Iki šios dienos 21-osiose ilgų nuotolių lenktynėse jau pareiškė norą dalyvauti 17 komandų.
„Ne tik paraiškas pateikusias ekipas, bet ir besirengiančias tai padaryti, labiausiai domina trečiąjį renginio dešimtmetį atveriančių lenktynių taisyklės, pagrįstai laikomos savotišku renginio scenarijumi“, – sako pagrindinis varžybų organizatorius Darius Jonušis.
Prieš pateikdami komandoms šiuos dokumentus renginio organizatoriai ilgai diskutavo ne tik su šalies, bet ir užsienio autoritetingiausiais automobilių sporto specialistais ir sportininkais. Tarp jų – ir lenktyniavusiais Palangoje, todėl ne iš nuogirdų žinančiais šių varžybų specifiką.
Organizatoriai atidžiai išnagrinėjo ir komandų atsiliepimus bei vertinimus, todėl naujajame renginio reglamente paliko jau pasiteisinusias naujoves ir tobulino susilaukusias dvejonių.
Pasak D.Jonušio, „Aurum 1006 km lenktynių“ taisyklės nesusilaukė didelių permainų, kurias galima būtų vadinti kardinaliomis. Mat stengtasi išlaikyti pasiteisinusius ir tenkinančius komandas elementus, prie kurių jos jau yra įpratusios.
Organizatoriai kasmet vis didesnį dėmesį skiria lenktynių saugumui, todėl ir šiemet renginio saugą reglamentuojantys dokumentų paragrafai išplėsti ir dar labiau sukonkretinti. Tai ypač liečia pirmąją po starto lenktynių valandą, per kurią nutinka bene daugiausia incidentų.
Naujiena – starto procedūra bus patikima tik geriausiems komandų sportininkams. Tai numato taisyklėse įtvirtintas reikalavimas, jog pagrindinėse lenktynėse privalo startuoti komandos vairuotojas, kvalifikacijos metu nuvažiavęs greičiausiąjį ratą.
Jei komanda nedalyvaus kvalifikacinėse varžybose, lenktynes pradės greičiausias ekipos atstovas, geriausią rezultatą pasiekęs per treniruotes.
Kvalifikacinių lenktynių taisyklės išliko bemaž nepakitusios.
Ir šiemet komandą – atrankos varžybų nugalėtoją – lems ne greičiausias vieno lenktynininko nuvažiuotas ratas, o varžybų laimėtojas bus skelbiamas pagal dviejų tos pačios komandos sportininkų greičiausiai nuvažiuotų ratų suminį laiką.
Tai reiškia, kad neužtenka turėti aiškų lyderį, kuris vienas kautųsi dėl geriausios startinės pozicijos.
Super Pole, arba Top 10-tuko, taisyklės irgi nesikeičia. Čia dėl pirmosios pagrindinių lenktynių starto pozicijos ir toliau varžysis vienas greičiausias komandos sportininkas.
Saugumo dėlei iškart po „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, kol lenktynininkai nenuvažiuos pirmųjų trijų ratų, uždrausti bet kokie nurodymai jiems, naudojant demonstracines lentas.
Kai saugos automobilis išvažiuoja į trasą ir kol jis važiuoja pirmus du ratus, uždaroma garažų zona („Pit Lane“) ir kuro papildymo kolonėlė.
Šiuo metu bet kurios komandos automobilis, įvažiavęs į „Pit Lane“ ar kuro užpylimo zoną, gali papildyti atsargas ne daugiau kaip 4 litrais degalų ar pasikeisti pažeistą ratą su sąlyga, kad per artimiausius du ratus, kai tik „Pit Lane“ ir kuro papildymo zona vėl bus atidarytos, jis sugrįš į jas pasipildyti degalų, pasikeisti ratų ar remontuoti automobilį.
Tokie pat reikalavimai taikomi ir paskui jį važiuojantiems bei kertantiems kontrolės liniją sportiniams automobiliams.
Lenktynių organizatoriai grąžina 70 min. trukmės vieno lenktynininko važiavimo trasoje laiką ir ne mažiau 50 min. jo poilsio režimą.
„Nuo šiol GT 4 klasė (taip pat, kaip ir TCR) nebus jungiama su jokia kita klase. Tai bene didžiausia naujovė automobilių, dalyvaujančių „Aurum 1006 km lenktynėse“ skirstyme pagal klases“, – sako D.Jonušis. – Galiu tik pasidžiaugti, jog šis sprendimas jau pasiteisino, o pirmoji tai įrodė „DHR Racing“ komanda iš Didžiosios Britanijos, įsigijusi GT4 klasės „Ginetta G55“ automobilį ir jau atsiuntusi paraišką dalyvauti lenktynėse Palangoje.“
Yra permainų ir baudų sistemoje, tačiau varžybų taisykles sąmoningai ar netyčia ignoravusiam sportininkui jos smogs menkesniu vėzdu nei iki šiol. Mat vietoje buvusių Stop&Go arba piniginių nuobaudų taisyklėse numatytas ir starto pozicijų pažeminimas.
Prarasti nuo 3 iki 5 pozicijų lenktynių starto vietoje, piniginė ar laiko bei Stop&Go baudos (viena arba kelios iš jų) gresia komandoms už jų sportininkų viršytą greitį visų treniruočių, kvalifikacinių važiavimų, pertraukų tarp jų bei lenktynių metu „Pit Lane“ greitojoje juostoje ir kuro papildymo zonoje, kur automobilių greitis negali būti didesnis kaip 40 km/val.
Dar daugiau dėmesio skirta trasoje dirbančių žmonių saugumui, kurie šalina kliuvinius, kai treniruočių, kvalifikacinių varžybų ar lenktynių metu įvyksta avarijos, o dėl jų dalinai ar net visiškai užblokuojama trasa.
Sportininkai, išvydę teisėjus aktyviai mojuojančius geltonomis vėliavomis ar rodančius lentelę SLOW ir matydami trasoje dirbančius teisėjus ar Rescue personalą, privalo sumažinti greitį iki 40 km/val. ar net iki dar mažesnio bei imtis visų atsargumo priemonių. Tik pravažiavęs kliūtį lenktynininkas gali vėl padidinti greitį.
Pažeidęs šį taisyklių reikalavimą treniruočių, kvalifikacijos ar pagrindinių lenktynių metu sportininkas neišvengs skirtingų baudų.
Treniruočių ir kvalifikacijos metu už tai bus baudžiama nuo 3 iki 5 žemesnių starto pozicijų, iki 200 eurų bauda arba 2 greičiausiųjų ratų anuliavimu.
Pirmą kartą pažeidęs šį reikalavimą lenktynių metu sportininkas neišvengs 1 min. STOP&GO, o antrą sykį – 2 min. STOP&GO baudų.
Jei lenktynininkas analogiškai suklys ir trečiąjį kartą, teisėjai bus priversti šalinti jį iš varžybų.
Tačiau organizatoriai tikisi, jog tokių atvejų nebus, nes komandų vadovai ir patys sportininkai atidžiai išnagrinės šį svarbų dokumentą ir griežtai laikysis taisyklių reikalavimų.
Tik tada renginio trečiąjį dešimtmetį atversiančios 21-osios „Aurum 1006 km lenktynės“ visiems dovanos nepamirštamų įspūdžių.