„Drifto“ dievas sekmadienį buvo iš Lenkijos. Pirmas tris vietas užėmė šios šalies atstovai su išoriškai vienodais automobiliais – trečios serijos BMW „chuliganais“. Ironiška, kad jie visi priklauso vienai šoninio slydimo komandai – „PUZ drift team“.
Praėjusių metų nugalėtojas krito pirmas
Praėjusių metų nugalėtojas Jakubas Tatara buvo nusiteikęs pakartoti šį laimėjimą ir šiemet: pirmoje „drifto“ dalyje, kvalifikacijoje, jis užėmė pirmą vietą. Tačiau poriniai važiavimai jam nesisekė – jau pirmoje kovoje BMW M3 vairuotojas pralaimėjo savo tautiečiui Marcinui Mospinekui.
Lietuviams pirmasis porinių važiavimų etapas buvo nesėkmingas. Iš keturių čia dalyvavusių tautiečių į „Top 8“ pateko tik vienas – Darius Kepežinskas, vairavęs vienintelį dyzelinu varomą automobilį iš pasirodžiusių „Žalgirio“ arenoje. Kitiems lietuviams: Andriui Vasiliauskui, Kastyčiui Aleknai bei Mantui Kulvinskui „Arena Motor Show“ baigėsi nesėkmingai. Jie pasirodė prasčiau už konkurentus ir jau po „Top 16“ liko renginio žiūrovais.
„Top 8“ etape teisėjai laužė liežuvius, nes į pusfinalį pateko trys kaimyninės šalies piliečiai bei vienas suomis. Vienintelis į „Top 8“ patekęs lietuvis D.Kepežinskas pralaimėjo M.Mospinekui. Kiti į „Top 4“ patekę dalyviai – Grzegorzas Hypki, Juha Rintanenas ir Krzysztofas Romanowskis.
Pusfinalyje paaiškėjo, kad finalas bus lenkiškas: tarp dviejų geriausiųjų pateko M.Mospinekas bei K.Romanowskis. Jeigu pirmasis gana akivaizdžiai nugalėjo G.Hypki, tai K.Romanowskis po pirmojo važiavimo su J.Rintanenu gavo „one more time“ ir turėjo važiavimą pakartoti. Tuomet lenkui nusišypsojo sėkmė – suomio „Nissan 200SX“ sugedo, jis nebaigė kovos ir atvėrė priešininkui kelią į finalą.
J.Rintaneno automobilį užklupusios bėdos arenoje nebuvo sutvarkytos, tad jis net neturėjo progos kovoti dėl trečios vietos – ši iškart buvo atiduota G.Hypki.
Finalas vyko dukart. Po pirmos kovos tarp K.Romanowskio ir M.Mospineko teisėjai negalėjo nuspręsti, kuris vertesnis pergalės, tad visų žiūrovų džiaugsmui du geriausi tos dienos „drifteriai“ arenoje atliko dar vieną kovą. Joje M.Mospinekas, anot teisėjų, buvo vos vos pranašesnis už konkurentą ir nugalėtoją daugiausia lėmė tai, kad varžovas padarė daugiau tik teisėjams pastebimų klaidų.
Motoakrobatai parodė naują programą
Keturi lietuviai motoakrobatai pertraukoje tarp „drifto“ etapų parodė naują ir žiūrovams dar nematytą programą. Arūnas Gibieža, Šarūnas Kezys, Paulius Labanauskas ir Nerijus Malinauskas atliko kelis triukus, kuriuos ruošė specialiai šiam renginiui.
Daugiausia žiūrovų ovacijų sulaukė dviejų sportininkų užlipimas ant vieno motociklo. Ant Arūno Gibiežos motociklo užlipo Šarūnas Kezys ir šis duetas sugebėjo važiuoti ant vieno rato ir dar atlikti keletą triukų.
Žydrūnas Savickas išlaikė 700 AG išbandymą
„Žydrūnai, kiek turi arklio galių?“ – paklausė renginį komentavęs „Kostia“ Džiugas Siaurusaitis Ž.Savicko prieš neeilinį triuką – virvės traukimą prieš „Lexus SC“ automobilį. „Nežinau, bet daug“, – šypsodamasis sakė stipruolis.
Šios varžybos liko be pralaimėjusių. 700 AG išvystantį „Lexus SC“ vairavęs Timas Simniška visą laiką stovėdamas vietoje darė „burnoutą“, o galiūnas bandė nutempti jo automobilį. Nei vienas dalyvis nepajudėjo nei į vieną pusę, tačiau žiūrovų ovacijos buvo turbūt didesnės negu būtų kažkuriam vienam laimėjus.
Autosporto daugiakovėje nugalėjo ralis
Kas greitesnis – žiedinių lenktynių atstovas, ralistas, „drifteris“ ar motociklininkas? Tai buvo išsiaiškinta „Arena Motor Show“ metu. Vienoje trasoje pasirodė Jonas ir Ignas Gelžiniai, Ramūnas Čapkauskas, Vytautas Švedas, Dovilas Čiutelė, M.Kulvinskas, A.Gibieža ir Š.Kezys. Jų vairuoti automobiliai – atitinkamai standartinis „SEAT Leon FR“, kartingas, „Mitsubishi Lancer Evo IX“, „Mitsubishi Lancer Evo X“, LADA VTFS, BMW 3, „Kawasaki“ bei „Honda“ motociklai.
Greičiausiai prie neįprastos dangos adaptavosi V.Švedas. Jau pirmu bandymu jis trasą įveikė per 23,94 sek., o antrą kartą jį dar pagerino – 23,58 sek. Antrą vietą daugiakovėje užėmė J.Gelžinis – jis su „SEAT Leon FR“ trasą įveikė per 24,02 sek., trečias liko D.Čiutelė.
Kone visi vairuotojai rinkosi skirtingas važiavimo taktikas – vieni stengėsi kuo daugiau slysti šonu, kiti – kuo daugiau važiuoti neprasukant ratų. Nugalėjo abiejų būdų derinimas – V.Švedas ilguose posūkiuose slysdavo, tačiau artėdamas link tiesiųjų, stengėsi kuo greičiau pradėti važiuoti tiesiai.