilį. Žinoma, tokia techninė problema neleido važiuoti greitai, tad planus užlipti ant prizininkų pakylos lenktynininkui teko atidėti bent jau iki kito etapo.
Nulūžęs ratas – tarsi šaltas dušas
M-2000 klasėje susibūrė net 15 lenktynininkų. Dar prieš startą tapo aišku, jog čia reikia laukti tikrai įnirtingos kovos. Iki finalinių važiavimų didelių staigmenų neužfiksuota. Kiek nustebino galbūt tik rokiškėnas Vytautas Strazdauskas, vairavęs antrosios kartos „Volkswagen Golf“. Vaikinas praktiškai neiškrisdavo iš greičiausiųjų trejetuko. Tačiau tuomet išmušė finalo valanda.
Finalinis važiavimas buvo panašus į išlikimą, mat trasoje vienas po kito stojo automobiliai. Iš varžybų pasitraukė visą dieną su temperatūrinio daviklio kaprizais kovojęs Arūnas Matulis, automobilio variklį užkaitino ir savo noru iš trasos išvažiavo iki tol pirmame penketuke važiavęs Eimantas Pavilonis, kuris šiuo metu veikiausiai plauna fiasko priežastimi tapusį aušinimo radiatorių.
Karštu charakteriu pasižymintis Gintaras Bėlskis savo pasirodymą baigė smūgiu į trasą juosiančias padangas. Per greitai į posūkį atvažiavusį ir per vėlai stabdyti pradėjusį lenktynininką nuo padangų nukelti sugebėjo tik visureigis ir storas buksyravimo lynas.
Techninių problemų patyrė iki tol prizininkų gretose važiavęs Vytautas Strazdauskas. Jis sustojo iki finišo likus keliems ratams. Neatlaikė jo automobilio važiuoklė.
Geriausiai Uoginiuose sekėsi Arnui Kanapeckui. „Mūša Kross“ komandos atstovas visą dieną demonstravo savo pranašumą. Tiesa, verta paminėti, jog ir jis neišvengė remonto.
Dar kvalifikacijos metu viename iš posūkių po trinktelėjimo į duobę, didelio šuolio į aukštį ir smūgio į gruntą nulūžo jo automobilio ratas.
Tačiau paaiškėjo, kad gedimas ne toks rimtas, apie kokį jau buvo pradėję galvoti skriejantį ratą pamatę jo mechanikai. Pasirodo, kad ratas tiesiog išplyšo, o likę važiuoklės elementai rimčiau nenukentėjo.
Laimėjęs finalą Arnas Kanapeckas už savęs paliko itin išpuoselėto ir ralio varžyboms skirto antrosios kartos „Volkswagen Golf“ vairuotoją Paulių Baltrukėną.
Nors tokį dailų Pauliaus Baltrukėno automobilį, atrodytų, būtų gaila išleisti į kroso „aikštelę“, tačiau vairuotojas savo bolido nesistengė per daug taupyti. Finale jis net patyrė kontaktą su į trasos pakraštį išslydusiu „Honda Civic“. Tačiau tuo šis sportas ir žavus. Kontaktų čia būna kiekviename posūkyje.
Trečią vietą šioje klasėje laimėjo „Honda Civic“ vairavęs svečias iš Žemaitijos Romas Stankūnas. Jis išvengė ne tik didesnių pasistumdymų su oponentais, bet ir iki pat šachmatinės vėliavos mosto išlaikė važiuojantį automobį.
Pagalius į ratus kaišiojo nusimontavusios padangos
Open klasėje, kuri dabar pakrikšyta klasės „Iki 3,5 litro” pavadinimu, greičiausias buvo „Mūša Kross“ komandos narys Egidijus Kirdeikis. Jis tik paskutiniuose finalo ratuose sugebėjo aplenkti klubo „Bolids“ sportininką Robertą Janulį.
Pastarasis dominavo visą dieną, tačiau finale po smūgio į duobę nusimontavo jo automobilio padanga. Ir nors Robertas Janulis bandė išlaikyti Egidijų Kirdeikį už savo „Audi“ galo, tačiau „Volkswagen Golf MK IV R32” vairavęs „Mūša Kross“ komandos narys, įgavęs pranašumą, pasinaudojo lyderio technine problema ir finišavo pirmas.
Robertas Janulis sugebėjo apsukti dar kelis ratus ant ratlankio ir finišuoti antras. Trečioje vietoje įsitvirtino Biržų sportininkas Vidmantas Paulauskas, kuris po šio etapo turės ieškoti naujų durelių savo automobiliui. Jos sulinko po susidūrimo su Žilvinu Linge.
Tiesa, nepasisekė ir minėto kontakto bendraautoriui Žilvinui Lingei. Jis taip pat numontavo galinę padangą ir čia jo konkurencingumas baigėsi.
Kiek atokiau nuo prizininkų pakylos liko Donatas Stašiūnas – Žvėris, kuris visas varžybas įveikė su neveikiančiu generatoriumi.
Antrame etape iš eilės nesėkmės persekioja ir Paulių Šniuką. Pirmame etape jis virto, o Uoginiuose sulaužė pakabą taip, kad mechanikai jau nebegalėjo niekuo pagelbėti.
Komandinėje įskaitoje nugalėjo ir taurę iš Kupiškio į Žemaitiją išsivežė daugiausiai taškų iškovoję „Bolids“ klubo nariai.
Uoginiuose karaliaus „buliai“, o krosas keliasi į Latviją
Variklių gausmas Kupiškio rajone esančioje Uoginių trasoje nutilo neilgam. Jau birželio 12-ą dieną čia bus surengtas pirmasis iš keturių „Bulių kautynių“ etapų. Ir nors žadėtų „stogų“ praėjusį savaitgalį Kupiškyje nebuvo, neabejojama, kad „bulių kautynėse“ automobiliai dažnai pademonstruos savo dugno apsaugas.
Tuo metu Aukštaitijos autokroso kalendoriuje jau galima raudonai apibraukti trečiojo etapo datą. Varžybos vyks birželio 26-ą dieną. Šis etapas bus kiek kitoks, mat Aukštaitijos autokroso pirmenybės kelsis į Latviją.
Etapas vyks 850 metrų ilgio Aknistės miesto trasoje. Čia planuoja startuoti ne tik Aukštaitijos autokroso pirmenybių dalyviai, bet ir svečius priimsiantys Latvijos sportininkai.