Dvi šalis – Lietuvą ir Latviją vienijančių autokroso pirmenybių sezonas artėja pabaigos link, tad dalyviai puikiai supranta taškų svarbą. Kad varžybose Biržuose nebus jokių kompromisų buvo galima suprasti vien pažvelgus į turnyro lentelę.
Daugelyje automobilių klasių taškų skirtumai tarp lyderių tokie nedideli, kad kiekviena iškovota pozicija dar prieš šį etapą jau buvo aukso vertės.
Priešpaskutinis etapas Biržuose dalyvius pasitiko ženkliai patobulinta trasa. Organizatoriai gerokai išplatino visą distanciją, tad vietos lenkimams čia tikrai pakako. Etapą organizavę Biržų ASK nariai taip pat rado ir trasos drėgnumo balansą.
Danga buvo reguliariai laistoma, tačiau organizatoriai tą darė saikingai. Per didelis vandens kiekis šią molingą trasą greit paverčia čiuožykla, tačiau šįsyk organizatoriai šiuos strateginius veiksmus šveicarišku tikslumu.
D-1600
Itin dramatiški buvo D-1600 klasės važiavimai. Čia startuoti užsiregistravo keturi dalyviai. Visi jie – sezono greičiausiųjų ketvertuke. Lenktynes Biržuose pradėjo Šarūnas Gruzinskas, Dainius Stapulionis, Vytautas Tumasas bei Sigitas Augustinas. Deja, tačiau pastarasis sportininkas iš varžybų pasitraukė dar chronometruojamuose važiavimuose.
Kupiškėnas patyrė smarkią avariją. Pataikęs į duobę sportininkas tris kartus vertėsi, sunaikino savo „Seat Ibiza“ ir ne tik apsunkino savo situaciją šiame etape, bet ir gerokai susikomplikavo padėtį viso sezono įskaitoje. Po šios nesėkmės Sigitui Augustinui teks greitai spręsti dilemą, kaip prikelti „ištaškytą“ automobilį finaliniam etapui. Iki etapo Biržuose Sigitas Augustinas buvo klasės lyderis, tad paleisti šį titulą taip apmaudžiai jam būtų tikrai didelė netektis.
Po sezono lyderio pasitraukimo itin atkakli kova užvirė tarp likusių trijų dalyvių. Tokios artimos, strateginės, kontaktinės, tačiau taisyklėms nenusižengiančios kovos nebuvo jau seniai.
Šarūnas Gruzinskas, Dainius Stapulionis ir Vytautas Tumasas vienas kitam užkūrė tokią pirtį, kad žiūrovai negalėjo atplėšti akių nuo trasoje vykstančių įdomybių. Vėlyvas stabdymas, sudėtingi lenkimai, trajektorijų kryžiavimas ir drąsios atakos – tai buvo finalas, kokio seniai niekas nematė.
Nors iki finalinių važiavimų atkakliausia kova vyko tarp Šarūno Gruzinsko ir Dainiaus Stapulionio, tačiau finale apie savo priminė Vytautas Tumasas, kuris tarsi šaltu dušu varžovus išmaudė tuomet, kai pusę finalo važiavo pirmoje pozicijoje.
Tačiau varžovai sugebėjo susigrąžinti iniciatyvą ir Vytautą Tumasą paliko trečioje vietoje. Antrąją vietą laimėjo Dainius Stapulionis, o ant pirmojo laiptelio žengė Šarūnas Gruzinskas.
D-2000
D-2000 klasė buvo pati gausiausia. Čia susirinko dešimt dalyvių. Įdomiausia tai, kad visų jų pajėgumas buvo itin panašus, tad sprendimas lažintis dėl kažkurio iš sportininkų pergalės būtų buvęs labai rizikingas.
Pirmąją vietą šioje klasėje iškovojo Latvijos lenktynininkas Dairis Platovs. Sportininkas dar kvalifikaciniuose važiavimuose pademonstravo, kad yra nusiteikęs kovingai. Lenktynininkas pademonstravo užtikrintą vairavimą ir finale už savęs paliko visą dalyvių peletoną.
Antrą vietą iškovojo Karolis Petrovičius, kuris į šias varžybas atvyko praktiškai po bemiegės nakties, mat lenktynių išvakarėse, Akmenėje vykusiose varžybose gerokai apgadino savo automobilį. Tačiau pasiruošti etapui Biržuose lenktynininkas spėjo ir jo pastangos buvo vainikuotos antrosios vietos taure.
Trečią poziciją iškovojo Gintaras Bėlskis, už savęs palikęs dar septynis dalyvius. Finale nesėkmę patyrė Mykolas Baliūnas. Nors sportininkas finišavo garbingoje ketvirtoje vietoje, tačiau iškovoti daugiau taškų šio sezono favoritui neleido nusimontavusi padanga.
D-2000 Super
D-2000 Super įskaitoje nugalėtoju tituluotas Justinas Mikalauskas. Jis nepaliko vilčių savo varžovams ir visus važiavimus įveikė pirmoje pozicijoje. Maža to, lenktynininko persvara prieš oponentus buvo tikrai solidi, tad Justinui Mikalauskui net neteko dairytis į galinio vaizdo veidrodėlius.
Antrą vietą laimėjo Ramūnas Zabiela, o trečioje pozicijoje finišavo Maris Ozolinš. Ketvirtą ir penktą vietas pasidalijo šeimyninis duetas – atitinkamai Vytautas ir Gediminas Poškos.
D-2000 RWD
Gana įdomiai viskas klostėsi D-2000 RWD klasėje. Čia startavo keturi dalyviai – trys latviai ir vienas lietuvis. Du BMW prieš du VAZ. Šioje klasėje kvalifikaciniai važiavimai taip pat vyko itin permainingai. Vieną ar kitą važiavimą laimėdavo vis kitas dalyvis.
Tačiau finale savo pranašumą įrodė latvis, lyderiaujantis šiame sezone, Maris Riekstinš. Antrą vietą užėmė VAZ vairavęs Arnis Sarkans. Trečią vietą iškovojo itin didelio publikos palaikymo sulaukęs biržietis Dainius Dambrauskas.
OPEN
OPEN klasėje didesnių intrigų neįvyko. Nugalėtoju ir vėl tapo turbininę ir keturiais ratais varomą „Audi“ vairavęs anykštėnas Andrius Luščiauskas. Antroje pozicijoje finišavo Žilvinas Lingė, kuris pripažino, kad šiemet savo pagrindinio varžovo pavyti nebesugebės. Tačiau rokiškėnas užsiminė, kad kitam sezonui ruošia naują projektą, tad Andriui Luščiauskui kitąmet veikiausiai lengva nebus.
Trečios vietos taurę šioje įskaitoje iškovojo Teisutis Malinauskas su BMW, kuriam pavyko išgyventi iki finalo tuo metu, kai kiti oponentai vienas po kito traukėsi dėl patirtų gedimų.
Komandinėje įskaitoje triumfavo Latvijos rinktinė. Antrąją vietą iškovojo gausiausią būrį lenktynininkų vienijanti „Ekroso“ komanda. Treti – Kupiškio „Auto-moto sportas“ nariai.
Paskutinis, finalinis ir visus nežinomuosius išaiškinsiantis etapas įvyks vos už poros savaičių.
Aukštaitijos-Žiemgalos sezono atomazga bus surengta Kupiškio rajone esančioje Uoginių autokroso trasoje. Varžybos įvyks rugsėjo 23-ią dieną.