Ar „Audi“ naujasis bolidas gali laimėti Dakarą: bandymai pragariškame karštyje

Kai „Audi Sport“ paskelbė, kad 2022 m. sausį debiutuos Dakaro ralyje, kai kurie autosporto gerbėjai šį žingsnį vertino labai skeptiškai. Tačiau „Audi“ atstovai nevyniojo žodžių į vatą: vienas iš trijų ekipažų turi laimėti Dakarą. Ir dėl to, kad į „Audi“ perėjo geriausi pilotai bei inžinieriai. Ir dėl akivaizdžių „Audi RS Q e-tron“ techninių pranašumų. 2022 m. sausį Saudo Arabijoje startuosiančiame Dakaro ralyje planuoja dalyvauti ir apie 10 Lietuvos lenktynininkų.
Audi RS Q e-tron dakariniai testai netoli  Saragosos
Audi RS Q e-tron dakariniai testai netoli Saragosos / Audi nuotr.

Komandos pilotai Dakaro ralyje ir revoliucingas bolidas

Trys hibridiniai bagiai ir trys labai ryškios autosporto žvaigždės – Carlosas Sainzas, Stephane‘as Peterhanselis (perėję iš X-raid) ir Mattiasas Ekstromas, WRX čempionas ir dukart DTM laimėtojas. Taip 2022 m. Dakare atrodys keturių žiedų valdovai.

T1-E klasėje (alternatyvia energija varomi automobiliai) debiutuosiantis „Audi“ bagis – varomas elektra, išvystantis 671 AG. Tačiau energijos jis gaus ne greitos įkrovimo stotelėse.

Elektrą 50 kWh (370 kg) talpos baterijai gamina DTM lenktynėse išbandytas TFSI 2 l darbinio tūrio vidaus degimo variklis (naudojamas „Audi RS5 Turbo DTM“). Tik šiuo atveju jis tiesiogiai nesuka ratų, o veikia tik kaip generatorius. Didžiausią efektyvumą šis TFSI pasiekia nuo 4500 iki 6000 aps./min. Jis suka ir MGU (angl. motor-generator unit), trečią elektros variklį, kuris stabdymo metu veikia kaip generatorius, padėdamas „RSQ E-Tron“ atgauti dalį tos energijos, kuri kitu atveju būtų prarasta kaip šiluma mechaniniuose stabdžiuose.

Kiekvieną „Audi“ bagio ašį suka atskiras „Formulėje E“ kovos krikštą gavęs elektrinis variklis. Taigi iš viso elektrinę pavarą sudaro trys elektros elementai.

Vienas iš elektrinės pavaros privalumų yra tai, kad ši sistema leidžia vairuotojui tiksliai valdyti kiekvieną elektros variklį. „RSQ E-Tron“, priešingai nei standartinės visų ratų pavaros transporto priemonės, priekinė ir galinė ašys nėra mechaniškai sujungtos. Taigi „Audi“ sukurta programinė įranga nustato sukimo momento pasiskirstymą tarp ašių, sukurdama laisvai elektroniniu būdu konfigūruojamą centrinį diferencialą. Palyginti su kardaniniais velenais ir mechaniniu diferencialu, ši EV standartinė sąranka padeda sutaupyti svorio ir vietos.

Pasigrožėkite dakarinio „Audi“ bolido vaizdais ir sužinokite apie jį daugiau. Juk ši komanda taps lietuvių konkurente kovojant dėl vietos išsvajotame dešimtuke.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis