Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Autoaibė Lithuanian Baja – Perimetras“ prasidėjo artima „Dakaristų“ kova ir „Hummer“ kūlversčiu

Trečiadienio vakarą Tauragėje prasidėjo didžiausias bekelės maratonas Lietuvoje „Autoaibė Lithuanian Baja – Perimetras“. Trumpoje prologo trasoje dalyviai kovojo taip nuožmiai, kad pirmieji rezultatai ne tik neparodė aiškių lyderių, bet ir padidino intrigą artėjančiose 60-ies valandų lenktynėse, rašoma pranešime.
„Autoaibė Lithuanian Baja – Perimetras“ pirmoji diena
„Autoaibė Lithuanian Baja – Perimetras“ pirmoji diena / Arno Strumilos nuotr.

Senajame Tauragės hipodrome „Autoaibė Lithuanian Baja – Perimetras“ prologui buvo išraityta vos 900 metrų ilgio trasa. Rodos ji bendrame beveik 400 km greičio ruožų sportininkams (ir beveik 2 000 km orientacinių ruožų „Adventure“ klasės dalyviams) maršrute bendram rezultatui turės minimalią įtaką. Tačiau bekelės lenktynių entuziastai čia technikos netaupė, sekundžių nešvaistė ir spaudė maksimaliu tempu vos teisėjui pakėlus starto vėliavą.

Aivaro Kavaliausko ir Andriaus Zinkevičiaus ekipažas netgi perspaudė: jie apvertė savo „Hummer H3“ automobilį ir trasą įveikti užtruko pusketvirtos minutės, kai „Sport“ klasės lyderiai ją važiavo greičiau nei per minutę.

Automobilių įskaitoje geriausiai pasirodė latvis Toms Brants ir lietuvis Vaidotas Paškevičius. Jie parodė identišką laiką: 57 sekundės. Abu šie sportininkai važiuoja Dakarui sukurtais automobiliais. Latvis – garsaus latvio inžinieriaus Andrio Dambio kurtu „OScar“, o lietuvis – Lietuvos automobilių sporto mėgėjams Biesu pažįstamo Dariaus Biesevičiaus sukonstruotu „Seat Leon Dakar“ prototipu. Vos sekunde nuo jų atsiliko Tomas Gužauskas su „Mitsubishi Pajero“.

Rimta kova nusimato ir „Enduro“ motociklų įskaitoje, kur iš karto susikibo du Dakaro ralio dalyviai – Arūnas Gelažninkas su KTM ir svečias iš Lenkijos Maciek Giemza su „Husqvarna“. „Autoaibė Lithuanian Baja – Perimetro“ prologe greitesnis buvo lenkas. Jis pirmąją trasą žolynais įveikė per 54 sekundes. Arūnas užtruko 57. Trečioje vietoje esančiam Andriui Liškui pravažiuoti prologą prireikė 1 min. 1 sek.

SxS bagių įskaitoje greičiausiųjų trejetukas išsidėliojo sekundės skirtumu: Edgaras Bira trasą įveikė per 56, Julius lankutis per 57, o Dalius Olechnavičius per 58 sekundes. Pirmas trejetas važiavo „Can-Am“ bagiais. ATV įskaitoje greičiausias buvo Povilas Ignatavičius, „Can Am“ keturačiu trasą įveikęs per 59 sek.

Prologo trasą važiavo ir „Adventure“ klasės dalyviai, kurie lėks ne greičio, o orientaciniais ruožais Lietuvos perimetru. Greičiausi buvo Jonas ir Vytautas Venclovai su „Mercedes-Benz ML“ visureigiu, trasoje užtrukę 1:04 min. Dviem sekundėmis nuo jų atsiliko Nerijus Liutkauskas su Erik Vilkanec, važiavę „Mitsubishi Pajero“. Trečioje vietoje dar sekundę nuo jų atsilikę liko svečiai iš Latvijos Armands Apsitis su Ints Marcinkevicium vairavę „Ford Ranger Raptor“ pikapą.

„Autoaibė Lithuanian Baja – Perimetras“ prologas tik preliminariai parodė, kurie ekipažai gali būti greičiausi. „Adventure“ klasės dalyviams, kurie ankstyvą ketvirtadienio rytą nuo Rambyno pajudėjo į 2 000 km orientacinę trasą aplink Lietuvą pasienio ruožu neužteks būti greitiems, reikės nepasiklysti.

Tuo tarpu sportininkų rezultatai taip pat gali smarkiai keistis, mat jų laukia dar beveik 400 km sudėtingų ir klastingų greičio ruožų Kapčiamiesčio, Druskininkų ir Tauragės regionuose. Kurie bekelės vilkai iš tiesų bus greičiausi, paaiškės tik šeštadienio vakarą, kai jau dešimtąjį kartą Lietuvą perimetru apvažiavęs konvojus grįš į finišą Tauragėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?