Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

1006 km lenktynės: kaip sportininkai bendrauja su komandomis

Beveik 10 valandų sekinančio darbo greičiausioms šalies lenktynių komandoms. Ilgų nuotolių varžybų specifika išsiskiria iš kitų: čia svarbu ne tik greitis trasoje, bet ir strategija. Kad komandų vadovai priimtų savalaikius sprendimus – jie privalo bendrauti su lenktynininkais. O kaip jie, visą dieną tūnantys mažame kambarėlyje techninio aptarnavimo juostoje bendrauja su sportininkais, kai šie lekia trasoje garsiai burzgiančiame ir besikratančiame automobilyje?
„Aurum 1006 km lenktynių“ akimirkos
„Aurum 1006 km lenktynių“ akimirkos / Egidijaus Babelio nuotr.

Kaip rašoma pranešime, paskutiniais metais prie gerėjančių rezultatų prisideda ir galimybė komandų nariams bendrauti tiesiogiai.

„Aurum 1006km“ lenktynės kasmet tampa vis greitesnės. Kai pirmąjį jų gyvavimo dešimtmetį lyderiai visą distanciją įveikdavo per daugiau nei 9 valandas, kartais prireikdavo ir beveik 10-ies, tai paskutiniais metais greičiausioms komandoms nuvažiuoti visus 373 ratus neprireikė nė 9 valandų. Pernai „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ su „Porsche 911 GT3 CUP“ finišo vėliavą pasiekė trasoje užtrukę 8 val. ir 42 min. Prie vis gerėjančių rezultatų prisideda ne tik tobulėjantys automobiliai, bet ir strategijos sprendimai.

Komandos negali važiuoti viso 1000 km be sustojimo. Automobiliams reikia pildyti degalų atsargas, vairuotojams – keistis. Kaip ir kada geriausia tą daryti – vairuotojams praneša komandų vadovai.

„Prisimenu, kai mes informacijai perduoti dar naudodavome lenteles. Informaciją sportininkams galėjome perduoti tik tiesiojoje ties techninio aptarnavimo juosta. Ir ji toli gražu vairuotojus pasiekdavo ne taip greitai, kaip to norėdavome. Kartais jie pagauti lenktynių azarto visiškai nematydavo mūsų informacijos, tai tekdavo netgi persisverti ir griūti ant trasos“, - nusijuokė senus laikus Palangos lenktynėse prisiminęs Aleksandras Dainys, šiuo metu vadovaujantis „Dynami:t by Baltic Petroleum“ komandai.

VIDEO: Karolis Gedgaudas apie „Dynami:t Energy“ komandų automobilių gedimus

Kodėl komandų vadovams svarbu bendrauti su vairuotojais? Aleksandras sako, kad būtent vairuotojai geriausiai jaučia automobilį ir gali perduoti žinias komandai. Būtent jie sėdėdami viduje jaučiasi, kaip dėvisi padangos, ar gerai veikia stabdžiai. Anksčiau jie galėdavo savo įspūdžius pasakyti tik sustoję.

Bėgant metams technologijos tobulėjo: komandos naudojo telefonus su ausinėmis ir neišjungdavo jų visą lenktynių laiką, naudojo radijo ryšio stoteles, dabar kai kurie jau naudojasi skaitmeninėmis racijomis, kurios leidžia sutaupyti ne vieną sekundę ir net minutes.

„Mes racijų pagalba kalbamės ne tik tarpusavyje su lenktynininkais. Mūsų pokalbius girdi ir komandos mechanikai, bendraujame ir su degalų užpylėjais. Jie – mūsų akys ir ausys kitame Palangos trasos gale. Tad tarkime mes, kaip visada – techninio aptarnavimo juostoje, automobilis jau kyla ant tilto, o kitame gale, ties apsisukimu ar degaline įvyksta didelė avarija, teisėjai jau pradeda kelti geltonas vėliavas, smarkiai sulėtina visą lenktynių tempą. Tiesioginis ryšys mums padeda gerokai greičiau gauti informaciją ir tada galime priimti sprendimą automobilį skubiai siųsti ar tai į „pitleiną“ vairuotojų keitimui, ar tai į degalinę ir šiuos laiką atimančius veiksmus atlikti prarasdami mažiau sekundžių nei įprastai“, - konkretų pavyzdį pateikė „Dynami:t by Baltic Petroleum“ komandos vadovas.

Taip taupomos ne tik sekundės, bet ir minutės, priėmus tokius sprendimus greitėja lyderių tempas, atsiranda nauji rekordai. Vis tik komandos nepiktnaudžiauja pašnekesiais, sako tik besikeičiantys informacija. Ne, bent jau kai kurie.

„Svarbu neblaškyti vairuotojo ir bendrauti kuo konkrečiau ir trumpiau. Vis tik ne su visais tai pavyksta. Pavyzdžiui, mūsų komandoje Danas Azikejevas, rodos, visą laiką važiuoja užspaudęs pokalbio mygtuką, nes jis man visada viską pasakoja“, - nusijuokė BMW M3 važiavusios „Dynami:t by C-Bet“ komandos vadovas Mindaugas Valiūnas.

Šiai komandai į lenktynes atsivežusiai du automobilius iškilo dilema: komandų vadovai norėjo kalbėti tik su savo lenktynininkais ir negirdėti vieni kitų pašnekesių, tačiau mechanikų kolektyvo vadovas ir degalų užpylėjai turėjo girdėti abi, tiek BMW, tiek „Chevrolet“ automobiliais važiuojančias komandas. Tad ir jų sprendimas bei technologijos – bene moderniausios visame dalyvių parke. Jie pradėjo naudoti skaitmenines „Motorola“ racijas.

„Šiuolaikinės skaitmeninės technologijos stipriai keičia bendravimo tokiose sudėtingose sąlygose kokybę. Naujausios skaitmeniniu ryšiu veikiančios racijos gali sukurti du atskirus kanalus vieno dažnio bangoms,“ – išaiškino „Racijos.lt“ atstovė Ugnė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?