Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aukštaitijos autokroso finalas Uoginiuose: dalyvių rekordas, virtimai ir taktinės kovos

Praėjusį sekmadienį Kupiškio rajone, Uoginių automobilių sporto komplekse, kurį prižiūri ir vysto Kupiškio „Auto-moto sporto“ klubas su vadovu Sauliumi Valiuku priešakyje, nugriaudėjo paskutinis Aukštaitijos automobilių kroso taurės etapas. Varžybos tapo rekordinėmis, kadangi tokio gausaus dalyvių būrio šios serijos etapuose nebuvo ne tik šiemet, bet ir keletą pastarųjų metų. Prie starto čia išsirikiavo kone po pusšimtį dalyvių iš dviejų šalių – Lietuvos ir Latvijos, tad bendras dalyvių skaičius beveik pasiekė šimtą sportininkų.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.

Papildomi organizaciniai iššūkiai

Vos prasidėjus registracijai į paskutinį, penktąjį Aukštaitijos automobilių kroso taurės etapą, organizatorius užplūdo dalyvių paraiškos iš Latvijos. Savo šalyje autokroso sezoną pabaigę lenktynininkai, kuriems Kupiškis yra kone ranka pasiekiamas, nusprendė atvykti į Uoginius ir pamaišyti kortas dėl paskutinių sezono taškų kovojantiems lietuviams.

Pastarieji irgi čia atvyko solidžia sudėtimi. Registracijoje dalyvių skaičius iš viso buvo perkopęs šimtą paraiškų. Ir nors galutiniame dalyvių sąraše varžybų rytą puikavosi 94 pavardės, šis etapas pats gausiausias sportininkų skaičiumi ne tik šiemet, bet ir per keletą pastarųjų sezonų Aukštaitijos autokroso taurėje.

Organizatorių nuotr./Saulius Valiukas
Organizatorių nuotr./Saulius Valiukas

Tokiam dalyvių skaičiui organizatoriai irgi ruošėsi – administracinės ir techninės komisijos darbo valandos buvo prailgintos, didžioji dalis formalumų įvykdyta varžybų išvakarėse, priimtas sprendimas sumažinti kvalifikacijų skaičių, bet padidinti ratų skaičių. Kilometrų prasme dalyviai tokiu atveju nepraranda praktiškai nieko, tačiau gerokai pagreitėja varžybų vykdymas.

Be to, organizatoriai dangos tvarkymui ir sustojusių automobilių evakuacijai iš trasos metė dar didesnes pajėgas. Kadangi buvo tikimasi aštrios ir bekompromisės kovos, buvo padidintas ir teisėjų skaičius bokšteliuose. Dienos gale paaiškėjo, kad visi šie Sauliaus Valiuko sprendimai buvo teisingi ir varžybos baigėsi bei apdovanojimai įvyko dar dienos šviesoje.

Dominavo latviai

„Mini Buggy“ įskaitoje itin atkakli kova virė tarp Latvijos lenktynininkų. Galiausiai finale iniciatyvą perėmė ir jos iki pat finišo vėliavos nepaleido Gustavs Kornevejs, už savęs palikęs pagrindinius oponentus – Oliverį Vilhelmą ir Alvį Pinkulį.

Tarp lietuvių geriausiai sekėsi Vincentui Matuoliui, kuris liko per žingsnį nuo podiumo ir finišavo ketvirtas. Visgi organizatoriai tradiciškai pasveikino ir finišo medaliais bei papildomais prizais apdovanojo absoliučiai visus mažuosius lenktynininkus.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Finalas vainikuotas virtimu

Finalinėse sezono lenktynėse organizatoriai suformavo ir Damų įskaitą, kurioje susibūrė septynios sportininkės iš Lietuvos ir Latvijos. Finale pergalę iškovojo kaimyninės šalies atstovė Baiba Beržuka, vairavusi „Mazda“. Antroji pro finišo vėliavą pravažiavo Monika Šlepikaitė, o ant trečiosio vietos laiptelio žengė Ieva Piladze.

Šioje klasėje užfiksuotas ir vienas įspūdingas virtimas. Po kontakto su varžove finale į trasos pakraštį nulėkė, per šlaitą peršoko ir vertėsi Simona Jevgrafovienė. Su teisėjų pagalba ji išlipo iš ant šono nuvirtusio „Volkswagen“. Lenktynininkė traumų išvengė, o organizatoriai jai įteikė specialių prizą – naujus sportinės sėdynės laikiklius.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Su silpnesne technika – ant podiumo

„Junior 1600“ įskaitoje triumfavo Tadas Kažemėkaitis. Autokroso naujokas šiemet trasoje varžėsi vos tris kartus, tačiau jo pasirodymas Ramygaloje ir šį kartą Kupiškyje buvo pergalingas. Vaikinui kortas sumaišė tik Biržuose patirtas variklio gedimas. Šįkart „Honda Civic“ vairavęs jaunuolis ir vėl važiavo užtikrintai ir už savęs paliko Antaną Liubiną. Pastarąjį ši pozicija tenkino, kadangi vaikinas užsitikrino klasės nugalėtojo vardą šių metų sezone.

Trečias šioje klasėje finišavo vieno litro variklį turintį „Toyota Yaris“ vairavęs Jokūbas Bagdanavičius, įrodęs, kad net ir su silpnesne technika galima žengti ant podiumo. Pirmąjį „stogą“ karjeroje patyręs Erikas Brazdžionis taip pat nepraslydo pro organizatorių akis. Jam irgi įteiktas papildomas prizas už tokį krikštą.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Netikėtumų neįvyko

1600 įskaitoje sensacijų neįvyko. Čia visą dieną lyderiavo ir užtikrintai nugalėjo bei pirmąją vietą sezone įtvirtino Vytautas Laužikas su „Honda Civic“. Robertas Steniulis su analogišku modeliu finišavo antras, o trečiosios vietos taurę į viršų kėlė Gytis Zabiela.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Ištraukė komandinės taktikos kortą

Pati gausiausia buvo klasė 2000. Čia startuoti panoro net 24 dalyviai. Tai reiškė, kad kvalifikacijų metu jie varžysis net trijuose atskiruose pogrupiuose, o trys greičiausi iš kiekvienos grupės galiausiai susitiks finale. Po B finalo prie pagrindinių finalininkų prisijungė dar vienas dalyvis ir visas dešimtukas pajudėjo į lemiamą septynių ratų kovą. Į pirmąją eilę stojo trys kiekvieno pogrupio lyderiai – Modestas Banelis, Mantas Belskis ir Ričardas Jakimavičius. Finale puikiai startavo Ričardas Jakimavičius, už kurio iškart įsitvirtino Modestas Banelis. Paskui pastarąjį išsirikiavo Mantas Belskis.

Mantui Belskiui šis važiavimas buvo itin svarbus, nes norėdamas metinėje įskaitoje pranokti vos tašku daugiau surinkusį Ričardą Jakimavičių ir pakilti į antrąją vietą, jis privalėjo pastarąjį aplenkti tiesioginėje kovoje. Tačiau čia įvyko komandinė „Ekroso“ ekipos strategija.

Į priekį iššokusį Ričardą Jakimavičių ėmė saugoti iš paskos jo įsitvirtinęs jo komandos draugas Modestas Banelis. Tokią prabangą nekovoti dėl pirmosios vietos, o saugoti kolegą Modestas Banelis sau leisti galėjo, kadangi sezone jis užtikrintai pirmavo ir jam šiame etape pakako tiesiog patekti į finalą.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Komandinė „Ekroso“ taktika suveikė – kol Modestas Banelis važiavo konservatyviu, bet ne per lėtu tempu, jog nebūtų aplenktas Manto Belskio, Ričardas Jakimavičius tiesiog bėgo į priekį, posūkiuose netgi pasaugodamas savo automobilio pusašius.

Mantui Belskiui teko rizikuoti ir bandyti lenkti Modestą Banelį, tačiau vienas iš tokių bandymu baigėsi nesėkme – jį patį aplenkė iš paskos tykojęs latvis Maris Riekstinš.

Šis finalas buvo puikus komandinės taktikos pavyzdys, kai dėl komandos draugo metinės įskaitos rezultatų aukojamos asmeninės ambicijos. Modestas Banelis tikrai būtų norėjęs iškovoti penktą pergalę iš penkių galimų šiemet, tačiau šiuo atveju prioritetas buvo pagalba ekipos draugui.

Ir nors po tokių rokiruočių Kupiškio „Auto-moto sporto“ klubo pilotas Mantas Belskis tądien ant podiumo nelipo, tačiau metinėje įskaitoje išliko trečioje vietoje, įsitikindamas, kad stovint pirmoje eilėje su dviem kito klubo sportininkais kartais gali tapti taktinių sprendimų ir strategijos auka.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Trasoje pasirodė medikai

RWD 3000 klasėje, kurioje varžėsi galine ašimi varomus automobilius vairuojantys pilotai, niekas neprilygo Donatui Krasauskui. Pastarasis su savo „žiguliu iš pragaro“ užtikrintai suko ratus trasoje ir oponentams apie lyderio vaidmens perėmimą neleido net pagalvoti.

Antras šioje kategorijoje finišavo Aurimas Jonaitis, o ant trečiosios vietos laiptelio žengė Nauris Korklišs. Šios klasės važiavimuose užfiksuotas ir vienas smarkus virtimas, po kurio į trasą pajudėjo medikai. Užkliudytas varžovo į trasos šlaitą nuskriejo Ilarijus Indreika, kurio BMW vertėsi net tris kartus.

Ir nors jaunasis pilotas incidento metu nenukentėjo puikiai suveikus visai saugumo įrangai, lenktynės jam buvo baigtos. Jį kliudęs varžovas iš Latvijos Edgars Pavulans dėl šio neleistino veiksmo buvo diskvalifikuotas, tačiau tai maža paguoda Ilarijui Indreikai, kuriam iki kito sezono reikės praleisti nemažai laiko atstatinėjant sudaužytą techniką.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Neatlaikė metalas

Pakankamai gausi buvo ir klasės „Super 2000“ rikiuotė. Joje susirinko net 17 sportininkų iš Lietuvos ir Latvijos. Stabiliausią tempą demonstravo ir finale pergalę iškovojo Antanas Mažonas. Jis už savęs sugebėjo išlaikyti du greitus latvius – atitinkamai Ivo Gabransą bei Martinšą Melkį. Per žingsnį nuo podiumo šįkart liko sezono lyderis Gediminas Ašakėnas, kuriam ketvirta vieta Uoginiuose leido išsaugoti sezono nugalėtojo titulą.

Paskutiniame etape itin nesisekė Andriui Kviliūnui. Viename iš važiavimų nulūžo jo „Volkswagen Golf“ galinis tiltas. Dar sykį sustoti jam teko po to, kai nuskriejo galinis ratas. Šios klasės važiavimuose būta ir nemažai kontaktinės kovos epizodų, kuriuos nagrinėjo varžybų vadovas.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Sugrįžimą į trasą vainikavo dramatiška pergale

Bene gražiausias finalas įvyko klasėje „Open 3500“, kurioje varžėsi net 11 galingiausių automobilių. Daugelis iš jų atitinka „SuperCars“ kategoriją. Tiesa, lenktynių pradžioje dėl gedimo iš varžybų pasitraukė vienas iš potencialių prizininkų Deividas Vareika. Sugedo jo „Mitsubishi Lancer EVO“ turbina.

Tačiau tuomet tikrą vakarėlį čia užkūrė du „Audi“ vairuotojai – šiemet ypatingai pagreitėjęs Žilvinas Astrauskas bei po pertraukos „į aikštelę išbėgęs“ Dalius Valiukas. TT ir TTS modeliais lenktyniavę sportininkai nuolat važiavo tokioje artimoje distancijoje, jog momentais buvo panašu, kad šie varžosi poriniuose šonaslydžio važiavimuose.

Po pertraukos į trasą sugrįžęs Dalius Valiukas iškart įrodė, kad jo sportinė forma yra daugiau negu puiki. Publiką iš savo vietų pakėlė jo kova su Žilvinu Astrausku. Žinoma, ji veikiausiai būtų trukusi ir dar ilgiau, tačiau pastarajam koją pakišo numontuota padanga. Į priekį pabėgęs Dalius Valiukas užtikrintai suko ratus iki finišo ir tapo nugalėtoju.

Ant antrojo laiptelio žengė visą dieną į prizininkus taikęsis Donatas Stašiūnas-Žvėris su „Audi Coupe“, o trečiąją vietą laimėjo bei antrąją taurę tądien iškovojo Latvijos čempionas Ivo Gabrans.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Laimėjo trečiąjį sezono nugalėtojų titulą šiemet

Komandinėje įskaitoje pergalę šventė komanda „Ekrosas“, kuri įtvirtino savo lyderystę sezone ir tapo Aukštaitijos autokroso taurės nugalėtojais. Tai jau trečiasis šios ekipos pirmosios vietos titulas šiemet – iki paskutinio etapo Uoginiuose „Ekroso“ komanda jau spėjo tapti Lietuvos automobilių kroso čempionato ir Mini kroso čempionato čempionais. Antrąją vietą Uoginiuose iškovojo šios trasos šeimininkai – Kupiškio „Auto-moto sporto“ klubo nariai, o trečiosios vietos taurę į Latviją išsivežė „Kavita V Racing“ sportininkai.

Laukia dar vienas grandiozinis renginys

Nors Aukštaitijos autokroso taurės sezonas baigėsi, tačiau Uoginių autosporto komplekse numatytos dar vienerios varžybos. Spalio 6-ą dieną čia įvyks grandiozinis autosporto sezono uždarymo renginys, kuriame žiūrovai išvys autokroso, bekelės visureigių, keturračių ir net pirmą sykį čia organizuojamų sodo traktoriukų lenktynes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų