Apklausa: kas yra geriausias XXI amžiaus pradžios lenktynininkas?

Neseniai į WRC grįžęs ir, kaip senais gerais laikais, pavydėtiną formą parodęs 47-erių metų amžiaus Sebastienas Loebas laimėjo Monte Karlo ralį. Po to natūraliai kilo klausimas, ką tarp skirtingų autosporto disciplinų grandų galime pavadinti geriausiu lenktynininku XXI amžiuje? To savo skaitytojų šį kartą ir klausiame, prieš tai trumpai apžvelgdami pagrindinius pretendentus.
Sebastienas Loebas
Sebastienas Loebas / „Scanpix“ nuotr.
„Scanpix“ nuotr./Lewisas Hamiltonas JAV tapo „Formulės 1“ čempionu
„Scanpix“ nuotr./Lewisas Hamiltonas JAV tapo „Formulės 1“ čempionu

Lewisas Hamiltonas (Didžioji Britanija)

Septyni „Formulės 1“ pasaulio čempiono titulai.

Vienintelis aktyviai varžybose dalyvaujantis 37-erių metų sportininkas. Žiūrint paviršutiniškai, jo karjera atrodo kaip iš vadovėlio. Debiutas iškart pajėgioje „McLaren“ komandoje ir jau pirmame sezone tik per plauką neiškovotas pasaulio čempiono titulas. Vėliau laiku ir vietoje pereita į „Mercedes“, galiausiai laimėtais titulais pasivejant patį M.Schumacherį.

Tačiau niekas šiame pasaulyje lengvai neateina. Žmonės spėlioja apie Lewiso tėvo turtą, turėtą dar kartingų laikais. Reikia suprasti, kad net ir kilus iš milijardierių šeimos, net ir turint neribotas galimybes treniruotis, automatiškai pergalių nei kartingų varžybose, nei „Formulėje 1“ dovanų negausi. Kiekvienas jas turi iškovoti pats. Pernai kovodamas su jaunuoju Maxu Verstappenu britas pasauliui parodė visą savo sukauptą išmintį, brandą ir šaltą patyrusio piloto protą.

Valentino Rossi (Italija)

Septyni pasaulio čempiono titulai galingiausioje „MotoGP“ klasėje.

Dėl savo paprastumo, teigiamų charakterio bruožų ir unikalaus lenktyniavimo stiliaus Valentino turbūt buvo labiausiai sirgalių mylėtas lenktynininkas iš visų keturių pretendentų.

Jis išsiskyrė ir savo neeiliniu ilgaamžiškumu. Pačioje pavojingiausioje techninėje sporto šakoje, kur greičiai didžiausi, o lenktynininką saugo tik jo apsauginis kostiumas ir sveikas protas, karjerą V.Rossi baigė tik 42-ejų.

Paprastai dėl patiriamų daugybinių traumų motociklininkai karjeras baigia daug anksčiau. Tačiau įdomiausias dalykas italo karjeroje buvo tai, kad jis niekada nepasižymėjo galimybe greičiau už kitus įveikti vieną ratą lenktynių trasoje, todėl retai užimdavo aukščiausią poziciją kvalifikacijos sesijų metu.

Visas italo meistriškumas atsiskleisdavo lenktynėse. Kuo daugiau chaoso, kuo daugiau reikia principingai kovoti, vėliau už varžovą stabdyti, kryžiuoti trajektorijas ir pan. – tuo jis buvo pranašesnis už kitus. V.Rossi nebuvo tik greitai motociklu galintis važiuoti sportininkas, jis atitiko tikro lenktynininko apibrėžimą.

Oficialiai patvirtinta, kad jis ilgai atostogose neužsibus ir 2022 m. sezone startuos „GT World Challenge Europe“ kėbulinių automobilių lenktynių serijoje.

Michaelis Schumacheris (Vokietija)

Septyni „Formulės 1“ pasaulio čempiono titulai.

Galbūt garsiausias iš ketverto sportininkas, bet su liūdniausiu likimu. Šiuo metu su 53-ejų metų amžiaus Michaeliu nepasišnekučiuosi. Jis vis dar pilnai neatsigavo nuo 2013 m. patirtų sužeidimų slidinėjant.

Niekas nežino – gal jis niekada ir nebesugrįš į realų gyvenimą.

M.Schumacherio karjera dvilypė. Vieni niekada nepamirš jo noro bet kokia kaina laimėti. Vien ko vertas faktas, kad jis 1997 m. kovodamas dėl pasaulio čempiono titulo tyčia sukėlė avariją trenkamasis į J.Villeneuve bolidą.

Tačiau kitų jis vis tiek bus laikomas sėkmingiausiu istorijoje „Ferrari“ komandos pilotu. Tai, kad Michaelis sugebėjo ateiti į tuo metu nuopuolyje buvusią komandą ir tik savo charizmos, sumanumo pritraukiant reikiamus žmones dėka subūrė daug metų dominavusią jėgą - yra nepaprastas pasiekimas.

Michaelis taip tikėjo savimi, kad nepabūgo pabandyti to pakartoti 2010-aisiais grįžęs į „Formulę 1“. Gaila, bet tuomet dar tik vidutiniokėje „Mercedes“ komandoje savo tikslų jis nepasiekė. Nepaisant jo karjerą lydėjusios kontraversijos – jis garantuotai garsiausia figūra sąraše.

Sebastienas Loebas (Prancūzija)

Devyni WRC čempiono titulai.

Varžytis ralyje yra aukščiausias įmanomas pilotažas. Kiekvienas posūkis čia unikalus, savitas ir toks, kuriam vizualizacijos pagalba mintyse prieš varžybas nepasiruoši. Nuo to laiko, kai buvęs elektrikas iš Elzaso iškovojo pirmą WRC čempiono titulą (2004 m.), jis važiavo tartum kitoje lygoje. S.Loebas nuo 2004-ųjų, dalyvaudamas visame WRC sezone, niekam nepralaimėjo kovoje dėl čempiono titulo. O 2022 metais beveik tiesiai iš Dakaro atkeliavęs į WRC etapą Monte Karle, sugebėjo švęsti pergalę taip tapdamas vyriausiu atskiro WRC etapo laimėtoju istorijoje.

Šis lenktynininkas garantuotai pats universaliausias pilotas iš pretendentų sąrašo. Sebastienas lipo ant podiumų visur, kur tik varžėsi – tiek Pasaulio kėbulinių automobilių čempionate, tiek Le Mano 24 valandų lenktynėse ar net ant Dakaro ralio smėlio.

Jis neseniai dalyvavo „Race of Champions“, kur eilinį kartą neturėjo sau lygių. Šį kartą finale jam pralaimėjo pats keturiskart „Formulės 1“ čempionas Sebastianas Vettelis. Tai jau ketvirta prancūzo pergalė simboliniame skirtingų autosporto disciplinų čempionų turnyre.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis