Ilgai lauktas Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso sezonas prasidėjo, tačiau tokios azartiškos ir įtemptos jo pradžios turbūt nesitikėjo niekas. Kokios bebūtų varžybos, tačiau naujas sezonas visuomet pateikia įdomybių, naujų dalyvių, neregėtų automobilių, netgi naujų trasų.
Ne išimtis ir Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso pirmenybės. Jos prasidėjo Rokiškio rajone esančioje Bajorų trasoje ir daugelį nuteikė optimistiškai. Šešių etapų serija bus labai įdomi bei sunkiai nuspėjama, o metų gale viso sezono lyderius gali skirti vos keli įskaitiniai taškai.
Vienvaldyste, panašu, nekvepės nė vienoje klasėje. Tokias prielaidas drįstu daryti pamatęs pirmąjį etapą Rokiškyje. Čia seniems vilkams įkrėtė nauji arba po pertraukos grįžę dalyviai. Ką tai reiškia, nuspėti nesunku. Šiemet trasose matysime daug jaunatviško maksimalizmo ir tiek pat patirties. Kam seksis geriau, pasakyti galėsime rudenį, tačiau dabar metas apžvelgti pirmąjį etapą.
D-1600
Šiame divizione, kuriame automobiliai varomi varikliais iki 1600 kub. cm. ir turi vieną varančiąją ašį, aršiausios kovos buvo galima laukti iš panevėžiečio Egidijaus Nevulio ir Biržų atstovo Eriko Narbuto. Taip pat buvo aišku, kad lyderių rikiuotėje savo vaidmenį turės ir Justinas Mikalauskas. Būtent šią trijulę buvo galima įvardyti kaip realiausius pretendentus į pirmąsias sezono taures. Tačiau automobilių sportas tuo ir įdomus, kadangi čia iki pat paskutinių metrų negali žinoti, kaip viskas pasibaigs.
Dar kvalifikacijos metu pavarų dėžės gedimą patyrė biržietis Erikas Narbutas. Tačiau Dovilo Čiutelės mokinys rankų nenuleido ir jau netrukus serviso zonoje užvirė darbas. Dar nepasibaigus kvalifikaciniams važiavimams pavarų dėžė buvo nuimta ir prasidėjo remontas. Remontas buvo ilgas. Dėl jo Erikui Narbutui teko praleisti vieną pusfinalį. Sportininkas suprato, kad jei ir startuos, tai patekęs į finalą bus pastatytas į paskutines pozicijas. Erikas Narbutas gedimą pašalinti spėjo, tačiau tai bėda po vieną nevaikšto.
Tuo metu, kol Erikas Narbutas tūnojo palindęs po automobiliu, lengviau atsikvėpė Egidijus Nevulis. Jis šį sezoną vėl pradėjo savo senuoju „Opel Astra“, nors garaže turi ir naujai sukonstruotą analogišką bolidą. Atvirai pasakius, nelabai aišku, kam šiam sportininkui reikėjo naujo automobilio, jei ir su šiuo senuku jis nepasiduoda kiekvienam norinčiam jam išspardyti sėdimąją.
Be šių dviejų sportininkų ir jau minėto Justino Mikalausko į Rokiškį atvyko ir kiti, jau matyti ir dar nematyti dalyviai. Niekuo nenustebino, tačiau ir nė kiek nenuliūdino Vytautas Tumasas. Praėjusiais metais įsibėgėjęs sportininkas šiemet, panašu, dar pagreitėjo. Kad šiais metais jį pamatysime ant prizininkų pakylos, abejonių nekyla. Kad gali važiuoti greitai, jis jau parodė. Tačiau ir jam lengva nebus, kadangi šioje klasėje taip pat startuoja ir tokie dalyviai kaip latvis Elvis Plikšs, lietuviai Lukas Kovera ar Mantas Palionis.
Bene didžiausia staigmena galima laikyti Dmitrijaus Prokopovo pasirodymą. Autokroso naujokas padarė klaidų, apdaužė automobilį ir nieko nelaimėjo, tačiau parodė, kad šiemet jis nesileis stumdomas.
Itin azartiškai Biržuose susiklostė D-1600 finalinis važiavimas. Nors finale buvo tikėtasi latvio Elvio Plikšo pasipriešinimo, tačiau lietuviams teko kautis tarpusavyje. „Braliukui“ dar pirmojo važiavimo metu subyrėjo pavarų dėžė ir, priešingai nei Erikas Narbutas, latvis jos nesusitvarkė. Tiesą pasakius, net nebandė to daryti. Tuo metu trasoje užvirė atkakli finalinė kova. Iš nugaros atakavęs Erikas Narbutas netrukus ėmė demonstruoti savo pajėgumą ir kopė pozicijomis aukštyn.
