Pirmasis sezono etapas visuomet yra intriguojantis, kadangi jame pasirodo tiek nauji veidai, tiek senbuviai. Kaip taisyklė, didžioji dauguma sportininkų į pirmąjį etapą atvyksta puikiai pasiruošę, kadangi automobilių ruošimui ir tobulinimui jie turėjo daug gražaus laiko. Į pirmąjį etapą Uoginių trasoje sugužėjo per keturiasdešimt dalyvių. Išankstinėje registracijoje jų buvo net šiek tiek daugiau, tačiau kai kurie technikos pasiruošti visgi nesuspėjo.
O tie, kurie atvyko į pirmą etapą, galėjo mėgautis ne tik puikia konkurencija, bet ir trasa. Daugelį metų nuolat tobulinama Uoginių trasa šįkart buvo kone ideali – didelės duobės neišsimušė, tad didžiausias darbas organizatoriams buvo dangos drėkinimas nuo dulkių. Per visą dieną dalyviams reikėjo įveikti tris kvalifikacinius važiavimus, o galiausiai visi išlikusieji susitiko finale.
„SuperCars“
Pirmieji šįkart prie starto stojo „SuperCars“ klasės dalyviai. Nors šį klasė nėra įtraukta į oficialų Aukštaitijos autokroso reglamentą, tačiau kaip „Support Race“ ši „bombų“ įskaita organizuojama buvo.
Joje startavo penki dalyviai. Didesnės konkurencijos nesulaukė ir nugalėtoju čia tapo Deividas Vareika, vairavęs net 550 arklio galių turintį „Mitsubishi Lancer Evolution“. Tuo metu jam už nugaros virė veiksmas.
Finale, viename iš posūkių apvirto ir pavojingoje vietoje liko gulėti Arno Kanapecko „Volkswagen Golf“. Aplink jį, tarsi slalome, ėmė važiuoti tarpusavyje dėl antrosios vietos kovoję Žilvinas Astrauskas ir Osvaldas Pukėnas. Pastarasis ilgai važiavo antroje vietoje.
Net ir turėdamas smulkių techninių problemų ir beveik dvigubai silpnesnį „Subaru“ automobilį Osvaldas Pukėnas puikiai gynėsi nuo Žilvino Astrausko atakų. Jo „Audi TT“ turi beveik 500 arklio galių, tačiau dėl pasirinktų per siaurų padangų Žilvinui savo galios pranašumą išnaudoti buvo sunku. Visgi paskutiniame rate Žilvinas Astrauskas pralaužė ledus ir aplenkė puikiai „SuperCars“ klasėje debiutavusį Osvaldą Pukėną, kuris ateityje, panašu, dar ne sykį bus matomas tarp greičiausių šios klasės dalyvių.
Šioje klasėje buvo galima išvysti Donato Stašiūno sugrįžimą į Aukštaitijos autokrosą. Tik šįkart jis tą padarė jau ne prie „Opel Corsa“, o prie „Audi Coupe“ vairo.
„SuperCars“ kategorijos bolidą vairavęs Žvėris turėjo iššūkių pažindinantis su 370 arklio jėgų turinčio automobilio valdymu, tačiau jam dieną apkartino įsižiebusi alyvos spaudimo lemputė. Po to Žvėris į trasą daugiau neišvažiavo.
1600
Klasėje 1600 nugalėtoju tapo Lukas Kovera, kuris yra šios kategorijos senbuvis. Šįkart jis daug vargo trasoje neturėjo, tačiau dėl kitų pozicijų kovos buvo kur kas artimesnės. Finale į antrąją vietą prasimušė smarkiai patobulėjęs Marius Kilbauskas.
Jam tik finale pavyko pranokti ir už savęs palikti Gytį Zabielą. Šis jaunuolis anksčiau važiavo 1600 Junior klasėje, tačiau per žiemą su komanda pasigamino visiškai naują automobilį ir nusprendė iš jaunių klasės žengti pas vyresnius oponentus. Toks sprendimas pasiteisino ir Gytis Zabiela 2023-iųjų metų sezono trofėjų kraitį papildė į viršų keldamas trečiosios vietos taurę.
2000
Klasėje 2000 itin stabiliai važiavo Gediminas Ašakėnas. Per žiemą taip pat daug investavęs į technikos paruošimą jis parodė, kad investicijos atsipirko. Jam įkąsti bandė tik Vytautas Tumasas, kuriam visgi teko tenkintis antra vieta.
Tačiau toks pasiekimas irgi yra sveikintinas, kadangi šioje klasėje Vytautas Tumasas startavo su mažesnės kubatūros klasei 1600 tinkamu automobiliu. Tačiau biržietis yra daugkartinis nugalėtojas ir prizininkas, kuris dar sykį įrodė, kad ne tik arklio galios lemia rezultatą. Trečioje šios klasės vietoje įsitvirtino Pakruojo ASK atstovas Šarūnas Budrys.
3000 RWD
Bene didžiausia drama finale virė klasėje 3000 RWD. Didžiąją dienos dalį čia lyderiavo Virginijus Stankevičius, tačiau galiausiai savo kozirius versti ėmė Mantas Snukiškis. Finale jis prasibrovė į priekį, tačiau netikėtai sulaukė biržiečio Dainiaus Dambrausko kvėpavimo į nugarą.
Viskas išsisprendė paskutiniame posūkyje, į kurį abu dalyviai atvažiavo susirėmę korpusais. Šioje situacijoje aplinkybės palankiau susiklostė Mantui Snukiškiui, atsidūrusiam vidinėje trasos dalyje prieš finišą ir pirmam kirtusiam šachmatinę vėliavą. Puikiai kontraatakavęs Dainius Dambrauskas finišavo antras, o Virginijui Stankevičiui teko tenkintis trečia vieta.
OPEN 2500
OPEN 2500 klasėje ilgą laiką niekas negalėjo rasti ginklų prieš Juozą Kutką, čia startavusį „Mini Cooper“ automobiliu, turinčiu „Kawasaki Ninja“ „britvos“ variklį. Visgi trečioje kvalifikacijoje lyderio rebusą pavyko išspręsti Regimantui Nevuliui. Pastrasis trasoje lenktyniavo visais ratais varomu „Volkswagen Golf“, turinčiu „Honda S2000“ variklį.
Tiesa, Regimantas Nevulis užduotį sau apsisunkino pats, kadangi varžyboms pasirinko per didelius ratus ir iškart pajuto, kad jo „Volkswagen S2000“ jau nebekyla tarsi F-16 naikintuvas. Finale ir vėl dominavo Juozas Kutka, išvengęs didesnių Regimanto Nevulio atakų, o trečiąją vietą iškovojo Almontas Grigaliūnas.
Komandų rikiuotė
Komandinėje įskaitoje nugalėtojais tapo daugkartiniai Aukštaitijos kroso čempionai – „Ekroso“ ekipa. Pakruojo ASK rinktinė žengė ant antrosios vietos laiptelio, o Biržų ASK į viršų kėlė trečiosios vietos taurę. Būtent komandinių apdovanojimų metu buvo išlaistyta daugiausiai šampano, kuriuo nuplautos dulkės.
Kitas Aukštaitijos autokroso taurės etapas įvyks jau birželio 4 dieną. Dalyviai kėbulus surems Panevėžio rajone, Ramygalos autokroso trasoje.