Sekmadienį Rokiškio rajone lenktyniavo keturių klasių atstovai. Nors buvo planuota ir galine ašimi varomų automobilių įskaita, tačiau čia startuoti pasiryžo vienintelis Aidas Kandroška su ZAZ automobiliu.
Dėl to sportininkui teko rinktis kitą klasę ir startuoti su galingiausius automobilius vairuojančiais „OPEN“ įskaitos dalyviais. Tačiau apie viską iš pradžių.
Jaunimo klasė
Jaunimo klasėje nugalėtoja tapo Monika Tutinaitė. Stabiliai važiavusi mergina visą dieną dominavo antroje vietoje, į priekį praleisdama tik perspektyvųjį Irmantą Buivydą.
Tačiau varžybų lyderis finaliniame važiavime susidūrė su techninėmis problemomis ir iš starto pajudėjo tik tada, kai jo varžovai jau buvo įpusėję pirmąjį ratą.
Irmantui Buivydui pavyko pavyti bei į ketvirtąją vietą nustumti dvylikametį šios sporto šakos naujoką Gustą Skrebį, tačiau į priekį pabėgusius dar du varžovus pagauti idealiai neveikiančiu „Renault Clio“ automobiliu šansų buvo mažai.
Tuo metu Monika Tutinaitė užtikrintai suko finalinio važiavimo ratus, neprisileisdama arti savęs antroje vietoje varžybas baigusio Dilono Šermukšnio su „Opel Tigra“.
Pirmą kartą autokroso varžybose startavusiam jaunuoliui Dilonui Šermukšniui iškovota antroji vieta – daugiau nei puikus pasiekimas, Monika Tutinaitė pergalę taip pat pasiekė pelnytai, o Irmantas Buivydas veikiausiai jau ruošiasi revanšui kitame etape.
Aišku viena – šis sezonas į autokrosą atvedė dar kelis naujus Jaunimo klasės veidus ir tai džiugina tiek žiūrovus, tiek organizatorius, tiek visą autokroso bendruomenę.
M-1600 klasė
M-1600 klasėje, kaip ir buvo galima prognozuoti, kova dėl nugalėtojo vardo virė tarp anykštėno Šarūno Gruzinsko ir panevėžiečio Egidijaus Nevulio. Įsiminkite žodį „virė“. Jo mums dar reikės kalbant apie finalus.
Prieš startą buvo galima tikėtis, kad su šiuo duetu stumdysis ir Lukas Kovera, tačiau šįkart „Pakruojo ASK“ sportininkas vaidino antraplanį vaidmenį. Tačiau favoritus į galinio vaizdo veidrodėlį dairytis privertė Gražvydas Kiela, nustebinęs savo stabiliu tempu. Būtent šis sportininkas ir prasibrovė ant trečiojo prizininkų pakylos laiptelio.
Dėl pirmosios vietos kovoję Šarūnas Gruzinskas ir Egidijus Nevulis finale pademonstravo visą autokroso grožį – varžėsi nevengdami tarpusavio kontaktų, tačiau išlaikydami džentelmeniškumą.
Įpusėjus finalui antras važiavęs Egidijus Nevulis pasinaudojo proga, kai Šarūnas Gruzinskas sulėtėjo pavijęs ratu lenkiamą dalyvį, ir per nedidelį tarpą tarp automobilių prasibrovė į pirmą vietą.
Tačiau atkaklusis anykštėnas net ir su verdančiu „Honda Civic“ varikliu susigrąžino pirmąją vietą. Šarūnas Gruzinskas rizikavo perkaitinti variklį, tačiau jis tikrai nėra tas, kuris sustos finale vien todėl, kad temperatūros rodyklė daužo lubas.
Finišavęs garais besiverčiančiu automobiliu anykštėnas iškovojo pirmąją pergalę šiemet, garbingoje kovoje aplenkęs autokroso vilką Egidijų Nevulį.
M-2000 klasė
M-2000 klasėje taip pat netrūko aštrių momentų, o didžiausia intriga čia kilo, kai dėl pirmosios pozicijos susikirto ramygaliečio Nerijaus Baikausko ir Rokiškio atstovo Arno Grabausko keliai.
Pastarasis pirmojo važiavimo metu parodė, kad gali pusę distancijos įveikti nuplėšta padanga ir apsiginti nuo iš galo atakuojančių varžovų.
Nerijus Baikauskas taip pat nebuvo linkęs lengvai padovanoti pirmosios vietos ir finale jis savo planą įgyvendino.
Atradęs pusprogę lenkti Arną Grabauską jis surizikavo ir iškopęs į lyderio poziciją jos nebeatidavė iki pat šachmatinės vėliavos mosto. Arnui Grabauskui šįkart teko susitaikyti su antrąja vieta.
Trečiąją poziciją sunkiai, tačiau laimėti pavyko panevėžiečiui Arūnui Matuliui. Visą dieną jo „Renault Clio“ kamavo įvairūs prancūziški gedimai, tačiau finale automobilis važiavo be didesnių problemų. To rezultatas – trečiosios vietos taurė į Arūno Matulio kolekciją ir pirmieji taškai į asmeninės įskaitos sąskaitą.
Šį sezoną taurių tikėtis galima ir iš Gražvydo Strazdausko. Jis sekmadienį liko ketvirtas, tačiau stabilus tempas iš Jaunimo klasės į „dvilitrius“ šiemet žengusį vaikiną laikui bėgant gali atvesti ant podiumo.
OPEN klasė
OPEN įskaitos važiavimus buvo galima vadinti grandų dvikova, mat čia dominavo du greiti ir patyrę lenktynininkai – Paulius Šniukas su „Volkswagen Golf IV R32“ bei Andrius Luščiauskas su „Audi 80 Turbo Quattro“.
Būtent jie visą dieną ir žaidė gaudynes tarpusavyje, tačiau finalas susiklostė kiek kitaip.
Į lemiamą važiavimą Andrius Luščiauskas net nepajudėjo dėl techninių problemų, Paulius Šniukas tuo metu ramiai suko ratus būdamas pirmoje vietoje, o žiūrovų žvilgsniai krypo į kovas už pastarojo nugaros.
Antrajai vietai laimėti savo kandidatūras pateikė Justas Lapašinskas ir Lukas Kirilovas.
Nors Lukas keletą ratų vis ieškojo būdų, kaip aplenkti Justą, tačiau joks planas jam neišdegė.
Aštriai, tačiau be klaidų važiavęs Justas Lapašinskas neatidavė antrosios vietos, o Lukui Kirilovui liko džiaugtis likusia laisva vieta ant prizininkų pakylos. Kitiems šios klasės dalyviams vilčių pavyti Luką Kirilovą ir išstumti jį iš trečiosios vietos beveik nebuvo.
Trasoje dėl pozicijų kovoję sportininkai taip pat rinko taškus ir komandinėje įskaitoje.
Čia etapo nugalėtojais tituluota Panevėžio ir kitų miestų sportininkus vienijančio klubo „Ekrosas“ rinktinė. Beje, šios ekipos narė Indrė Zatorskytė tapo pirmąja šio sezono dalyve, patyrusia „stogą“.
Šių metų Aukštaitijos mėgėjų autokroso sezonas žada tikrai įdomius metus. Tiesa, dar nėra aiškios visų varžybų datos, tačiau antrasis etapas planuojamas Joniškio trasoje.
Sportininkai dėl taurių ir taškų kėbulus surems birželio 22-ą dieną.