Nors žiūrovai į trasą rinkosi apie vidurdienį, prieš pat oficialią renginio atidarymo ceremoniją, tačiau šįkart išlošė tie, kurie atvyko anksčiau ir stebėjo laisvąsias treniruotes bei chronometruojamus važiavimus. Būtent juose užfiksuoti du virtimai.
Viename iš incidentų vertėsi „Mini Buggy“ klasės dalyvis Germantas Geležinis. Mažajam sportininkui tai buvo pirmasis virtimas karjeroje, tačiau tai jaunuolio nė kiek neišgąsdino. Jis sėkmingai tęsė pasirodymą. Nors iki prizininkų podiumo jam ir pritrūko, tačiau finišą virtimo krikštą patyręs dalyvis pasiekė.
Dar vienu virtimu baigėsi „Buggy 1600“ klasėje startavusio Lauryno Petraškos pasirodymas chronometruojamose treniruotėse. Jis paskutiniame posūkyje prieš finišą keletą kartų vertėsi ir iš lenktynių pasitraukė. Priežastis – sulaužytas bagio saugos rėmas.
Lauryną Petrašką po incidento apžiūrėjo medikai, tačiau rimtų sužeidimų sportininkas išvengė ir atsipirko lengvai sužalotu pirštu.
Po laisvųjų treniruočių ir chronometruojamų važiavimų dalyviai stojo prie starto pirmiesiems kvalifikaciniams važiavimams, kol galiausiai visi išlikę pagal iki tol iškovotas vietas buvo surikiuoti finalo kovoms.
„Mini Buggy“ klasėje finale kova užvirė tarp dviejų latvių – Janio Kozlovskio ir Emilio Mirošniko. Finale šie vyrukai varžėsi praktiškai surėmę savo bagius, tačiau pergalę šventė Janis Kozlovskis. Antrąją vietą iškovojo Emils Mirošniks, o ant trečiojo laiptelio žengė Ąžuolas Dungveckis. Pagyrimų vertas ir ketvirtoje vietoje likęs Adrijus Lugauskas, kuris laimėjo pirmąją kvalifikaciją ir gerokai patampė nervus savo oponentams.
Tačiau varžybų organizatoriai, „Ugira Kross“ klubo atstovai apdovanojo ne tik prizininkus, bet ir visus šios klasės dalyvius. Lietuvos autokroso legenda, sporto meistras Vytautas Pilipavičius visiems „Mini Buggy“ klasės dalyviams įteikė atminimo medalius bei dovanas. Tuo metu klubo vadovai – Aloyzas Jurdonas ir Zenonas Sinkevičius visus pavaišino ledais.
Veiksmo apstu buvo ir „Junior 1000“ klasėje. Čia drama virė ne tik trasoje, bet ir už jos ribų. Savo lenktynes su laiku čia lenktyniavo Skaistės Prašukaitės ir Normanto Lepšio mechanikai.
Tiek vieno, tiek kito dalyvio „Toyota Yaris“ automobiliui sugedo pavarų dėžės jau pirmame važiavime, tad iki antro važiavimo reikėjo pakeisti šį agregatą norint surinkti patekimui į finalą reikiamą ratų skaičių. Abiejų komandų mechanikams pavyko spėti atlikti remonto darbus ir jaunieji lenktynininkai tęsė pasirodymą.
Šioje klasėje nugalėtoju tapo Rytis Gurklys. Sportininkas čia važiavo itin užtikrintai ir tai visai nestebina. Jaunuolis yra nuolatinis „Weekend Grand Race“ varžybų, vykstančių Marijampolės trasoje, dalyvis, tad keli šimtai praeityje įveiktų ratų jam tikrai pridėjo greičio ir pranašumo prieš varžovus. Antrąją vietą šioje klasėje iškovojo Normantas Lepšys, finale aplenkęs Matą Zavarskį.
Ketvirta liko Skaistė Prašukaitė. Beje, ją prieš startą varžybų organizatoriai pasveikino su gimtadieniu, o plojimais ir ovacijomis į trasą palydėjo tiek žiūrovai, tiek varžovai. Iki podiumo šįkart pritrūko Ramintai Jankauskaitei, kurį į trasą išvažiavo atnaujinto dizaino „Opel Corsa“ automobiliu.
„Super 1600“ įskaitoje visą dieną užtikrintai lyderiavo Latvijos lenktynininkas Kaspars Silenieks. Jam finale konkurenciją mėgino sudaryti nebent Edvinas Miknius, tačiau iki pergalės jam pritrūko ir ASK „Žemsportas“ komandos narys liko antras.
