Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Aurum 1006 km“ lenktynių dešimtukas: ar yra dėl ko džiaugtis?

Į lenktynes visi sportininkai važiuoja laimėti, tačiau ant podiumo vietos yra vos trims komandoms. Vis tik kol vieni guodžia save likę be taurių, kiti ir aštunta vieta džiaugiasi lyg būtų čempionų titulus iškovoję. „Ignera & BioCircle by Dynami:t“ komandos lenktynininkas Mantas Matukaitis sako, kad su silpnesniu automobiliu pasiektas geras rezultatas yra daug saldesnis nei būti viduriuke tarp greičiausių.
„Ignera & BioCircle by Dynami:t“ komanda Palangos Aurum 1006 km lenktynėse
„Ignera & BioCircle by Dynami:t“ komanda Palangos Aurum 1006 km lenktynėse / Egidijaus Babelio nuotr.

Visos 1006 km naujienos ir fotogalerijos

Su „Lamborghini“ nebūtų stipriai greitesni

„Aš manau, kad jei būtumėme važiavę „Lamborghini“ ir viskas būtų ėjęsi taip pat sklandžiai, mes galėjome pasiekti 5-6 vietą bendroje įskaitoje, ir GTO klasėje būtume likę 3-4. Iš principo, rezultatas galėjo būti kiek geresnis, bet ar tai ką nors keičia? Manau, kad galimybė pasiekti dešimtuką automobiliu, kuris nebuvo kotiruojamas tarp greičiausiųjų suteikia daugiau malonumo“, – po varžybų kalbėjo M. Matukaitis.

„Ignera & BioCircle by Dynami:t“ komanda praėjusiais metais iškovojo 5-tą vietą „Aurum 1006 km“ lenktynių bendroje įskaitoje su „Lamborghini Huracan Super Trofeo“ automobiliu, šiemet planavo kopti dar aukščiau, tačiau planus pakeitė avarija treniruočių metu Estijoje. Automobilis sudužo, dalys iš gamyklos į Lietuvą keliavo per ilgai, tad ekipa į startą stojo su kiek mažesnio kalibro „GSR Motorsport“ naujai įsigytu GT4 klasės „Ginetta G56“ modeliu.

Šių metų lenktynių dalyvių sąrašas stebino net ir visko mačiusius: 3 GT3 klasės automobiliai, beveik tuzinas „Porsche“ GTO klasėje ir dar keli superautomobiliai. Vien tik pagal automobilių greitį „Ginetta“ geriausiu atveju galėjo stoti į 14-16 poziciją su kitais trimis GT4 klasės modeliais: viena karta senesne Hollandų šeimos „Ginetta G55“ ir „Porsche Baltic“ „Porsche Cayman GT4“ automobiliu. Tačiau ištvermės lenktynėse vien greito automobilio nepakanka. Jis turi būti ir patikimas, sąlyginai ekonomiškas bei turėti ilgą detalių resursą.

Kodėl „Lamborghini“ nesiseka laimėti?

Dėl šios priežasties „Lamborghini“ automobiliams niekaip nesiseka laimėti Palangoje. Nors jie nustebina kvalifikacijoje, lenktynėse koją kiša dažni sustojimai degalinėje, greitai besidėvinčios padangos ar stabdžių trinkelės. Pernai „Ignera & BioCircle by Dynami:t“ kone pusę lenktynių sugebėjo laikytis greičiausiųjų trejetuke, tačiau kilometrams sukantis pozicija žemėjo. Šiemet itin stipri „Nebankrutuok.lt – Club Exit by RD Signs“ ekipa su moderniausiu „Lamboghini Super Trofeo“ taip pat liko 5-i bendroje įskaitoje.

„Šie „Super Trofeo“ modeliai yra sukurti važiuoti „Super Trofeo“ serijoje. Čia lenktynės vyksta kitokiose, platesnėse ir greitesnėse trasose, kur veikia aerodinamika ir lenktynės trunka vos valandą. Automobilis galingas, išvaizdus, greitas, spjaudantis ugnimi. Degalų suvartojimas valandos lenktynėse nėra svarbus. Padangų klausimas taip pat nėra aktualus, išvažiuos tą valandą praktiškai bet kokiomis padangomis. Bet 8 valandų lenktynėse jam reikia gerokai daugiau ir ilgesnių sustojimų nei, pavyzdžiui, GT3 klasės automobiliams, kurie ir yra sukurti tokioms varžyboms. Taip pat čia dar ir „Porsche“ įsimaišo į TOP5 grietinėlę, kuriems ši trasa labai tinka, be to, jų mažesnio darbo tūrio varikliai naudoja mažiau degalų“, – paaiškino praėjusiais metais „Lamborghini“ automobiliu važiavęs M. Matukaitis.

Gera strategija – ne mažiau svarbu nei galingas automobilis

„Lamborghini“ automobiliai turi techninių subtilybių, stabdančių net ir pačias pajėgiausias komandas, tačiau lenktynininko teigimu, gera komanda bei teisinga strategija gali net ir lėtesnį GT4 klasės automobilį įterpti į greičiausiųjų dešimtuką tarp „bombų“. Mantas Matukaitis juokiasi, kad komanda net pati save nustebino dirbdama kaip laikrodis, itin didelę įtaką pergalei GT4 klasėje turėjo ir Daliaus Steponavičiaus, patyrusio lenktynių stratego, kurio komanda varžosi „Le Mano“ serijoje prisijungimas.

„Vadovų komanda tikrai buvo aukšto lygio. Mindaugas Valiūnas per ilgus metus prisisėmė pakankamai patirties, tačiau ta patirtis buvo daugiausia savamokslė, mes augome kartu, sprendimus kaip ką daryti galvojome patys.

Tuo tarpu Dalius daugiau nei 20 metų profesionaliai dirba šį darbą ir jis įnešė į komandą ramybę bei pasitikėjimą. Jo sprendimai buvo aiškiai išaiškinti ir nekvestionuojami, tad kiekvienas galėjo ramiai susikoncentruoti ties savo darbu. Lenktynininkai – ties važiavimu, meistrai – ties automobilio priežiūra“, – aiškino M. Matukaitis, kuriam teko beveik pusvalandį važiuoti šlapioje trasoje su „slick“ tipo padangomis be protektoriaus, nes debesys tai mestelėdavo lietaus ant magistralės asfalto, tai apstodavo lyti.

Silpnas automobilis ant šlapios dangos prarado gerokai mažiau greičio nei galingiausi modeliai. Komandos vadovybė nusprendė Mantą laikyti kaip įmanoma ilgiau. Buvo anksčiau stojusių komandų, kurios užsidėjo sausai dangai skirtas padangas, ir lietui sustiprėjus turėjo grįžti, o „Ignera & BioCircle by Dynami:t“ išlaukė sustiprėjusio lietaus ir sutaupė bereikalingo laiko.

Nustebino penkiolikmetis

Žinoma, komandos teigimu ne mažiau gerą darbą turėjo padaryti ir lenktynininkai. Sunkiausiomis sąlygomis smarkiai lyjant Karolis Gedgaudas parodė, kad žiedinių lenktynių čempiono titulus iškovojo ne už gražias akis važiuodamas tik 1-2 sekundėmis mažesniu tempu nei lyderiai. O labiausiai visus nustebino 15-metis Aras Kvedaras.

VIDEO: Rokas ir Aras Kvedarai – tėtis ir sūnus Palangos 1006 km lenktynėse

„Visi vairuotojai daro klaidų, mes su Karoliu irgi darėme, tik gerai, kad klaidos buvo mažos, nepadarė didesnės įtakos. Tačiau Aras mus visus nustebino tiesiog nedarydamas klaidų. Jis važiavo kaip robotas, taip brandžiai ir greitai, kad net patyrusiems vilkams turėtų ausys linkti“, – sprendimu į komandą priimti jauną talentą džiaugėsi Mantas Matukaitis, kuris tiki, kad dar iki pilnametystės jis turi visus reikiamus sugebėjimus laimėti lietuviškąjį „Le Maną“.

Iššokus aukščiau bambos – daugiausiai pasitenkinimo

„Aurum 1006 km“ lenktynėse dalyvauja itin plati gama automobilių, ir natūralu, kad ne visi yra pajėgūs iškovoti pergalę. Natūralu, kad su TCR ar GT4 klasės automobiliu prieš GT3 monstrus „nepasišakosi“, čia lyg su laidyne šaudymo varžybose pasirodyti. Dėl to organizatoriai dalyvius pagal automobilių pajėgumą skirsto į klases, ir nugalėtojų būna ne vienas.

Vis tik Mantas Matukaitis išskyrė, kodėl vienos komandos net ir nebūdamos aukščiausiose pozicijose džiaugiasi labiau už kitas.
„Kai visi komandos mechanizmai veikia idealiai, kai su mažesniu biudžetu ir silpnesniu automobiliu gali pakrauti malkų stipresniems varžovams, tave apima didžiulis pasitenkinimo jausmas. Džiaugiamės pergale ir GT4 klasės įskaitoje, tačiau 8-a vieta bendroje, matant, prieš ką teko stoti į kovą, šypseną padidina dar labiau“, – sakė M. Matukaitis, pridėjęs, kad vien tik gerai sukalibruoto kolektyvo nepakanka, reikia ir trupučio sėkmės.

„Geriausias pavyzdys, kaip fortūna gali nusisukti nuo tavęs – „LG Oled“ komanda, kuri buvo labai stipri, puikiai pasiruošusi, tačiau jai tiesiog nesisekė nuo pradžių. Puikiai žinome, ką tai reiškia, turėjome lygiai tokius pačius nuotykius, taip pat ieškojome variklio, tačiau turėjome sudėti ginklus dar prieš startą. Po tokių metų finišai ir pergalės tampa dar skanesni“, – pokalbė užbaigė „Ignera & BioCircle by Dynami:t“ komandos lenktynininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais