Aukštaitijos autokroso taurės ketvirtame etape virė ir aušinimo skystis, ir emocijos

Aukštaitijos autokroso taurė – finišo tiesiojoje. Po sekmadienį įvykusio ketvirtojo šios varžybų serijos etapo dalyviams lieka paskutinysis mūšis dėl taškų. Jis žada būti išties atkaklus, kadangi ketvirtame etape Uoginiuose daugelyje klasių įvykiai klostėsi visai ne pagal sezono lyderių scenarijų.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.

Ketvirtasis etapas Kupiškio rajone esančiame Uoginių automobilių sporto komplekse buvo išties išskirtinis. Čia susirinko net 52 dalyviai, o net trijose klasėse prireikė organizuoti važiavimus atskiruose pogrupiuose.

Dar viena įdomi detalė yra ta, kad čia startavo net devyni lenktynininkai iš Latvijos, tačiau šįkart nė vienas iš „braliukų“ nesugebėjo patekti ant prizininkų pakylos. Varžybos buvo išties įtemptos – trasoje virė ne tik aušinimo skystis, bet ir emocijos. Dėl trasoje įvykusių kontaktų ir incidentų pas varžybų vadovą diskusijai dalyviai buvo kviečiami kone po kiekvieno važiavimo, o galiausiai viską vainikavo techninių protestų nagrinėjimai.

Klasėje „1600“ ketvirtame Aukštaitijos kroso taurės etape susirinko net 11 dalyvių, todėl visą dieną buvo rengiami važiavimai dviejuose pogrupiuose. Nors čia B finalo neprireikė, tačiau dramos užteko ir be jų. Po atkaklios kovos šioje klasėje nugalėtoju tapo Lukas Kovera. Jis ir vėl buvo praktiškai nesustabdomas, tačiau šiais metais praleistas vienas etapas pakankamai komplikavo jo situaciją kovoje dėl sezono nugalėtojo vardo.

Antros vietos laimėtoju tituluotas Vytautas Tumasas. Jis šiemet toks greitas, kad varžovai ėmė įtarti, jog jo „Opel Corsa“ sumontuota draudžiama blokiruotė. Protesto sulaukę teisėjai patikrino biržiečio automobilį ir jokių neatitikimų techniniams reikalavimams nerado. Kiek kitaip analogiško mazgo patikra susiklostė Robertui Steniuliui. Nustačius pažeidimus jis buvo diskvalifikuotas. Trečiąją vietą šioje klasėje iškovojo iš Žemaitijos atvykęs ir staigmena aukštaičiams tapęs Matas Pocius. Išties greitas ir savo pogrupyje dominavęs jaunuolis finale liko trečias.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Klasė „Junior 1600“ panašu, pamažu blėsta ir kol kas ant ribos balansuoja tai, ar apskritai pakaks įvykusių etapų, kad šios klasės dalyviai metų gale galėtų į viršų kelti metinės įskaitos taures. Mažas dalyvių skaičius reiškia, kad auganti autokroso karta kol kas yra labai kukli. Uoginiuose šioje klasėje prie starto stojo vos trys dalyviai.

Dienos eigoje iš kovos pasitraukė Lėja Vareikaitė. Sustojo jos „Honda Civic“ variklis. Galiausiai dėl pozicijų kovoti liko Matas Rimkus ir Gytis Zabiela. Čia didesnės intrigos nebuvo. „Mitsubishi Colt“ vairavęs Matas Rimkus gana užtikrintai už savęs paliko „Volkswagen Golf“ vairavusį oponentą. Beje, antroje vietoje finišavusiam Gyčiui Zabielai šios lenktynės buvo tarsi reabilitacija po to, kai trečiame etape Ramygaloje jis patyrė smarkų virtimą ir sudaužė savo automobilį.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Išties solidžiai šįkart atrodė galine ašimi varomų ir variklius iki 2,5 litro darbo tūrio turinčių automobilių kategorija „RWD 2500“. Joje susikovė penki BMW ir trys VAZ automobilių vairuotojai. Finaliniame važiavime geriausiai pasirodė Dainius Dambrauskas, kuriam ši pergalė atvėrė duris į pirmąją poziciją keturių etapų suvestinėje. „Tornada Racing“ komandos atstovas Martynas Vaškys iškovojo antrąją vietą, o ant trečiosios vietos laiptelio žengė visus kozirius tik finale atvertęs Stasys Brundza.

Per plauką nuo podiumo liko tądien itin greitai važiavęs, bet finale automobilį sulaužęs Virginijus Stankevičius. Tuo metu Mantą Snukiškį, Nerijų Taujenį ir Mindaugą Valaitį taip pat lydėjo gedimai ir incidentai – lūžusios pakabos, verdantis aušinimo skystis ar susidūrimai su oponentais.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Pats didžiausias dalyvių būrys užfiksuotas klasėje „2000“. Į ketvirtąjį etapą užsiregistravo net 17 dalyvių. Čia taip pat prireikė dviejų pogrupių. Galiausiai finale nugalėtoju tapo Deividas Kusas, kuris tądien Uoginiuose šventė savo gimtadienį ir pasidovanojo puikią dovaną, į viršų keldamas pirmosios vietos taurę. Išgyvenimo lenktynėse antrąją vietą iškovojo Gražvydas Strazdauskas, kuriam diena buvo sunki dar ir dėl to, kad teko spręsti ir automobilio kaprizus.

Po finalinio važiavimo trečiosios vietos prizininkas paaiškėjo tik po varžybų vadovo sprendimo. Viename iš posūkių Modestas Šatkauskas stuktelėjo į Gedimino Ašakėno automobilio galą. Po šio kontakto pastarasis prarado poziciją. Abiejų automobilių vaizdo kamerų medžiagą peržiūrėję teisėjai Modesto Šatkausko veiksmuose „nusikaltimo“ neįžvelgė, tad ant trečiosios vietos laiptelio kopė būtent šis sportininkas.

Šios klasės važiavimuose užfiksuota ir daugiau avarijų bei incidentų, kurių vaizdo medžiagą teko vertinti ir sprendimus priimti varžybų vadovui. Vienas tokių – Mindaugo Černiausko, Manto Bėlskio, Tomo Pupšio ir Gražvydo Strazdausko susikabinimas iškart po starto vienoje iš kvalifikacijų.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Šįkart dviejų pogrupių prireikė ir klasėje „OPEN 2500“, kadangi čia norą startuoti pareiškė 13 dalyvių. Galiausiai viskas persikėlė į šešių ratų finalą, kur niekas nesustabdė nepadoriu atotrūkiu nuo varžovų finišavusio Regimanto Nevulio, vairavusio „Volkswagen Golf“ su „Honda S2000“ varikliu ir visų varančiųjų ratų sistema. Antrąją vietą iškovojo Justinas Mikalauskas, o trečiosios vietos taurę į viršų kėlė Edgaras Urba, pasižymėjęs per kvalifikacijas numontuotų padangų gausa.

Ir nors šio etapo nugalėtojas Regimantas Nevulis šį sezoną gali nurašyti kaip skirtą susipažinimui su jam nauja disciplina ir automobiliu, sėkmingai sukritusios kortos paskutiniame etape jam galėtų leisti žengti bent jau ant trečiosios vietos laiptelio. Visgi tam reikėtų ne tik pergalės, bet ir Arūno Matulio nesėkmės, kuris šiuo metu vis dar laikosi trečioje vietoje, tačiau Kupiškyje pasirodė itin prastai ir finišavo tik aštuntas.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Komandinėje įskaitoje Uoginiuose užfiksuotas precedentas – visos trys lyderiaujančios komandos iškovojo po 47 taškus, tad organizatoriams teko atsiversti reglamentą. Jame rašoma, kad taškų lygybės atveju skaičiuojama, kuri ekipa turi daugiau aukštesnių vietų. Po tokios matematikos nugalėtojais tituluoti Pakruojo ASK nariai. Antroje vietoje įsitvirtino Biržų ASK, o treti – Kupiškio „Auto-moto sportas“. Šįsyk už prizininkų pakylos borto liko sezono lyderiai „Ekroso“ rinktinė. Po nesėkmės Uoginiuose jie į paskutinį etapą žengs turėdami vos vieno taško persvarą prieš Biržų ASK.

Analogišku scenarijumi sezonas baigėsi ir pernai, o tąsyk Biržų sportininkai privertė panevėžiečius nusiimti aštuonerius metus nešiotą Aukštaitijos autokroso karalių karūną.

Kaip bus šiemet, netrukus sužinosime, kadangi finalinis Aukštaitijos kroso taurės etapas įvyks spalio 2 dieną. Lenktynininkai susitiks „Viada“ autokroso trasoje Ukmergėje.

Taip pat jau žinoma ir metinių Aukštaitijos autokroso taurės sezono apdovanojimų data. Jie bus surengti spalio 15-ą dieną, šeštadienį jau tradicine tapusioje vietoje – greta autokroso trasos įsikūrusiame Adomo Petrausko muziejuje Kupiškio rajone, Uoginiuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų