Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 01 08 /23:04

Antroji Dakaro diena ištvermės pareikalavo net iš dviejų lietuvių komandų

Po gana trumpo apšilimo pirmame greičio ruože, lenktynininkai jau anksti antradienį ryte pajudėjo link antrojo greičio ruožo. Skirtingai nei pirmąją dieną – antrąją pirmieji starto liniją kirto automobilių vairuotojai ir motobagiai. Po jų į trasą išvažiavo ir motociklininkai bei keturračių vairuotojai, o paskutiniai į greičio ruožą įvažiavo sunkvežimius pilotuojantys dalyviai.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis / iGo2Dakar nuotr.

Daugiau naujienų apie Dakarą rasite čia.

Antrasis greičio ruožas

  • Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis – 16-oje vietoje;
  • Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas – 23-oje vietoje;
  • Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis – 79-oje vietoje.

Tiek Vaidotui Žalai ir Sauliui Jurgelėnui, tiek Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui antrasis Dakaro greičio ruožas pažėrė netikėtumų. Automobiliai gedo, o „CRAFT bearings“ komandai prireikė neeilinės ištvermės, kurios vis dar prireiks komandos mechanikams. Tikimės rytoj Antaną išvysti prie trečiojo greičio ruožo starto linijos, juk kaip pats pilotas sakė: „Dakaras dar nesibaigė, jis dar tik prasideda“.

O trečiadienis nusimato ne ką lengvesnis. Dalyvių laukia net 799 kilometrai iš kurių 331 km sudarys greičio ruožą. Jau anksti ryte lenktynininkai iš San Chuan de Markonos pajudės link Arekipos.

Antrasis greičio ruožas

21:47 val.

A.Juknevičius ir D.Vaičiulis pasiekė finišą. Lenktynininkas pasakojo, jog avarija įvyko dėl lūžusio akceleratoriaus pedalo. Šokant per kopą reikėjo gazuoti, tačiau lūžus pedalui automobilis pradėjo stabdyti, todėl bolidas nusileidęs ant smėlio virto. Automobilis sustojo pavirtęs ant šono. Iš viso šiame greičioruože komanda užtruko 8 val. ir 21 sek.

Bolidas stipriai apgadintas ir nė nereikia sakyti, kad sportininkai jaučia didelį apmaudą dėl tokios šio greičio ruožo baigties.

„Buvo likę 28 kilometrai iki finišo ir va. Gaila, bet Dakaras dar nesibaigė, jis dar tik prasideda“, – finišą pasiekęs kalbėjo A.Juknevičius.

VIDEO: Antano Juknevičiaus įspūdžiai po antrosios dienos finišo: nulūžęs gazo pedalas ir pirmasis stogas per 10 metų

20:50 val.

Preliminariais duomenimis A.Juknevičius patyrė avariją. Jos metu buvo apgadinta aušinimo sistema, todėl automobilio variklis kaista ir komanda judėti toliau gali tik labai lėtai. Taip pat bolide pažeista elektros sistema.

Vietoje dirbantis 15min žurnalistas Žilvinas Pekarskas informavo, jog „CRAFT bearings“ komandos nesėkmės prasidėjo nuo lūžusio akceleratoriaus pedalo.

Socialinio tinklo paskyroje A.Juknevičiaus komanda išplatino lenktynininko komentarą:

„Įvažiavus į didžiausių kopų masyvą lūžo gazo pedalas, važiavom “apgraibom„, pergazavau ir prisidirbom – kylant į kopą koja nuslydo nuo pedalo ir viskas... Važiuojam su dažnais sustojimais, kaista variklis, pažeista elektros sistema, bet per valandą turėtume atsikapstyti iki finišo, kitaip nebus, dirbam, nepasiduodam!“

TAIP PAT SKAITYKITE: Dakaro dienoraštis Nr.3. Dvi Antano Juknevičiaus pusės: kovinė ir švelnioji

19:41 val.

A.Juknevičius vis dar nepasiekė finišo. Apie nelengvą dieną byloja ir čia atvažiavusio prancūzo Jean–Pascal Bessono bolido vaizdas – nusimontavo jo pilotuojamo „Peugeot“ padanga. Kaip pranešė vietoje dirbantis 15min žurnalistas Žilvinas Pekarskas – tokių aukų šiandien buvo daug.

Žilvino Pekarsko nuotr./Dakaro ralis
Žilvino Pekarsko nuotr./Dakaro ralis

18:48 val.

A.Juknevičius po truputį juda link finišo. Neoficialais duomenimis, „CRAFT bearings“ bolidas apgadintas.

18:36 val.

Žinios iš Antano Juknevičiaus: „Nepergyvenkite, kaip nors finišuosime“.

18:08 val.

Paaiškėjo, jog argentinietis Orlando Terranova į ligoninę straigtasparniu nuskraidintas dėl staiga atsiradusių stiprių nugaros skausmų. Pirminiais duomenimis lenktynininkas avarijos nepatyrė, todėl įtariama, kad galėjo atsinaujinti anksčiau patirta trauma.

18:02 val.

15min duomenimis, su techninėmis kliūtimis susidūrė „CRAFT bearings“ komanda. Teigiama, kad ekipažas užstrigo kopose likus 30 km iki finišo.

17:34 val.

Po 4 val. 1 min. 49 sek. Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas pasiekė finišą. V.Žala pasakojo, kad teko ne kartą sustoti: buvo prakiuręs ratas, taip pat automobilis buvo pakibęs ant akmens.

Komanda atviravo, kad šiandien tiesiog ne jų diena, tačiau S.Jurgelėnas nestokojo vilties, jog kita diena bus geresnė. Lenktynininkai taip pat džiaugėsi, jog pagalbos kviesti nereikėjo ir finišą pasiekė patys.

Nors rezultatų sistema nerodė, kad ekipažas „paėmė“ kelio punktus, S.Jurgelėnas teigė, jog minėtuosius taškus pasiekė visus. Nėra įsitikinę tik dėl vieno.

VIDEO: Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas apie pramuštą ratą ir akmenį, privertusį pakibti

17:17 val.

Finišą pasiekė Benediktas Vanagas. Lenktynininkas pasakojo, jog greičio ruožas buvo labai techniškas, tačiau nepavyko išvengti smulkių klaidų. Jis taip pat pripažino, jog greičio ruožas prailgo. Iš viso šiame greičio ruože komanda užtruko 3 val. 40 min. 9 sek.

Paklaustas apie V.Žalą Benediktas teigė, jog matė, kaip „Agrorodeo“ komanda keitėsi ratą.

„Mačiau, kad Saulius buvo palinkęs prie galinio automobilio rato, tačiau Vaidotas mojo, kad važiuotume toliau“, – aiškino B.Vanagas.

VIDEO: Benedikto Vanago įspūdžiai po antrojo greičio ruožo: „Pasiekėm tam tikrą rekordą“

17:16 val.

Paskutinįjį – aštuntą kelio punktą pasiekė A.Juknevičius. Laukiame „CRAFT bearings“ komandos finiše.

17:07 val.

„Agrorodeo“ komanda sociliniame tinkle pranešė neturinti informacijos apie V.Žalą ir S.Jurgelėną.

„Kolkas neturime informacijos, kaip sekasi Vaidui ir Sauliui.
Ekipažas turi palydovinį telefoną, kad galėtų susisiekti, nelaimės atveju, tačiau nei media komanda, nei mechanikai dar nesulaukė skambučio. Vos tik gausime informacijos, pasidalinsime“, – rašė komanda.

17:02 val.

Straigtasparniu į ligoninę išskraidintas argentinietis Orlando Terranova. Kas tiksliai nutiko „Mini“ pilotui, kol kas nežinoma.

16:55 val.

Automobilių įskaitoje, šio greičio ruožo nugalėtoju paskelbtas prancūzas Sebastienas Loebas.

16:46 val.

„CRAFT bearings“ komanda važiuoja toliau – „paėmė“ septintąjį kelio punktą.

16:44 val.

Benediktas Vanagas pasiekė ir paskutinį kelio punktą. Laukiame Benedikto finiše!

16:35 val.

A.Juknevičius ir D.Vaičiulis jau pasižymėjo šeštajame kelio punkte.

16:24 val.

Pirmasis finišą pasiekė ispanas Carlosas Sainzas. Jis visą trasą įveikė per 3 val. 31 min. 33 sek. Visgi lyderio pozicijoje puikuojasi G. de Villierso vardas, jis trasą įveikė per 3 val. 28 min. 24 sek.

16:17 val.

B.Vanagas ir S.Rozwadowskis pasiekė ir septintąjį kelio punktą. Liko surasti paskutinį – aštuntą punktą ir sėkmingai finišuoti.

16:14 val.

Antanas Juknevičius taip pat vejasi, „CRAFT bearings“ komandos pilotas „paėmė“ penktąjį kelio tašką. Preliminariais duomenimis komanda pakilo į 27-tą vietą.

Kol kas vis dar nėra žinių apie Vaidotą Žalą ir Saulių Jurgelėną.

16:06 val.

Benediktas Vanagas skrieja it su vėjeliu. Komanda jau pasiekė ir šeštąjį kelio punktą.

15:46 val.

Benediktas Vanagas toliau atkakliai skinasi kelią link finišo. Komanda pasiekė penktąjį kelio punktą ir kol kas išlaiko 13-tą vietą.

15:41 val.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis pasiekė ketvirtąjį kelio punktą. Preliminariai, komanda yra 30-oje vietoje.

15:39 val.

Kol kas bendroje įskaitoje pirmauja Sebastienas Loebas. Antroje vietoje Ginielis de Villiersis, trečioje – Yazeedas al Rajhi.

15:17 val.

Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis pasiekė ketvirtąjį kelio punktą. Komanda stabiliai išlieka 13-oje vietoje. „General Financing team Pitlane“ pilotai jau važiuoja 1 val. 40 min. 6 sek. ir nuo lyderių atsilieka per 5 min. 5 sek.

15:03 val.

Trečiąjį kelio punktą pasiekė ir A.Juknevičius su D.Vaičiuliu. Deja, bet V.Žala vis dar nepasižymėjo antrame kelio punkte. Ar komanda jo dar nepasiekė, praleido, ar susidūrė su gedimu – nežinia.

14:50 val.

Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas pasiekė antrąjį kelio punktą. Preliminariais duomenimis, komanda – 34-oje vietoje. Vaidotas Žala kol kas šios vietos dar nepasiekė.

14:46 val. „General Financing team Pitlane“ komanda „paėmė“ ir trečiąjį kelio punktą.

14:45 val.

Stephane Peterhanselis rizikuoja prarasti daug brangaus laiko. Po 109 kilometrų „Mini“ pilotas daugiau nei 20 minučių stovi smėlyje.

14:40 val.

Ginielis de Villiersas atrodo nusiteikęs išties rimtai. Pasiekęs 4-ąjį kelio punktą, lenktynininkas iš Pietų Afrikos Respublikos, išsiveržia į priekį.

14:34 val.

Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis pasiekė antrąjį kelio punktą. Komanda kyla į 13-ąją vietą.

14:24 val.

A.Juknevičius taip pat paėmė pirmąjį kelio punktą. Komanda užtruko 40 min. 09 sek., tad dabartiniais duomenimis yra 30-oje vietoje.

Pagal dabartinius rezultatus iš lietuvių pirmauja B.Vanagas, jis – 14-oje vietoje, Vaidotas Žala – 29-oje virtoje, o A.Juknevičius – 30-oje.

14:20 val.

Pirmojo kelio punkto vis dar nepasiekė A.Juknevičius. Anksčiau startavę pilotai jau juda toliau, o lietuvių ekipažo nematyti.

14:14 val.

Pirmąjį kelio punktą „paėmė“ ir Benediktas Vanagas. Komanda iki šio taško sugaišo 37 min. 15 sek., tad pagal šį rezultatą pakilo į 12 vietą.

Pasiekęs trečiąjį kelio punktą į pirmąją vietą išsiveržė prancūzas Stephane Peterhanselis.

14:04 val.

Praėjus 40 min. 03 sek. po starto, pirmąjį kelio punktą pasiekė Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. Remiantis duomenimis pagal sugaištą laiką, „Agrorodeo“ komanda kol kas stabiliai išlaiko 17 vietą.

Žilvino Pekarsko nuotr./Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas
Žilvino Pekarsko nuotr./Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas

14:02 val.

Sudėtingai diena prasidėjo lenkijos pilotui Jakubui Przygonskiui. Per pirmuosius kilometrus lenktynininkui teko sustoti jau kelis kartus. Kokia sustojimų priežastis, kol kas neaišku.

14:59 val.

12:50 val. startavęs N. Al-Attiyah po 1 val. 9 min. 36 sek. pasiekė trečiąjį kelio punktą.

13:54 val.

Įnirtinga kova verda tarp dviejų lyderių – katariečio Nassero Al-Attiyah ir ispano Carlos Sainz. Pirmąjį kelio punktą greičiau pasielė ispanas, tačiau antrąjį – Kataro atstovas.

13:44 val.

Į antrosios dienos iššūkį leidosi ir Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu.

Žilvino Pekarsko nuotr./Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis
Žilvino Pekarsko nuotr./Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis

13:37 val.

Starto liniją kirto ir „General Financing team Pitlane“ komanda. Po pirmojo greičio ruožo komanda susidūrė su transmisijos gedimu – „dingo“ šeštoji pavara. Kiek vėliau apie atliktus remonto darbus Benediktas Vanagas paskelbė savo socialinio tinklo paskyroje.

„16 val. technikai pradėjo nuiminėti greičių dėžę, po to drauge su “Toyota Overdrive„ transmisijų specialistu ji pilnai inspektuota ir perrinkta. Pakeisti penktos ir šeštos pavaros dantračiai su movomis. Surinkta. 23 val. greičių dėžė jau stovėjo BlackHawk'e. Su “Toyota„ inžinierių pagalba buvo pakeistas „Gear Cut“ algoritmas“, – rašė pilotas.

Komandos nuotr./Benedikto Vanago bolido pavarų dėžės remonto darbai
Komandos nuotr./Benedikto Vanago bolido pavarų dėžės remonto darbai

Lenktynininkas taip pat svarstė, kad galėjo sukelti tokį gedimą. Nors pats teigė, jog tikslaus atsakymo komanda neturi, jis išdėstė kelis faktus.

„Šios, naujo tipo „Sadev“ greičių dėžės yra lengvesnės, modernesnės, bet su jomis dažniau nutinka techninių incidentų. Kuo toliau, tuo mažiau, bet dar ganėtinai dažnas reikalas ir pas “Toyota Gazoo Racing „(pvz., pernai Dakare Nasseras turėjo bėdą su tokio pat tipo greičių dėže).

Testuojant Lietuvoje, naudojome uždaro tipo trasas, jos lėtesnės, todėl beveik nenaudojome šeštos pavaros. Gali būti, kad buvo brokas, kuris suprogresavo greičio ruože.

Toyota inžinieriai pakeitė „Gear Cut“ strategiją, algoritmą ir pavarų svirties perjungimo jėgos kampą daugiau derinant bėgių jungimo greitį ir jėgą pagal mano įpročius.

Papildomai su “Toyota„ inžinieriais peržiūrėjome pagrindinius pavarų jungimo principus ir mane instruktavo, kokie pageidavimai darbui su pavarų dėžėmis yra iš „Sadev“ (greičių dėžių gamintojo)“, – aiškino B.Vanagas.

13:31 val.

Starto liniją kirto Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas. Po pirmojo greičio ruožo komanda džiaugėsi, kad Dakaras pagaliau prasidėjo ir su nekantrumu laukė didesnių Peru dykumų išbandymų.

Pirmasis iš Pisko link San Chuan de Markona pajudėjo katarietis Nasseras Al-Attiyah. Ekipažai į trasą išleidžiami kas 3 minutes.

Antradienį lenktynininkų laukia įtempta diena ir 554 kilometrai iš kurių 342 km sudarys greičio ruožas. Pasak „Agrorodeo“ komandos šturmano Sauliaus Jurgelėno, apie 90 proc. visos trasos sudarys bekelė, o ir navigacija bus žymiai sudėtingesnė.

VIDEO: Saulius Jurgelėnas pasakoja apie antrosios ralio dienos maršrutą

Šturmanas pasakojo, jog trasoje laukia ne tik minkštas smėlis, tačiau ir apžėlusios kopos, akmenys ir net uolos, o tai, pasak S.Jurgelėno, daug labiau apsunkina važiavimą. Mat smėlyje geriau, kai slėgis padangose yra mažesnis, tačiau žinant, kad laukia akmenys, anot sportininko, norisi jį palaikyti aukštesnį.

Lietuviai antrąją dieną startuos gan panašiu laiku. Pirmame greičio ruože 17 vietą užėmusi „Agrorodeo“ komanda šiandien iš lietuvių startuos pirmoji – 6:31 val. vietos laiku (13:31 val. Lietuvos laiku).

20 vietą užėmęs „General Financing team Pitlane“ ekipažas prie starto linijos stos 6:37 val (13:37 val). O visai netrukus, 6:44 val. (13:44 val.) į greičio ruožą išvažiuos ir „CRAFT bearings“ komanda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai