Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Audrius Sutkus apie „Ladoga“ bekelės varžybas: „Tai sunkus 8 dienų ir 1 200 kilometrų išbandymas“

Gegužės 30-ąją centrinės Sankt Peterburgo miesto aikštės ramybę sudrums žinomiausių ir sudėtingiausių bekelės varžybų „Ladoga Trophy“ dalyviai. Nublizginti visureigiai, keturračiai ir motociklai bei švarūs ir energingi jų ekipažai iškilmingai persiris per pakylą taip atidarydami savo aštuonių dienų valios ir profesionalumo išbandymo maratoną ir tuoj pat stačia galva ners į purvynus bei pelkynus. Plačiau apie vienas sunkiausių bekelės varžybų pasaulyje pasakoja jose dalyvavęs ir nugalėjęs Audrius Sutkus.
Bekelės varžybos „Ladoga“
Bekelės varžybos „Ladoga“ / Audriaus Sutkaus nuotr.

– Audriau, kada buvo jūsų pirmoji pažintis su „Ladoga“ varžybomis?

– 2000 metais pirmą kartą nuvažiavome į „Ladoga“ varžybas kartu su kolega Vadimu Kovalevskiu. Dalyvavome TR2 kategorijoje. Bendroje įskaitoje buvome keturiolikti. Jokios prizinės vietos neiškovojome, bet važiavome pirmuoju šios klasės ekipažu iš Lietuvos.

Prieš tai varžybose buvęs visų mūsų gerai žinomas Antanas Juknevičius varžėsi turizmo klasėje. Mes gaminomės automobilį būtent „Ladogai“ ir bandėme joje dalyvauti.

2003-iaisiais tą patį automobilį perdarėme į TR3 klasę, uždėjome didesnius ratus, padarėme keletą rimtesnių inžinerinių sprendimų ir vėl išvažiavome. Tuomet užėmėme pirmą vietą.

Audriaus Sutkaus nuotr./Bekelės varžybos „Ladoga“
Audriaus Sutkaus nuotr./Bekelės varžybos „Ladoga“

– Kokia ta „Ladoga“ ir kokie iššūkiai ten laukia?

– „Ladoga“ dalyviams yra labai įvairi. Ji nėra vien tik sportinis varžybų renginys. „Ladogoje“ yra septynios ar aštuonios klasės.

Šiemet po kelerių metų pertraukos vėl suburta motociklų klasė. Jiems varžybos bus panašios į enduro krosą ir jie važiuos tas pačias aštuonias dienas. Yra keturračiai. Jie skirstomi į turistinius ir sportinius.

Audriaus Sutkaus nuotr./Bekelės varžybos „Ladoga“
Audriaus Sutkaus nuotr./Bekelės varžybos „Ladoga“

Yra visureigių klasės „Tourism Adventure“ ir „Grand Tourism“. „Tourism Adventure“ važiuoja per specialiuosius ruožus kaip žiūrovai su vedliu ir jie stebi įdomiausias vietas. Įdomi klasė. Jie nesivaržo, bet tiesiog gerai leidžia laiką. „Grand Tourism“ dalyviai važiuoja per miškus, sprendžia užduotis, atlieka jas, ieško atsakymų ir taip gauna reikiamas koordinates.

Žinoma, yra ir keturios sportinės klasės. Pirmoji – TR1. Tai mažiausiai perdirbti visureigiai, vadinamieji standartai, bet jie irgi atrodo gana grėsmingai. TR2 – galimos variklio ir tiltų modifikacijos. TR3 – visureigiai su tam tikro dydžio ratais. „Ladogoje“ yra ir „Proto“ klasė. Joje varžosi automobiliai, panašūs į TR3 visureigius, tik jie naudoja žemės ūkio padangas.

Audriaus Sutkaus nuotr./Bekelės varžybos „Ladoga“
Audriaus Sutkaus nuotr./Bekelės varžybos „Ladoga“

– Kokie tie specialieji greičio ruožai?

– Dalyvių laukia pilnos aštuonios varžybų dienos, viena diena poilsio,  1 200 kilometrų aplink Ladogos ežerą, 450 iš jų – sportiniais greičio ruožais. Tai vienas didžiausių bekelės nuotykių.

Ladogos ežero apylinkėse yra visa reikiama medžiaga ruožams ruošti – negyvenamos vietos, pelkynai, dykynės, kalnai, akmenys, upeliai ir upės. Mačiau sekmadienio nuotraukas iš ten. Ten dar yra sniego. Net pašiurpo oda bepasakojant.

Audriaus Sutkaus nuotr./Bekelės varžybos „Ladoga“
Audriaus Sutkaus nuotr./Bekelės varžybos „Ladoga“

Greičio ruožai gana gilūs. Žinoma, turizmo pritaikyti turizmui. Sporto – sportui. Visos sportinės kategorijos turi atskiras trasas, pagal sudėtingumo lygį skirtingai technikai. Yra priruošta daug trasų.

Gyvenimo sąlygos irgi yra įdomios. Palapinės, kempingai. Viskas po atviru dangumi. Žinoma, daug nepatogumų sukelia uodai. Tačiau ten būna labai linksma ir labai įdomu.

Audriaus Sutkaus nuotr./Bekelės varžybos „Ladoga“
Audriaus Sutkaus nuotr./Bekelės varžybos „Ladoga“

– Šiemet per bekelės filmų festivalį buvo tokių lietuvių, kurie gavo kvietimus į „Ladoga“ varžybas. Galima tikėtis, kad šiemet ten varžysis nemažai tautiečių?

– Šiemet iš Lietuvos dalyvauja nemažai žmonių. Dalyvauja Ričardo Malaiškos ir Vaidoto Paškevičiaus ekipažas, Andžejus ir Vitoldas Dzikevičiai. Man atrodo, kad abu šie ekipažai važiuos „Proto“ kategorijoje.

TR1 dalyvaus Jono Paičiaus ekipažas. Motociklų kategorijoje varžysis Aidas Bubinas ir Mindaugas Aškelėnas.

Tikrai žinau, kad yra dar dvi ar trys lietuvių mašinos, kurios važiuos „Tourism Adventure“ kategorijoje ir varžybas tiesiog žiūrės.

– Galbūt ta „Tourism Adventure“ kategorija yra puiki pradžia norint apsižvalgyti „Ladogoje“ ir susipažinti su šių varžybų sunkumais prieš dalyvaujant kurioje nors iš sportinių klasių?

– Ta klasė tam ir yra sukurta, kad žmonės susipažintų su varžybomis, stovykla, organizatoriais. Žmonės nori susipažinti su greičio ruožais. Šiemet beveik pusė greičio ruožų bus visiškai nauji. Tai puiki proga pamatyti, kas yra ta „Ladoga“.

– Šis renginys vyksta Rusijoje. Ar rusams padeda tai, kad „Ladoga“ yra jų krašte, tarsi namų arena?

– Nemanau. Praėjusiais metais „Ladogoje“ dalyvavo maždaug 230 ekipažų. Vietinių žmonių iš Sankt Peterburgo ten tėra 10 ar 15 komandų. Varžytis čia suvažiuoja ekipažai iš visos buvusios Tarybų Sąjungos, o skirtingų šalių atstovų skaičius dažnai perkopia 20.

Greičio ruožai irgi keičiasi, todėl namų sienos čia vargu ar padės.

Nebent vietiniams lengviau dėl kokių nors detalių paieškų per varžybas ar panašių dalykų, bet realios naudos lenktyniavimas savame krašte čia neturi.

VIDEO: „Ladoga“ akimirkos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos