Du sezonus gerus rezultatus su ne itin sportui pritaikytu automobiliu rodęs lenktynininkas net didžiausiose savo svajonėse neturėjo planų kada nors lenktynėse sėsti prie „Porsche“ vairo.
Artimiausiuose jo planuose buvo „VW Golf R“ automobilio įsigijimas. Būtent ši svajonė netikėtai jį atvedė prie neplanuoto „Porsche 911“.
2017 metų sezone, ralio „Aplink Lietuvą 2017“ metu, Vytis apgadino savo „VW Passat“ variklio apsaugą ir nusprendė originalią detalę pakeisti į aliumininę, pritaikytą automobilių sportui.
Įsigyti šios detalės jis atvyko į kauniečio, vieno geriausių automobilinių lankų gamintojo Lino Kriūno, geriau žinomo kaip „Lionės lankai“, dirbtuves. Čia netikėtai užsimezgęs pokalbis apie ateityje planuojamą įsigyti minėtą „Golf R“ automobilį baigėsi sandoriu dėl „Porsche“. Vyrams bekalbant apie Vyčio planus, L.Kriūnas jam pasiūlė apžiūrėti įdomų egzempliorių, tinkantį automobilių sportui. Tai 2002 metų gamybos, keturiais ratais varomas „Porsche 911 4S“, kuris buvo be variklio ir šiek tiek daužtas į priekį.
„Variantas pasirodė įdomus, nors ir visiškai neplanuotas. Automobilis nebuvo labai brangus, Paskaičiavau variklio ir kitų reikiamų detalių bei remonto kainą ir pamaniau, kad šis projektas išeis gana pigiai, tačiau kaip vėliau paaiškėjo – klydau“, – atviravo Vytis Šliažas.
2017 metų gruodžio mėnesį šis automobilis jau buvo V.Šliažo garaže, o lenktynininkas 2018 metų balandį planavo su juo startuoti pirmajame 2018 metų Greituminio slalomo čempionato etape.
Starto su „Porsche“ teko išlaukti
Tačiau viskas nevyko pagal planą. Detalių paieška nebuvo lengva. Kadangi „4S“ kėbulas ir važiuoklė yra toks pats kaip „Turbo“ modelio, todėl tiek kėbulas, tiek važiuoklė skyrėsi nuo standartinio „911“.
Dėl šios priežasties teko ne vieną smulkią, specifinę detalę pirkti naują iš „Porsche“ atstovų, o naudotų ieškoti gana ilgai ir tik užsienyje. Pavyzdžiui, naujas originalus priekinio žibinto tvirtinimo varžtas kainavo 60 eurų, o tokių reikėjo trijų. Taigi galutinė projekto kaina gerokai išaugo, nei buvo planuota prieš tai.
„Nepaisant to, kad projekto kaina išaugo labiau, nei kad tikėjausi, džiaugiuosi juo ypač dėl to, kad tai yra pirmasis mano automobilis, kurį remontavau ir remontuoju pats. Visus ankstesnius automobilius, įskaitant ir „VW Passat“ patikėdavau servisams, tačiau daugelį remonto darbų, kuriuos reikėjo atlikti šiam „Porsche“ – dariau pats. Šio proceso metu įgavau daug supratimo apie techniką. Tai buvo puiki praktika. Seniau nutikus net ir paprastam dalykui, nežinodavau nuo ko pradėti. Dabar tokie dalykai, kaip stabdžių trinkelių ar pusašių keitimas – atrodo elementarūs ir paprasti“, – pasakojo V.Šliažas.
Gaila, bet dėl sudėtingos ir ilgos detalių paieškos jis nespėjo automobilio paruošti pirmajam startui ir balandžio mėnesį vykusiame greituminio slalomo etape, Alytuje, jam teko sėsti prie „VW Passat“ vairo.
Artėjant Kauno mini raliui, galų gale, V.Šliažo projektas jau ėjo į pabaigą. Tiesa, jį pavyko užbaigti tik paskutinėmis naktimis. Paskutinius darbus automobiliui atliko Kaune įsikūrę „Gaga Studio“ automobilių apklijavimo meistrai, kurie per dvi dienas įvilko automobilį į plėvelę, prieš tai sukūrę jo apipavidalinimą, atspindintį „Castrol“ dizaino automobilį.
„Įprasta, kad lenktynėms skirti automobiliai į plėvelės klijuotojų rankas patenka bene paskutinę naktį – prieš startą. Būtent taip buvo ir su Vyčio „Porsche“. Darbams su šiuo automobiliu turėjome dvi dienas, todėl negalėjo būti jokių uždelsimų. Darbų eiga klostėsi puikiai ir automobilis buvo apvilktas deimanto baltumo efekto plėvele, kuri yra pati populiariausia tarp užsakovų“, – pasakojo „Gaga Studio“ vadovas Andrius Mažeika.
Automobilis galutinai buvo paruoštas startui Kauno mini ralyje ir beliko tik startuoti, tačiau starte V.Šliažas su juo taip ir nepasirodė.
Likus valandai iki varžybų pradžios, jis su savo „Porsche“ gatvėje netyčia kliudė šaligatvio bortelį ir pramušė galinės padangos šoną. Remontuoti jos nebuvo įmanoma, įsigyti naujos taip pat. Taigi norint startuoti šiame ralyje, teko „atsiprašyti“ „VW Passat“ ir dalyvauti su juo.
Deficitinės padangos
Dar prieš lenktynes, V.Šliažas turėjo abi galines „Porsche 911“ padangas užsakinėti tiesiai iš „Michelin“ gamyklos, kadangi Lietuvoje R18 295/30 dydžio „Pilot Sport Cup2“ padangų tiesiog nebuvo.
Kitą dieną po mini ralio jis turėjo startuoti greituminio slalomo antrajame etape, „Nemuno žiede“, bet po pramušto rato ir šis planas galėjo būti nerealizuotas.
Tačiau noras tai daryti su „Porsche“ ir didelis užsispyrimas padėjo per pusdienį gauti dvi naudotas galines padangas. Pagalbos ranką V.Šliažas ištiesė gerai žinomas sportininkas, „Porsche“ automobilių ekspertas bei šių automobilių specializuoto serviso „Stuttgart Clinique“ savininkas Vytas Bilinskas, kuris žinią apie ieškomas padangas paskelbė tarp „Porsche“ mylėtojų. Jie surado lenktynininko automobiliui reikiamas padangas, kurios buvo sumontuotos naktį iš šeštadienio į sekmadienį.
„Passat“ ir „Porsche“ palyginimas
Pirmasis startas „Nemuno žiede“ su „Porsche 911 4S“ Vyčiui leido būti greitesniu ir džiaugtis geresniais rezultatais.
Po šių lenktynių V.Šliažas dar startavo Žurnalistų ralyje bei Mini ralio čempionato etape, Alytuje, kur taip pat galėjo pajusti naujojo automobilio privalumus. Kitas jo startas – „Aurum“ 1006 km lenktynių festivalio metu, Palangoje vyksiančiame greituminio slalomo čempionato etape.
Kokie gi skirtumai tarp „VW Passat“ ir „Porsche 911“ trasoje?
„Žiūrint į abiejų automobilių techninius duomenis ant popieriaus, itin žymaus skirtumo lyg ir nematyti. „Porsche“ pagreitis iki 100 km/val. trunka 5,1 sek., o „VW Passat“ tai atlieka per 6,9 sek. „Porsche 911“ turi 3,6 litro variklį su 320 AG, o „Passat“ aprūpintas 3,2 litro jėgaine su 250 AG. Abu automobiliai varomi keturiais ratais. „Porsche“ sveria 200 kg mažiau“, – greitai skaičius sudėliojo V.Šliažas ir pripažino, kad praktikoje visa tai atrodo gerokai kitaip.
„Porsche“ labai gerai startuoja, geresnė dinamika taip pat daug duoda išvažiuojant iš posūkių. Automobilis yra gerokai stabilesnis už „Passat“. Jo efektyvesni stabdžiai, jis puikiai valdomas. Keturių varomų ratų „4Motion“ sistema pas „Passat“ veikia principu: priekis varomas, o galas įsijungia papildomai. Pas „Porsche“ viskas atvirkščiai. Varomas galas, o priekis įsijungia ir jis gauna tik apie 20 procentų variklio galios. Todėl staigiai manevruojant aplink kūgelius galas slysta, o pervertinus savo galimybes galima atlikti ir suktuką. Tačiau esu labai patenkintas naujuoju automobiliu ir pagerėjusiais rezultatais. Tačiau dar tikrai reikia nemažai laiko, kad pilnai galėčiau su juo susidraugauti“, – atviravo lenktynininkas.
„Nemuno žiede“, greituminio slalomo trasoje, įveikiant vieną ratą su „Passat“ nuo lyderių V.Šliažas atsilikdavo 5-10 sekundžių, o su „Porsche“ – vos 2-4 sekundes.
Žurnalistų ralyje, Šiaulių darbo rinkos mokymo centro trasoje, lenktynininkas kartu su šturmanu Luku Danilevičiumi sugebėjo pasiekti patį geriausią rezultatą tarp visų dalyvių, aplenkdamas su galingais „Audi RS3“ automobiliais važiavusius Vytautą Švedą bei Renaldą Gabartą.
„Anksčiau šioje trasoje vykusiose varžybose, važiuodamas su „Passat“, viename rate lyderiams pralošdavau apie 20 sekundžių. Šioje, daug posūkių turinčioje trasoje itin išryškėjo „Porsche“ stabilumas ir pagreitis išvažiuojant iš posūkių“, – pasakojo sportininkas.
Dar vienas įdomus faktas lyginant šiuos automobilius – degalų sąnaudos. Važiuojant koviniu režimu, „VW Passat“ šimtui kilometrų kelio vidutiniškai naudoja 27-30 litrų degalų, o „Porsche“ apetitas yra net 50-55 litrai.
Įprastu režimu važiuojant mieste ir užmiestyje, abiejų automobilių degalų sąnaudos yra labai panašios. „Porsche“ apetitas – maždaug 2 litrais didesnis.
Nori į geriausių trejetą
Nors V.Šliažas dabar į varžybas vyksta su „Porsche“, tačiau „Passat“ yra kaip atsarginis automobilis, kuris dar bus naudojamas ir žiemos metu vykstančiose įvairiose varžybose. Tuo tarpu „Porsche“ pasibaigus sezonui bus uždarytas į garažą.
Lenktynininkas dar turėjo ambicijų šiais metais startuoti ir „Autoplius.lt Fast Lap“ varžybose, tačiau dėl techninių „911“ (996 modelio) variklio karterio savybių važiuojant žiedinėse varžybose šiuos planus jis atidėjo 2019 metų sezonui.
Šių metų V.Šliažo tikslas yra tiek greituminio slalomo, tiek mini ralio čempionatuose savo klasėje patekti į TOP3.