Trečioje vietoje finišavo Irmantas Buivydas, o Saimoną Čyvą, likusi per žingsnį nuo podiumo, stabdė techninės „Honda Civic“ problemos. Taip pat varžybose anksčiau laiko ginklus teko sudėti ir Petrui Bartkui – neatlaikė jo „Opel“ variklis.
Viena gausiausių buvo klasė „Super 2000“. Joje prie starto stojo net devyni dalyviai. Šios klasės važiavimai pažymėti ir įspūdinga avarija. Vienos iš kvalifikacijų metu atakuoti išore bandęs Mindaugas Kanapackis kliudė atitvarus ir vertėsi.
Atsimušęs nuo atitvarų jis virto trasoje, taip sukeldamas visą įvykių laviną iš paskos. Jos metu buvo apdaužyti dar kelių dalyvių automobiliai, o virtimu šiame incidente varžybos baigėsi ir Deividui Kusui.
Finalas buvo taip pat dramatiškas. Jame neatlaikė vieno iš favoritų Tomo Skrodenio „Honda Civic“ variklis. Po šio momento lyderio vaidmenį perėmė Laurynas Paulauskas, kuris tokios progos iš rankų jau nebepaleido ir iškovojo pirmąją vietą. Po tokios įvykių baigties Laurynas Paulauskas pakilo į pirmąją vietą metinėje rikiuotėje, tačiau prieš akis – dar du sezono etapai.
Antrąją vietą šioje klasėje iškovojo Latvijos lenktynininkas Raivis Grigorovičs, o į trečiąją vietą prasibrovė ne itin lengvas lenktynes tądien turėjęs Antanas Mažonas.
Klasėje „Open 4500“ visą dieną lyderiavo Egidijus Kirdeikis, tačiau finalas susiklostė ne pagal jam palankų scenarijų. Pirmame posūkyje po kelių dalyvių susistumdymo į priekį išsiveržė situacija puikiai pasinaudojęs vilkaviškietis Edgaras Pauliukaitis su „Audi Coupe“. Egidijus Kirdeikis bandė jį vytis ir planavo lenkti, tačiau sugedus valytuvams jam teko sumažinti tempą.
Tačiau dėl Egidijaus Kirdeikio nesėkmės Edgarui Pauliukaičiui gyvenimas nepalengvėjo. Ant jo „Audi Coupe“ galinio buferio „atsisėdo“ kitas „Volkswagen Golf R32“ vairuotojas Paulius Šniukas.
Likus dviem posūkiams iki finišo Paulius Šniukas pabandė atlikti lenkimą išore, tačiau Edgaro Pauliukaičio tai iš ritmo neišmušė. Jau kitame posūkyje prieš finišo tiesiąją Edgaras Pauliukaitis uždarė duris prieš nosį Pauliui Šniukui, susigrąžino pirmą vietą ir iškovojo tikrai sunkią pergalę.
Pauliui Šniukui teko tenkintis antra vieta, o Egidijaus Kirdeikio pasitraukimu pasinaudojo ir į trečią vietą pakilo rokiškėnas Žilvinas Lingė.
„Buggy 1600“ klasė žiūrovus žavėjo itin gražiu akiai važiavimu. Čia žvyro ir akmenų bangas iš po ratų kėlę dalyviai ne vieną žiūrovą privertė nuo trasos atsitraukti dar kelis papildomus metrus. Visą dieną čia dominavo ir nugalėtoju tapo tauragiškis Tautvydas Urba.
Jam įkandin sekė ir antrąją vietą iškovojo vienas greičiausių bagiais važiuojančių latvių Justs Grencis. Trečiąją vietą išplėšė visą finalą nuo esto Janaro Kadako pavyzdingai gynęsis praėjusių metų šios klasės čempionas Kęstutis Krakys.
Po finalinės kovos visi dalyviai savo automobilius ir bagius pastatė į „Parc Ferme“ zoną, vadinamąjį uždarą parką. Iš karto po to jų laukė pikapas, į kurį įlipę trys greičiausi visų klasių dalyviai buvo apvežti vieną garbės ratą aplink trasą.
Komandinėje įskaitoje tarp ekipų virė itin atkakli kova, mat čia paraiškas pateikė net 15 komandų. Geriausiai čia pasirodė ASK „Žemsportas“ rinktinė. Ji pirmąją vietą šventė ir papildomą, vardinę Marijampolės mero taurę iškovojo surinkdama 64 taškus.
Antroje vietoje finišavo „Motorsport LT“ rinktinė. Ji surinko 59,2 taško ir vos 0,2 taško pranašumu už savęs paliko „Smart Motorsport“ komandą.
Kitas Lietuvos automobilių kroso čempionato etapas numatytas rugpjūčio 30-ą dieną. Dalyviai savo jėgas išmėgins Uoginių autosporto komplekse, Kupiškio rajone.