„Aurum 1006 km lenktynių“ dalyvių įvairovė: nuo „Honda CRX“ iki unikaliosios „Ginetta G55“

Palangoje vykstančios lenktynės visada pasižymėjo dalyvių įvairove, pradedant nuo dar pirmose varžybose laimėjusiais paskutiniais istorijoje oro aušinamais „Porsche 911“ (993 karta) modeliais ir baigiant kasmet su „Mustang“ varikliu apginkluota rusiška technika vis grįžtančiu D.Čiūtele. Šiemet čia kaip ir visada žiūrovai galėjo pamatyti jau seniai gatvėje išnykusius ar net jose ir nepritaikytus legaliai eksploatuoti tikrus sportinius automobilius. Šįkart apie juos ir papasakosime.
19452914_1392060627539613_7321544264821680873_o
19452914_1392060627539613_7321544264821680873_o

Apie 2000-uosius metus Lietuvos keliuose dar karaliavę „Honda CRX“ automobiliai jau kuris laikas yra beveik išnykę iš mūsų gatvių. Kai 1987 m. „Honda“ pristatė miniatiūrinio dydžio sportinę „Honda Civic“ automobilio versiją dar tikrai negalėjo numatyti, kad per ateinančius trisdešimt metų pasaulyje nebus tokios slalomo trasos, kurioje šie trumpa ratų baze pasižymintys automobiliai nedominuotų.

Ištisa lenktynininkų karta užaugo pradėdami lenktyniauti nuo šio sąlygiškai pigaus ir bene lengviausio masinei produkcijai pritaikyto sportiško automobilio. „Hondos“ sėkmės receptas nebuvo niekuo ypatingas, jis slypėjo detalėse ir svarbiausia - paprastume.

Komandų archyvo nuotr./„Aurum 1006 km“ lenktynių dalyvių įvairovė
Komandų archyvo nuotr./„Aurum 1006 km“ lenktynių dalyvių įvairovė

Automobilis buvo nepraktiškas, neįtikėtinai mažas, nesaugus, nes kėbulas buvo pagamintas iš itin plonos skardos ir turėjo jau nepriklausomą, dvisvirtę pakabą (double wishbone - anglų k.) bei absurdiškai patikimus aukštasūkius variklius.

Šiandien dėl saugumo reikalavimų toks automobilis niekada nepasiektų konvejerio. Jo sėkmės receptas buvo gana paprastas, tačiau net patys „Honda“ inžinieriai savo sėkmės pakartoti nesugebėjo, visi būsimi modeliai buvo sunkesni, brangesni ir t.t.

Jau daugybę metų šio legendinio automobilio nebematėme ir Palangos lenktynėse, manėme, kad ir niekada jau ir nebe pamatysime. To priežastys paprastos: pats modelis jau ne pirmos jaunystės, netrukus tapsiantis vos ne muziejiniu ir tuo pačiu absoliučiai netinkamas šio tipo varžyboms.

Savo pakabos dėka „Honda CRX“ visu grožiu atsiskleidžia vingiuotuose keliuose ar slalomo trasose, kur dėl savo itin mažo svorio ir trumpos ratų bazės gali mesti iššūkį faktiškai bet kam, tačiau mažas automobilis yra pasmerktas stokoti galios, kadangi jame įmontavus didelį galingą variklį labai nukentėtų svorio balansas ir valdymo savybės.

Palangos trasoje turime mažai posūkių ir labai ilgas tiesiąsias. Tai - paskutinė vieta, kurioje su tokiu automobiliu šalia superautomobilių norėtumėte atsidurti, tačiau šiemet svečiai iš Estijos pabandė.

Iš Pernu (ten - geriausia Baltijos šalyse žiedinių lenktynių trasa) apylinkių kilę sportininkai Erko Eriste ir Romet Tsirna į automobilį įmontavo „Honda K24“ variklį išvystantį apie 300 AG bei jis, be abejo, sveria minimalius savo klasei leidžiamus 880 kilogramus. Šis didesnių, galingesnių monstrų apsuptyje būsiantis automobilis tikrai nelaimės, nelips ir ant podiumo, tačiau visiems lenktynininkams ir žiūrovams primins, nuo ko prasideda autosportas.

Brolių Hollandų „Ginetta G55 GT4“

Broliai Hollandai visiems besidomintiems Palangos lenktynėmis gerai pažįstami. Šie patrakę britai kasmet atsiveža unikalių automobilių ir šiemet lenktynių trasoje skris su mūsų kraštuose labai retai matomu paukščiu pavadinimu „Ginetta“. Paskutinį kartą panašiu automobiliu šalyje varžėsi tik Ernesta Globytė, 2014-2015 m. vairavusi kitą šio sportinio automobilio versiją – „Ginetta G50“. Su ja net užėmė ketvirtą vietą 2015 m. „Eneos 1000 km lenktynėse“. Tai kas gi toji menkai mums girdėta „Ginetta“?

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Lenktynių užkulisiai
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Lenktynių užkulisiai

Jei „Honda CRX“ buvo pagamintas didžiausio variklių gamintojo pasaulyje, tai 1958 metais Didžiojoje Britanijoje jėgas apjungę keturi broliai Walklettai įgyvendinami svajonę mažame garaže įkūrė nedidelį sportinių automobilių gamintoją skambiu pavadinimu – „Ginetta“.

Pats žodis kilęs iš hebrajų kalbos, kurio reikšmė: maloningasis Dievas. Matyt, broliai buvo labai dėkingi Dievui, kad galėjo gyventi tokį gyvenimą, apie kokį visada ir svajojo. Jie netruko pasiskirstyti darbus, vienas brolis vadovavo kompanijai, kitas kūrė dizainą, trečias paniro į inžinerinę pusę, o paskutinysis į pardavimus.

Vienu pirmųjų bandymų broliai sukūrė savo bene patį geriausią automobilį, ultra lengvasvorį „Ginetta G4“, kurių per 500 vienetų nusėdo kažkur lenktynininkų garažuose. Vėliau kompanija nesėkmingai bandė sukurti ir „AC Cobra“ žudiką, turėjo pakilimų ir nuopuolių, bet 1986 metais broliai nusprendė grįžti į „didžiąją lygą“ ir ėmė kurti revoliucinį masinei gamybai skirtą „Ginetta G32“ modelį.

Dvivietis coupe turėjo viduryje įmontuotą variklį ir galėjo būti tikra bomba rinkoje, tačiau tuomet visus planus plėstis ir net perkelti gamybą į naujas didesnes patalpas sujaukė kitą rekordiškai pigų su viduryje įmontuotu varikliu automobilį („Toyota MR2“) pristatę japonai, su kuriais kaina broliai negalėjo konkuruoti ir neilgai trukus 1989 m. kompaniją pardavė.

Nuo tada įmonė balansavo ant bankroto ribos kol 2005 m. ją nupirko verslininkas ir britų lenktynininkas L.Tomlinsonas. Jis netruko pristatyti sąlyginai pigų ir mažą, vos 800 kg sveriantį „Ginetta G40“, o vėliau ir „G50“. Tuo tarpu broliai Hollandai Palangoje lenktyniavo Lidso mieste rankomis surinktu ir pačiu galingiausiu kompanijos automobiliu - „Ginetta G55“. Šiose varžybose matėme jo „GT4“ versiją turinčią 3,7 litro darbinio tūrio V6 variklį išvystantį iki 380 AG, automobilio svoris siekia vos 1085 kg.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų