Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Auksas: „Specialist Racing Team“ keturračio pilotas R.Karužis Tunise lipa ant aukščiausio podiumo laiptelio

Šešias dienas Sacharos dykumos šiaurėje varžėsi pusantro šimto dalyvių – per šį laiką jiems teko įveikti beveik 1300 kilometrų, iš kurių net 1100 sudarė greičio ruožai. Vieniems tai buvo smagus ir romantiškas nuotykis, kitiems dar viena treniruotė ruošiantis sunkiausioms lenktynėms pasaulyje – Dakarui. Penktadienį, įveikę kiek daugiau nei šimtą kilometrų, dalyviai pasiekė ralio finišą – į Lietuvą jie parveža ne tik savo įspūdžius, bet ir solidžius rezultatus, rašoma pranešime.
„Specialist Racing Team“ šeštoji diena Fenix ralyje
„Specialist Racing Team“ šeštoji diena Fenix ralyje / Komandos nuotr.

Pirmosios vietos nugalėtojas

„Specialist Racing Team“ lenktynininkas Romualdas Karužis, važiavęs su keturračiu, užtikrintai lyderiavo ATV įskaitoje. Galutinėje rikiuotėje po šešių dienų, turėdamas solidžią beveik valandos persvarą nuo antroje vietoje likusio Adomo Gančieriaus, tapo greičiausiu tarp visų keturračių.

„Labai džiaugiuosi rezultatu ir nors konkurencija nebuvo tokia didelė kaip bagių klasėje, turėjau tikrai pajėgių varžovų. Šiame ralyje važiavau su geresne technika nei anksčiau ir kiekvieną dieną važiuodamas be didesnių navigacinių ar važiavimo klaidų po truputį didinau skirtumą nuo varžovų. Priešpaskutinę starto diena jau turėjau valandos pranašumą, tad beliko važiuoti saugiai ir užtikrintai – visa tai leido užimti pirmąją vietą“, – džiaugėsi iškovotu rezultatu R. Karužis.

Tarp keturračių penktas bendroje įskaitoje liko ir kitas „Specialist Racing Team“ komandos sportininkas Donatas Pečiulis. Vyras pasakojo, kad ralis nebuvo lengvas, o pasiektas finišas jau yra pakankamai geras rezultatas. Sacharos dykuma ne vieną šios įskaitos sportininką privertė baigtį savo lenktynes nepasiekus finišo.

Nelengva treniruotė ir nugalėtojų podiumas

Pasitreniruoti prieš Dakarą bei išbandyti save kopose į „Fenix Rally“ važiavę Dalius Olechnavičius ir Aidas Bubinas gavo gerokai didesnę iššūkių dozę, nei tikėjosi. Jau pirmą dieną ožius pradėjusi rodyti technika kasdien vis primindavo, kad atsipalaiduoti bus galima tik kirtus finišo arką. Subyrėjęs priekinis reduktorius privertė ekipažą pirmąją dieną važiuoti motobagiu tik su dviem varančiaisiais ratais, o pakeitus sugedusį mazgą problemos kitomis dienomis toli gražu nesibaigė.

Vėliau ekipažas turėjo trasoje keisti variatoriaus diržą, montuoti prakiurusią padangą bei ratlankį. Bene pavojingiausias epizodas buvo trasoje prieš nosį atsiradusi didžiulė duobė, į kurią motobagis įskrido dideliu greičiu – ši kliūtis nebuvo pažymėta kelio knygoje, o iš anksto pamatyti neleido tiršta dulkių užsklanda. Ekipažas džiaugiasi, kad į visus šiuos nutikimus pavyko sureaguoti greitai ir profesionaliai, tad ralis tęsėsi pakankamai sėkmingai.

Komandai pavyko iškovoti trečiąją vietą SSV įskaitoje tarp pusšimčio startavusių ir ketvirtą bendroje – tai aukščiausi pasiekimai tarp lietuvių abiejose įskaitose. Beje, jeigu būtų sudaryta atskira lietuvių klasė, tai greičiausiųjų trejetuko pirmąją ir trečiąją vietas užimtu būtent „Specialist Racing Team“ komandos sportininkai.

„Šiandien dieną pradėjome būdami treti savo klasėje: iki antros vietos mums trūko daugiau nei devynių minučių, o už mūsų esantys varžovai atsiliko vienuolika minučių, tad turėjome pakankamai saugią poziciją. Teoriškai turėjome pakankamą laiko rezervą net jeigu būtų trūkęs diržas ar prakiurusi padanga, bet diena praėjo puikiai, važiavome be klaidų. Rezultatu esame daugiau nei patenkinti, nes atvažiavus rinkti patirties pavyko ir pakankamai sėkmingai kovoti dėl prizinių pozicijų“, – apie ralį pasakojo D. Olechnavičius.

Vyrai kalbėjo, jog paskutinę dieną pavyko važiuoti tiksliai, užtikrintai, o klaidų nedarė nei vienas, tad paskutinę dieną finišavo antri SSV įskaitoje. Sportininkai kalbėjo, kad konkurencija buvo labai stipri, o kartais varžovų aplenkti neleido technikos skirtumai – pirmosios vietos nugalėtojas važiavo su pilnai Dakarui paruoštu motobagiu, ko, deja, „Specialist Racing Team“ nespėjo prieš šį ralį.

Komanda pastebėjo, kad jų motobagis buvo bene mažiausiai pakeitimų turintis ir labiausiai panašus į standartinį, koks išrieda pro gamyklos vartus. Greitose atkarpose su standartiniais bagiais važiavusios komandos susidūrė su kaitimo problemomis – į šį ir kitus techninius nesklandumus komanda žiūri pozityviai, nes visa tai padės tik dar geriau pasiruošti kitų metų Dakaro raliui.

„Šis ralis buvo labai gera treniruotė. Nebuvo dienos, išskyrus paskutinę, kad neturėtume kažkokių techninių bėdų. Dėl to tikrai daug išmokome, pasisėmėme patirties apie technikos paruošimą, patarimais dalinosi ir kolegos iš kitų komandų – tai tikrai leis pasistūmėti techniškai ir pakelti savo motobagį į aukštesnį lygį. Žinoma, šiek tiek gaila, kad nespėjome pasiruošti Dakarui skirto bagio, galbūt būtume galėję kovoti ir dėl aukščiausios pozicijos, bet pagrindinis tikslas buvo susirinkti patirties ir tai mums pavyko. Drąsiai galime sakyti, kad šiame ralyje pasiekėme visus tikslus“, – apibendrino A. Bubinas.

Šiandien sportininkams liko finišo ceremonija ir apdovanojimai, po kurių teks greitai susikrauti visa techniką ir skubėti link uosto – jau rytoj ryte keltas plukdys į Italiją, iš kurios lauka ilgas kelias į Lietuvą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos