Ambicijų ir patirties akistata
M-1600 klasėje užsiregistravo devyni dalyviai. Pirmame važiavime čia į priekį šovė Biržų garbę ginantis Erikas Narbutas. Vaikinas užtikrintai įveikė trasą, tačiau džiaugtis dar buvo per anksti.
Antrame važiavime po šiokios tokios sumaišties antrame posūkyje į pirmą poziciją prasibrovė ilgametis autokroso ir bulių kautynių dalyvis Artūras Stanys.
Solidžią patirtį tokiose varžybose turintis lenktynininkas net kelis ratus iki pat finišo sėkmingai dangstė trajektorijas iš paskos atakuojančiam ir savo jėgomis pasitikinčiam Erikui Narbutui. Tačiau šis vaikinas nuo Artūro Stanio neatsiliko net tuomet, kai beveik nukrito jo automobilio variklio gaubtas, besilaikantis ant vieno fiksatoriaus.
Antrame važiavime kiek nepasisekė praėjusių metų M-1600 klasės nugalėtojui Egidijui Nevuliui. Po kontakto su varžovu jis prarado daug pozicijų ir į trejetuką prasibrauti nebesugebėjo. Finaliniame važiavime E.Nevuliui taip pat nesisekė ir šį kartą ant prizininkų pakylos panevėžietis neužlipo.
Finale greičiausias buvo Erikas Narbutas, kuris į pirmą poziciją prasibrovė iš karto po lemiamo važiavimo starto ir ją išlaikė visus 10 ratų.
Atitinkamai antroje ir trečioje vietoje finišavo Joniškio atstovai Ramūnas Ragulis ir Andrius Gylys, kurie džiaugėsi taurėmis savo namų arenoje.
Ant pakylos antrą kartą lipo autokroso naujokas
M-2000 klasėje sunkiai sustabdomas buvo Joniškio lenktynininkas Raimundas Pamparas. Jis visų varžybų metu demonstravo užtikrintą tempą ir klasės varžovams leido pagalvoti tik apie kovą dėl kitų dviejų prizinių pozicijų.
„Honda Civic“ vairuotojas šaltakraujiškai skriejo namų trasos posūkiais ir nuo oponentų nutoldavo labai greit ir solidžiu atstumu.
Dėl antros ir trečios vietos atkakliausiai kovojo panevėžiečiai Karolis Petrovičius ir Eimantas Pavilonis.
„Ekroso“ komandos nariai vengė didesnių kontaktų tarpusavyje ir finale abu užėmė prizines vietas. Technikos gedimų išvengęs ir kovingą charakterį parodęs Karolis su „VW Golf“ finišavo antroje, o Eimantas su „Opel Astra“ – trečioje vietoje.
Beje, E.Pavilonis trasoje susidūrė su netikėtomis techninėmis problemomis. Lenktynininkas teigė, kad trasoje du kartus užgesino variklį. Pasak jo, valytuvų ir variklio gesinimo jungikliai yra arti vienas kito ir norėdamas nusivalyti langus jis netyčia nuspaudė variklio gesinimo mygtuką. Ir taip du kartus.
Siekdamas, kad toks siurprizas nepasikartotų, E.Pavilonis perdarė gesinimo mygtuką ir pažadėjo kitoms varžyboms šiuos jungiklius perkelti atokiau vieną nuo kito.
Verta paminėti, kad E.Paviloniui tai tik antrosios autokroso varžybos naujoko karjeroje. Iki tol šiuo sportu tik domėjęsis, tačiau jo nebandęs vyras ant lentynos šiemet jau stato antrą taurę. Su antrosios vietos apdovanojimu jis grįžo iš pirmojo etapo Rokiškyje, o dabar gali džiaugtis trečia vieta.
Kiek mažiau sekėsi dar vienam „Ekroso“ nariui Gintarui Bėlskiui. Kvėpuoti prizininkams į nugarą jam sukliudė nusimontavusios padangos – po vieną dviejuose skirtinguose važiavimuose.
Tačiau net ir tuomet G.Bėlskis nenuleido rankų ir finišavo uždirbdamas taškų. Kad šis lenktynininkas moka važiuoti ir be padangos ar su suskaldytu ratlankiu, pernai buvo galima įsitikinti Ramygalos trasoje.
Latvio netikėtumas ir Žvėries duoklė žiūrovams
Open klasės pasirodymo žiūrovai visuomet laukia su didžiausiu nekantrumu, mat šios kategorijos automobiliai yra patys galingiausi, dažnai varomi keturiais ratais, turintys turbinas, blokiruotes.
Šioje klasėje jau nuo pat pirmo važiavimo dominavo svečias iš Latvijos Normunds Akmentinš. Autokrose patirties turintis lenktynininkas dalyvauja jau antrame Aukštaitijos autokroso pirmenybių etape, bet ką gali parodė tik dabar.
Rokiškyje jam teko pasitraukti dėl gedimo, tačiau Joniškyje jis aiškiai parodė, kad šį sezoną ketina būti greitas. Tiesa, neaišku, ar „braliukas“ N.Akmentinš dalyvaus visuose etapuose ir stabiliai rinks taškus.
Šioje klasėje keturių varomųjų ratų „Volkswagen Golf“ automobiliu startavusiam latviui į nugarą kvėpavo panevėžietis Donatas Stašiūnas su „Opel Corsa“. Geriau žinomas Žvėries pravarde lenktynininkas atakavo latvį intensyviai, tačiau lyderis pademonstravo šaltus nervus ir į priekį Žvėries nepraleido.
Finaliniame važiavime į antrą vietą pretendavęs Žvėris pademonstravo tikrą šou ir atidavė duoklę žiūrovams. Vaikydamasis lyderiaujantį latvį, D.Stašiūnas viename iš posūkių pastatė šonu savo automobilį ir slydo. Staiga lūžo galinis „Opel Corsa“ ratas ir netrukus Žvėris virto.
Nusileidimas nebuvo itin minkštas, tačiau rimtesnių „stogo“ pasėkmių išvengti pavyko. Automobilis nusileido ant likusių ratų. Žinant tai, kad automobilis prarado ratą, kiti apgadinimai buvo tik smulkmena.
Kaip vėliau pasakojo Žvėris, po „stogo“ jis iškart pabandė įjungti pavarą, o pajudėjęs pamanė, kad automobilis sunkiai valdomas dėl nusimontavusios padangos. Tik paspaudęs stabdį lenktynininkas suprato, kad nebeturi ne tik rato. Su juo iškeliavo ir rato stabdžių sistema bei visas skystis.
Net ir trimis ratais Žvėris sugebėjo baigti varžybas, nors iki finišo buvo likę dar keturi ratai.
Kiekvieną kartą pravažiuodamas po finišo tiesiąją D.Stašiūnas buvo lydimas garsių ovacijų ir aplodismentų. Tiesa, trimis ratais važiavusiam Žvėriui nepavyko išsaugoti antrosios vietos ir jis finišavo ketvirtas.
Pirmą vietą iškovojo nuo kitų gerokai atitrūkęs Latvijos lenktynininkas Normunds Akmentinš. Po Žvėries nesėkmės ir trečios į antrą vietą pakilo ir taurę iškovojo Joniškio atstovas Audronijus Balčiūnas, o į trečią poziciją šoktelėjo vyriausias ir daugiausiai patirties šiame sporte turintis Vidmantas Paulauskas su „Volkswagen Golf“.
Susumavus prizininkų pelnytus taškus paaiškėjo, kad daugiausiai balų surinko Joniškio atstovai, tad komandinė taurė iš šio miesto taip ir neišvažiavo.
Trečiasis Aukštaitijos autokroso etapas organizuojamas Kupiškyje. Varžybos vyks birželio 27-ą dieną, šeštadienį, Uoginių kaimo autokroso trasoje.