Vieną iš važiavimų vainikavo dyzelinių automobilių greičio rekordas: koncepcinis „Audi RS 5 TDI competition“ 3,6 km distanciją įveikė per 1 minutę 35,35 sekundės. Rekordą užtikrino galingas, iki 800 Nm sukimo momentą išvystantis net 320 kW (435 AG) pajėgumo 3.0 V6 „biturbo“ TDI variklis kuriam talkino ir papildomas elektra varomas kompresorius.
Rekordą pasiekęs vokiečių lenktynininkas Nicki Thiimas net 1,87 sek. pagerino ankstesnį rekordą, užfiksuotą šių metų vasarį. Be to, šį pavasarį kitas Vokietijos greitų automobilių žurnalas „Sport auto“ išbandė šią „Audi“ koncepcinę platformą Hokenheimo žiede ir konstatavo, kad tai buvo greičiausiai vieną Hokenheimo trasos ratą įveikęs dyzelinis automobilis per visą žurnalo istoriją.
Kuo gi ypatingas šis dyzelinis konceptas?
„Konstruodami „Audi RS 5 TDI competition“ konceptą, mes stengėmės pašalinti kaip galima daugiau įprastus dyzelinius automobilius lydinčių techninių apribojimų. Visoje konstrukcijoje, kur tik įmanoma, buvo naudojami lengvieji lydiniai, maksimalios aerodinamikos kėbulas, technologiškai pažangiausia važiuoklė, ir žinoma, naujausios kartos pavaros mechanizmas ir kiti agregatai“, – sėkmės paslaptis atskleidžia TDI variklių poskyrio vyr. inžinierius Ulrichas Weissas.
Visoje konstrukcijoje, kur tik įmanoma, buvo naudojami lengvieji lydiniai, maksimalios aerodinamikos kėbulas, technologiškai pažangiausia važiuoklė
„Audi RS 5 TDI competition“ sukonstruotas tobulinant dar 2014 metais pristatytą „Audi“ TDI variklių 25-mečiui skirtą demonstracinį automobilį, kuris iš inžinierių laboratorijos buvo greitai perkeltas į bandymų poligono boksus ir metodiškai optimizuojamas maksimalaus greičio važiavimams atlikti.
Dabartinis šio koncepto variantas iš vietos iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4,0 sek., o po 16 sek. jau gali skrieti 200 km/val. greičiu.
Įpūtimo slėgį varikliui kuria dvi įprastos konstrukcijos išmetamosiomis dujomis varomos turbinos ir papildomas elektra maitinamas kompresorius.
Šis kompresorius puikiai užtikrina turbinos slėgį važiuojant nedideliu greičiu ir nepamainomai pasitarnauja greitėjant. Kompresorių varo nedidelis 7 kW galios elektros variklis, kuriam energiją tiekia papildoma 48 V, t.y., automobilių mąstais aukštos įtampos srovės šaltinis. Šis net iki 72000 aps/min išvystantis variklis leidžia sukurti slėgį labai greitai ir nepriklausomai nuo to, kokiu greičiu duotuoju momentu sukasi išmetamosiomis dujomis varomos turbinos. Faktiškai, tokio automobilio vairuotojui bet kuriuo momentu prieinamas visas sistemos generuojamas slėgis.
TDI variklių poskyrio vyr. inžinierius U. Weissas tikina, kad tokių elektrinių kompresorių masinis naudojimas taps įmanomas tuomet, kai automobiliai masiškai naudos 48 V elektros sistemas. Beje, „Audi“ bendrovė yra viena iš 48 V elektros sistemos standartų kūrėjų ir diegimo iniciatorių.
„Audi RS 5 TDI competition“ konceptas net 241 kg lengvesnis už parodų stenduose demonstruotą pirmtaką. Variklio gaubtas pagamintas iš CFRP plastiko, durelės – iš aliuminio, o visa išmetimo sistema – iš titano. Sportinių priekinių sėdynių kaušeliai taip pat nulieti iš lengvo plastiko, o galinių sėdynių eilė, taupant svorį, išvis pašalinta. Netgi visi langai pagaminti ne iš stiklo, o iš daug lengvesnio skaidraus plastiko.