Iš karto atsakysime į paskutinį klausimą – taip, įmanoma, jei trenksite bent kelis kartus. Tai pamatysite žemiau pateiktame vaizdo įraše. Tačiau realiomis sąlygomis „Formulės-1“ šalmai yra beveik neįveikiami. Tai lemia jų konstrukcija.
„Formulės 1“ naujienas skaitykite čia.
F-1 šalmas turi būti ne tik tvirtas, bet ir lengvas. Tai taip pat būtina dėl saugumo. Pilotai yra veikiami didžiulių apkrovų, todėl ant galvos vežtis sunkų objektą būtų neprotinga – jis per daug judėtų, jį suvaldyti būtų sunku. „Formulės-1“ šalmai sveria apie 1250 gramų. Tai pasiekti leidžia naudojamos kompozitinės medžiagos.
Išorinis šalmo sluoksnis – pluoštu sustiprinta derva. Po ja – anglies pluoštas, tuomet kevlaras ir nedegia danga padengtas polietilenas. Toks šalmas yra iš esmės nepraduriamas ir gali sugerti didžiulį energijos kiekį nesuskildamas. Nuo saulės ir vėjo saugantis skydelis yra gaminamas iš aukščiausios kokybės polikarbonato, kuris yra visiškai skaidrus. Dauguma vairuotojų renkasi ir nuo saulės saugančią dangą, ir rasojimą stabdančius chemikalus.
„Formulės-1“ šalmas taip pat yra tikrinamas vėjo tunelyje. Net ir toks palyginti nedidelis objektas privalo būti kiek įmanoma aptakesnis, kad nestabdytų bolido ir leistų jam pasiekti aukščiausius rezultatus. Šalmai yra specialiai kuriami vairuotojams, kad idealiai atitiktų jų galvos formą ir dažomi yra rankomis – tai atskira meno rūšis. Šalme yra oro filtrai, kurie neleidžia smulkioms dalelėms ir nešvariam orui prasibrauti iki vairuotojo.
Bandymų metu šalmai yra lankstomi, spaudžiami ir deginami. Į šalmus 500 km/h greičiu šaudomi nuolaužas imituojantys metalo gabalai, kurie negali prasiskverbti į šalmo vidų. Šalmai taip pat patenka į didžiulį karštį – jie kaitinami iki 800 laipsnių pagal Celsijų, o viduje temperatūra per 45 sekundes negali pasiekti nė 70 laipsnių.