Tačiau iki finišo likus keliems ratams situacija pasikeitė kardinaliai. Tarp Egidijaus Nevulio ir Justino Mikalausko įvyko kontaktas, po kurio panevėžietis liko kaboti ant trasos šlaito, o jį neleistinai apsukęs J.Mikalauskas buvo diskvalifikuotas. Kai jau atrodė, kad ryte patirtas Eriko Narbuto greičių dėžės košmaras baigėsi ir jis turi visus šansus iškovoti taurę, biržietis sugebėjo pats, be niekieno pagalbos išlėkti iš trasos ir pasikabinti ant trasos ribas žyminčių padangų.
Taigi, ant podiumo nematėme E.Nevulio, E.Narbuto ir J.Mikalausko. Pirmąją vietą čia užėmė visą dieną šaltus nervus ir pagirtiną stabilumą demonstravęs Lukas Kovera. Jis padarė viską, kad finišo tiesiojoje savo varžovus galėtų matyti tik galinio vaizdo veidrodėlyje.
Antrąją ir trečiąją vietas pasidalijo tie, kuriems šįsyk šypsojosi sėkmė. Dėl favoritų nesėkmių finale ant antrosios vietos laiptelio užkopti pavyko panevėžiečiui Mantui Palioniui, o trečiosios vietos apdovanojimą gana lengva ranka pasiėmė Sigitas Augustinas.
Tačiau abu pastarieji sportininkai laimėtas taures gali laikyti garbingiausioje namų vietoje, kadangi panašų pasiekimą kituose etapuose, jei E.Nevulis, E.Narbutas ir J.Mikalauskas išvengs problemų, pakartoti bus sunku.
D-2000
Dviejų litrų darbo tūrio varikliais varomų automobilių klasėje šįsyk buvo kaip niekad ankšta. Vertinant praėjusius metus, šioje įskaitoje į prizininkų trejetą taikėsi kone dešimt sportininkų. Jų gretose ir Kupiškyje vykusiame bulių krose sužibėjęs Joniškio atstovas Šarūnas Budrys, savo pasirodymu Uoginiuose pareiškęs apie tai, kad šiemet jis ant prizininkų pakylos ketina lipti ne kartą.
O kur dar būrys greitų dalyvių iš praėjusių metų – Paulius Baltrukėnas, Gintaras Bėlskis, Arūnas Matulis, Tomas Valiukas, Petras Pribušauskas, Vytautas Strazdauskas, Marius Varnas.
Praėjusių metų sezoną praleidęs sugrįžo ir Arnas Grabauskas. Jis tapo viena iš didžiausių staigmenų pirmojo etapo važiavimuose, kadangi parodė, jog dar nepamiršo sportinio vairavimo įgūdžių. Deja, tačiau visą dieną pagirtiną tempą demonstravusiam lenktynininkui finalas nesusiklostė ir jis liko be apdovanojimo.
Tačiau sportininkas pademonstravo, kad neteisūs yra tie, kurie jį nurašyti norėjo dar prieš startą. Taip, galbūt Arno antrosios kartos „Volkswagen Golf“ nėra pats daliausias automobilis, tačiau čia ne grožio konkursas. Čia šampanu laistosi tie, kurie rodo greitį, o ne automobilio rūbą.
Kadangi D-2000 divizionas buvo padalintas į du pogrupius, kiekviename jų buvo matyti vis kiti lyderiai. Tai žadėjo atkaklią ir įdomią kovą finaliniame važiavime. Tapo aišku, kad finaliniame važiavime daug ką lems sugebėjimas užsiimti poziciją pirmame posūkyje po starto tiesiosios.
Šioje kovoje savo pranašumą įrodė ir iki pat finišo pirmuoju smuiku grojo Paulius Baltrukėnas. Už jo nugaros dar starto tiesiojoje kilo susistumdymas, tad lyderis turėjo galimybę kiek atsiplėšti.
Kurį laiką P.Baltrukėnui iš paskos važiavo Marius Varnas, tačiau jam pozicijos išlaikyti nepavyko dėl techninių problemų. Tuo pasinaudojo Arūnas Matulis, kuris užėmė antrąją vietą. Trečioje pozicijoje įsitvirtino jau minėtas ir šį sezoną daug žadantis Šarūnas Budrys.
Už šių sportininkų virė tikra kova dėl išlikimo, kurios neatlaikė į susistumdymą patekęs ir iš trasos išlėkęs Vytautas Strazdauskas, technines problemas patyręs ir šiuo metu garaže variklį jau ardantis Gintaras Bėlskis, nieko doro savo tėvynės labui Rokiškyje nenuveikė ir „braliukai“ latviai.
Open
Pirmame etape šioje klasėje susirinko šeši dalyviai. Prieš startą favoritais čia buvo galima laikyti tris sportininkus – savo greitį jau įrodžiusį Žilviną Lingę su „VW Golf“, autosporte ne naujoką, tačiau Aukštaitijoje šiemet aktyviai važiuoti nusprendusį Andrių Luščiauską su „Audi“ bei Bajorų trasoje vėl pasirodžiusį Domą Meilų, kuris dažniau matomas Latvijos trasose.
Verta paminėti, kad net du varžybų favoritai sugebėjo apsiversti ir tai padarė dar net ne įskaitinių, o bandomųjų ar kvalifikacinių važiavimų metu. Savo stogus šiek tiek palamdė Žilvinas Lingė ir Andrius Luščiauskas. Žinoma, prie to prisidėjo ir gana minkšta bei greit duobes atverianti trasos danga.
Šio važiavimo finalai daug intrigos neįnešė, tačiau leido suprasti, jog po daugkartinio Open klasės nugalėtojo Donato Stašiūno-Žvėries sprendimo praleisti šį sezoną, Žilvinas Lingė tikrai negalės jaustis ramiai. Ir to priežastis yra turbininę ir visais ratais varomą „Audi“ vairuojantis Andrius Luščiauskas, nugalėjęs Bajorų trasoje. Jis šių metų sezone turi rimtų ambicijų ir tai jau parodė.
Žilvinui Lingei ir vėl teko tenkintis antra vieta, o trečią poziciją be didesnio vargo iškovojo Domas Meilus. Tiesa, kol kas neaišku, ar šis Domo Meilaus sugįžimas tėra tik priminimas apie save, ar sportininkas ketina lenktyniauti visame Aukštaitijos-Žiemgalos sezone. Jei teisingas yra pirmasis variantas, tuomet apsidžiaugti turėtų Justas Lapašinskas. D-1600 ir D-2000 įskaitose anksčiau lenktyniavusiam, o dabar į Open įskaitą šokusiam jaunuoliui čia lengva nebus, tačiau jei klostysis aplinkybės, sportininką galima tikėtis išvysti ant prizininkų pakylos.
D-2000 Super
Iki šiol šiose pirmenybėse D-2000 Super diviziono nebuvo, tačiau šiemet organizatoriai nusprendė išgryninti tuos sportininkus, kurių automobiliai yra sukonstruoti pagal šalių čempionatų reikalavimus. Tai tarsi aukso vidurys tarp D-2000 ir Open klasių. Ar šį įskaita turės pasisekimą ir surinks gausesnį būrį dalyvių, parodys laikas. Bajoruose šioje klasėje susirinko tiek sportininkų, kad visi jie tilpo į vieną pogrupį.
Greičiausias buvo ir be didesnės konkurencijos Rokiškyje triumfavo „Honda Civic“ vairavęs Gediminas Poška. Jam įkandin tądien sekė ir galiausiai antrąją vietą iškovojo ramygalietis, „Ekroso“ komandos narys Ramūnas Zabiela. Tiesa, jis viename iš važiavimų patyrė virtimą. Tačiau net ir tai nesustabdė sportininko. Finale jis aplamdytu automobilio atkakliai brovėsi finišo link. Beje, tai jau antrasis Ramūno Zabielos „stogas“ per dvejas varžybas.
Trečiosios vietos taurę iškovojo Latvijos sportininkų kariaunos vedlys, puikiai lietuviškai šnekantis autokroso vilkas Maris Ozolinš.
Jis vienintelis „braliukų“ gretose tądien pasipuošė prizininko apdovanojimu. Net neabejoju, kad jei OPEN klasėje būtų startavęs Andrejs Lajevskis su savo įžymiuoju „Mercedes-Benz“, Latvijos vėliava prizininkų podiumą Rokiškyje būtų papuošusi ir dar sykį.
Komandinėje įskaitoje daugiausiai naudingumo balų surinko ir taurę savo klubui iškovojo „Ekroso“ ekipos sportininkai. Antrasis Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso pirmenybių etapas įvyks Joniškyje. Būtent ten gegužės 28-ą dieną bus galima pamatyti, kurių sportininkų pasirodymas pirmame etape buvo tik laimingas atsitiktinumas, o kurie savo pergalėmis tikslingai grindžia kelią sezono nugalėtojo vardo link.